Sisäsuodatin juwel rio 240 oman kaveriksi
Valvoja: Moderaattorit
Sisäsuodatin juwel rio 240 oman kaveriksi
Eheim pickupia miettinyt.. Kalasto tulee näillä näkymin olemaan rihmakaloja kaksi, haarniskamonneja kaksi, kongontetroja, partamonneja ja vielä ehkä jotain. Suodatin tulee siis juwelin oman suodattimen lisäksi. Ulkosuodattimen haluaisin, mutta mies ei...
Mikä malli esim. Pickupista olisi sopiva toisen suodattimen kaveriksi 240;seen?
Re: Sisäsuodatin juwel rio 240 oman kaveriksi
Kokeileppa BioPoweria, niin saat ainakin hieman ulkosuodattimen hyötyjä akvaan. Tuo on tosin minusta jo sen kokoinen akvaario, että ei ihan viitsisi sitä pelkillä sisäsuodattimilla pyörittää, kun niitä pitää vähintään kerran viikossa putsata.janskur kirjoitti:Eheim pickupia miettinyt.. Kalasto tulee näillä näkymin olemaan rihmakaloja kaksi, haarniskamonneja kaksi, kongontetroja, partamonneja ja vielä ehkä jotain. Suodatin tulee siis juwelin oman suodattimen lisäksi. Ulkosuodattimen haluaisin, mutta mies ei...
Edit: Enpäs lukenut, että olit hommaamassa sitä Juwelin oman suodattimen lisäksi... Minä viskasin omasta sen Juwelin härpäkkeen hitoille ja ostin Eheimin ulkosuodattimen tilalle. Tosin voihan siihen Juwelin pönttöönkin rakenta useita suodatustasoja, jos haluaa itse väkertää. Leikkaa palasia karkeasta suodatuslevystä ja hommaa vaikka AliExpressistä keraamisia rinkuloita sisään. Saattaa jopa toimia.

2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
Olen todennut Juwelin suodattimen ihan toimivaksi peliksi pienemmässä altaassani, joskaan ei ehkä riittäväksi isommassa altaassa. Tarkoitus on laittaa suodattimeen myös cirax-paketti, eli siis tämä Juwelin oma biologinen suodatusmateriaali muovikorissa.
Mieli tekisi kovasti laittaa ulkosuodatin kaveriksi sisäsuodattimelle, mutta mies ei vesivahingon pelossa suostu, joten mennään kahdella sisäsuodattimella...
Olisikos kellään kokemusta Eheim Pickupista? Minkähän kokoinen suodatin tarvittaisiin Juwelin kaveriksi tuon kokoiseen altaaseen? Jotenkin mieltynyt tuon Pickupin malliin.. Tulisikohan liikaa puhallusta pintaveteen, rihmakaloja ajatellen?
Mieli tekisi kovasti laittaa ulkosuodatin kaveriksi sisäsuodattimelle, mutta mies ei vesivahingon pelossa suostu, joten mennään kahdella sisäsuodattimella...
Olisikos kellään kokemusta Eheim Pickupista? Minkähän kokoinen suodatin tarvittaisiin Juwelin kaveriksi tuon kokoiseen altaaseen? Jotenkin mieltynyt tuon Pickupin malliin.. Tulisikohan liikaa puhallusta pintaveteen, rihmakaloja ajatellen?
Minulla on Pickup 160 tuossa 65-litran pöntössä ja siellä ainakin antaa vauhtia kiitettävästi vedelle täysillä tehoilla, mutta sitähän saa säädellä oman tarpeen mukaan, koska siinä on säädettävä virtausteho. Minulla jää täydellä teholla oikeaan etureunaan pienehkö suvantokohta (virtaus on vasemmalle takaseinän suuntaisesti). Epäilen ettei jaksa kierrättää 240 litraista koko akvaarion leveydeltä, kun se on käytännössä tuplasti minun pikkuakvaani leveämpi, mutta suuttimen ulostulon kohdalla varmasti kovempi virtaus, joten eiköhän ne rihmikset hakeudu niihin kohtiin, jossa virtaus ei ole niin kova.janskur kirjoitti:Olisikos kellään kokemusta Eheim Pickupista? Minkähän kokoinen suodatin tarvittaisiin Juwelin kaveriksi tuon kokoiseen altaaseen? Jotenkin mieltynyt tuon Pickupin malliin.. Tulisikohan liikaa puhallusta pintaveteen, rihmakaloja ajatellen?
Suhteellisen helppo puhdistaa, kun ei tarvitse nostaa muuta kuin kansi irti ja patruuna ulos, mutta sen kannen takaisin asetus yleensä liikuttaa suodatinta, kun on sen verran napakka liitos. Käytännössä joutuu aina passaamaan uudelleen paikalleen, joten se "pickup" ominaisuus ei minulla ainakaan täysin toteudu.
Olen juuri tuota vaihtamassa Biopower 160:een. Molemmissa on sama nostokorkeus (40 cm) mutta Biopowerissa hieman korkeampi pumppausteho (550l/h vs 500l/h). Pickupista taitaa olla vielä 200 litrasille tarkoitettu malli, mutta siinä on käytännössä sama nostokorkeus ja Biopoweria vastaava pumppausteho käsittääkseni.
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Miten olisi Fluval4U, saa zooplussalta ja säädöt veden kiertoon ylhäältä, keskeltä ja alhaalta eli tuo virtauksen säätö yes ja super heppo putsata. Tehojakin löytyy isosta masinasta. Himppu rimpulat muoviosat, mutta ihan yes laite.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
MItäs jos ihan kunnon peli kerralla. Jos se juwelin oma bioflow kerta käytössä, niin se voi helposti modata vaikka pelkille makarooneille, eli siistä saa kyllä ihan ulkkarin korvikkeen aikaiseksi. SItten kaveriksi Eheim powerline 200/2048 tai Aquabee NL500, toi Eheim fiksuin kaikista mitä voit tuohon harkita (mielipide, en tykkää näistä uusista fluvaleista). Se että edes katsot pickuppia tuon kokoiseen pyttyyn, tarkoittaako että hinta on paras konsultti tässä hankinnassa?
-
- Elite Member
- Viesti:
Miksi et tykkää uusista fluvaleista? Mitä mallia tarkoitat? Fluvalu4 ei käsittääkseni ole mikään uusi malli vaan melko vanhakin malli....ollut vuosia...fluvaleita on moneen lähtöön. Onko sinulla ollut just fluval-u-sarjaa? Miksi et pitänyt siitä? Eheim 2048 ihan yes tuon kokoisessa kipossa. Ihan hyvä roskankerääjä. Suihku perussuuttimella melko pistemäinen, ainakin, jos käyttää ilmastinta. Modailla toki voi. Säätöjä suihkun suuntaan tai korkeuteen pohjasta ei oikein ole. Imukupit eheim-laatua eli huonot ja melkoinen rohjo puhdistaa. MYös diffusorit ovat melko huonot ja kerran lattialle roiskinut lahjakkaasti ja toinen diffusoiri ei oikein toimi ylipäätään. Ihan hyvä peli tavallaan. Sarjan isoin malli taas hurja myllynastamuumio kirjoitti:MItäs jos ihan kunnon peli kerralla. Jos se juwelin oma bioflow kerta käytössä, niin se voi helposti modata vaikka pelkille makarooneille, eli siistä saa kyllä ihan ulkkarin korvikkeen aikaiseksi. SItten kaveriksi Eheim powerline 200/2048 tai Aquabee NL500, toi Eheim fiksuin kaikista mitä voit tuohon harkita (mielipide, en tykkää näistä uusista fluvaleista). Se että edes katsot pickuppia tuon kokoiseen pyttyyn, tarkoittaako että hinta on paras konsultti tässä hankinnassa?

http://www.zooplus.fi/shop/akvaario/suo ... gen/177811
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Advanced Member
Mulla o joku asennevamma näihin U värkkeihin
(ehkä mä joskus toivun). Mutta mun mielestäni se pieni lisä kandeis maksaa jo eheimiin tuossa Rio240 sessä, ei ainakaan jäisi kiinni siitä että shaissea ei kerry suodattimeen. Mutta joo, Onhan tuo kätevä kun voi jopa säätää (fluvalissa)

-
- Elite Member
- Viesti:
Mitä tuo asennevamma käytännössä tarkoittaa U-suodattimiin? Eli miksi et pidä niistä jäi epäselväksi....Pickup on yes pieniin kippoihin, mutta sarjaa "hampaaton" värkki, joten tehokkaampaa peliä sinne kaivataan. Mutta maailmassa on muitakin vaihtoehdoja kuin Eheimejä....Powerline-sarja on yes, mutta melko säätököyhä ja imukupin hapertuvat nopeasti....kuukaudessa 5 euron lisälasku....lähes tulkoon noista imukupeista....nastamuumio kirjoitti:Mulla o joku asennevamma näihin U värkkeihin(ehkä mä joskus toivun). Mutta mun mielestäni se pieni lisä kandeis maksaa jo eheimiin tuossa Rio240 sessä, ei ainakaan jäisi kiinni siitä että shaissea ei kerry suodattimeen. Mutta joo, Onhan tuo kätevä kun voi jopa säätää (fluvalissa)
-
- Advanced Member
Tää juontaa varmaan vaan sellaiseen fiilis puolen juttuun kun sitä pitää kädessä, jotenkin vaan oppinut arvostamaan ns laitteita joissa ei ole kauheasti osia. (4plussa oli hieno vekotin vuonna x). Pickup on kyllä kätevä peli, mutta noissa litroissa kyllä hengetön, asiasta puujalkaan, oletko missään pienessä kokeillut sitä nurkkamallin eheimiä vielä.Fisutar10 kirjoitti:Mitä tuo asennevamma käytännössä tarkoittaa U-suodattimiin? Eli miksi et pidä niistä jäi epäselväksi....Pickup on yes pieniin kippoihin, mutta sarjaa "hampaaton" värkki, joten tehokkaampaa peliä sinne kaivataan. Mutta maailmassa on muitakin vaihtoehdoja kuin Eheimejä....Powerline-sarja on yes, mutta melko säätököyhä ja imukupin hapertuvat nopeasti....kuukaudessa 5 euron lisälasku....lähes tulkoon noista imukupeista....nastamuumio kirjoitti:Mulla o joku asennevamma näihin U värkkeihin(ehkä mä joskus toivun). Mutta mun mielestäni se pieni lisä kandeis maksaa jo eheimiin tuossa Rio240 sessä, ei ainakaan jäisi kiinni siitä että shaissea ei kerry suodattimeen. Mutta joo, Onhan tuo kätevä kun voi jopa säätää (fluvalissa)
-
- Advanced Member
Tää juontaa varmaan vaan sellaiseen fiilis puolen juttuun kun sitä pitää kädessä, jotenkin vaan oppinut arvostamaan ns laitteita joissa ei ole kauheasti osia. (4plussa oli hieno vekotin vuonna x). Pickup on kyllä kätevä peli, mutta noissa litroissa kyllä hengetön, asiasta puujalkaan, oletko missään pienessä kokeillut sitä nurkkamallin eheimiä vielä.Fisutar10 kirjoitti:Mitä tuo asennevamma käytännössä tarkoittaa U-suodattimiin? Eli miksi et pidä niistä jäi epäselväksi....Pickup on yes pieniin kippoihin, mutta sarjaa "hampaaton" värkki, joten tehokkaampaa peliä sinne kaivataan. Mutta maailmassa on muitakin vaihtoehdoja kuin Eheimejä....Powerline-sarja on yes, mutta melko säätököyhä ja imukupin hapertuvat nopeasti....kuukaudessa 5 euron lisälasku....lähes tulkoon noista imukupeista....nastamuumio kirjoitti:Mulla o joku asennevamma näihin U värkkeihin(ehkä mä joskus toivun). Mutta mun mielestäni se pieni lisä kandeis maksaa jo eheimiin tuossa Rio240 sessä, ei ainakaan jäisi kiinni siitä että shaissea ei kerry suodattimeen. Mutta joo, Onhan tuo kätevä kun voi jopa säätää (fluvalissa)
Ehkä unohdan sen pickupin kerta tehot ja se "pickup" toimintokin on vähän vajaa. Mutta tuo biopower rupesi kiinnostamaan
Pitääpä tutustua vielä tuohon fluval U4:kin. Powerlinen taidan unohtaa kun siinä ei ole säätömahdollisuuksia ja jos imukupitkin on huonot. Mitenkäs biopowerissa, onko samat imukupit kuin powerlinessa?
Riittäisköhän tuo biopowerin 200 malli tuohon toiseksi sisäsuodattimeksi?

Riittäisköhän tuo biopowerin 200 malli tuohon toiseksi sisäsuodattimeksi?
-
- Elite Member
- Viesti:
Kannattaa tosiaan ostaa reilut pelit ja panostaa laatuun. Silti sinulla on vielä melkoisen vähäinen suodatus. Mutta kalaston kuormitus ja lajitkin toki vaikuttavat.
Itselläni on monen makuun jopa ylitehokas suodatus, mutta kalat kiittävät, jos eivät väkkärää esim. lehtikset tee. Itselläsi ei todella ole siihen pelkoa.
Minulla on Juwel 240 litraisessa
2x Bioflow (600l/h ja 1000l/h), 2x Eheim Powerline 2252 (2x1200l/h), 2xFluval4u (2×1000 l/h). Eli melkoinen virtaus ja suodatus eli 6000l/h. 25xakvaarion tilavuus tunnissa. Mutta tässä kipossa kutee helmipalloplekot
.
Lajisi eivät tykkää hurjasta puhurista, mutta suodatus on hyvä olla kunnossa. Onhan tuossa kipossasi jo kuormitusta.
Itse laittaisin jopa molempiin päihin tehokkaat sisäsuodattimet. Oma bioflow on hyvä biosuodatus. Siihen ne perusmassat sisään biopalleroiden kera (oma kori) ja päälle hienosuodatuslevy, jonka vaihdat joka viikko (näin itse masinaa ei tarvitse putsata kuin muutamankin kuukauden välein, tilanteen mukaan).
Ja lisäksi laittaisin molempiin päihin tehokkaat sisäsuodattimet, mutta ei ihan hurjaa myllyä toki. Näin vesi kiertää ja putsaisin ne molemmat sitten viikottain.
Aquaball on biopowerin vastaava muoto ilman biopalloja. Parempi roskankerääjä kuin biopower. Ihan yles molemmat, mutta ei mitään järeää puhurisarjaa. Isoin malli toki paras. Lisäkorit voi tuoda suodatuskapasiteettiä, mutta samalla kärsii toki puhurin kovuus. Sinäänsä eivät suurenna suodattimen mallia lisäkori siis...Ihan kestäviä ja ok-pelejä, mutta kumpaankin päätyyn itse laittaisin. Niitä voi säätää hieman puhurin suuntaa...joo, samat kököt imukupit...3 kpl./masina.
Fluval4u suht tehokas, 1000l/h tehot...ei super userille, mutta melko tehokas ja helppokäyttöinen....ja ne säädöt yes. Imukuppeja ei tarvitse ostaa moneen vuoteen....
Itse tykkään myös aquael turbosta, siinä suurin malli 2000l/h ja huikea puhuri. Helppo huoltaa...ollut minusta hyvä ja hinta puolet powerlinesta....pohjavirtausta ei saa, mutta monenlaista säätöä saa. Uusi akvaario Turussa myy edullisesti ....sen hinta-laatusuhde on mielestäni paras....tuohon menisi pienempikin värkki tai pari, molempiin päätyihin...
Itselläni on monen makuun jopa ylitehokas suodatus, mutta kalat kiittävät, jos eivät väkkärää esim. lehtikset tee. Itselläsi ei todella ole siihen pelkoa.
2x Bioflow (600l/h ja 1000l/h), 2x Eheim Powerline 2252 (2x1200l/h), 2xFluval4u (2×1000 l/h). Eli melkoinen virtaus ja suodatus eli 6000l/h. 25xakvaarion tilavuus tunnissa. Mutta tässä kipossa kutee helmipalloplekot

Lajisi eivät tykkää hurjasta puhurista, mutta suodatus on hyvä olla kunnossa. Onhan tuossa kipossasi jo kuormitusta.
Itse laittaisin jopa molempiin päihin tehokkaat sisäsuodattimet. Oma bioflow on hyvä biosuodatus. Siihen ne perusmassat sisään biopalleroiden kera (oma kori) ja päälle hienosuodatuslevy, jonka vaihdat joka viikko (näin itse masinaa ei tarvitse putsata kuin muutamankin kuukauden välein, tilanteen mukaan).
Ja lisäksi laittaisin molempiin päihin tehokkaat sisäsuodattimet, mutta ei ihan hurjaa myllyä toki. Näin vesi kiertää ja putsaisin ne molemmat sitten viikottain.
Aquaball on biopowerin vastaava muoto ilman biopalloja. Parempi roskankerääjä kuin biopower. Ihan yles molemmat, mutta ei mitään järeää puhurisarjaa. Isoin malli toki paras. Lisäkorit voi tuoda suodatuskapasiteettiä, mutta samalla kärsii toki puhurin kovuus. Sinäänsä eivät suurenna suodattimen mallia lisäkori siis...Ihan kestäviä ja ok-pelejä, mutta kumpaankin päätyyn itse laittaisin. Niitä voi säätää hieman puhurin suuntaa...joo, samat kököt imukupit...3 kpl./masina.
Fluval4u suht tehokas, 1000l/h tehot...ei super userille, mutta melko tehokas ja helppokäyttöinen....ja ne säädöt yes. Imukuppeja ei tarvitse ostaa moneen vuoteen....
Itse tykkään myös aquael turbosta, siinä suurin malli 2000l/h ja huikea puhuri. Helppo huoltaa...ollut minusta hyvä ja hinta puolet powerlinesta....pohjavirtausta ei saa, mutta monenlaista säätöä saa. Uusi akvaario Turussa myy edullisesti ....sen hinta-laatusuhde on mielestäni paras....tuohon menisi pienempikin värkki tai pari, molempiin päätyihin...
-
- Elite Member
- Viesti:
Kannattaa tosiaan ostaa reilut pelit ja panostaa laatuun. Silti sinulla on vielä melkoisen vähäinen suodatus. Mutta kalaston kuormitus ja lajitkin toki vaikuttavat.
.

Kiitos vielä kaikille neuvoista
Huh ompas siinä Fisutar10:llä runsas suodatus, noh parempi varmaan etenkin virtauksesta pitäville lajeille noin päin
Mutta nyt innostuin tuosta Aquael Turbo Filteristä. Tuntuisi etenkin hinnaltaan ja tehoiltaan aika hyvältä. Jos vaan imukupit kestää(?) ja suodatin muutenkin useamman vuoden. Joskus minulla oli joku Aquaelin pieni ja tehoton suodatin pienessä akvaariossa, siitä en yhtään tykännyt, mutta malli oli ihan eri.

Huh ompas siinä Fisutar10:llä runsas suodatus, noh parempi varmaan etenkin virtauksesta pitäville lajeille noin päin

Mutta nyt innostuin tuosta Aquael Turbo Filteristä. Tuntuisi etenkin hinnaltaan ja tehoiltaan aika hyvältä. Jos vaan imukupit kestää(?) ja suodatin muutenkin useamman vuoden. Joskus minulla oli joku Aquaelin pieni ja tehoton suodatin pienessä akvaariossa, siitä en yhtään tykännyt, mutta malli oli ihan eri.
-
- Elite Member
- Viesti:
Tuo Aquaelin turbo filter on eri sarjaa kuin sen rimpulat monet muut mallit. Akseli on sikapaksu ja kestäväkin, mutta vääntöä ei keraamiset akselit siedä. Itse annan sen olla paikoillaan kun putsaan roottoripesän ja sen voisi tehdä esim. pienellä harjalla tai pumpulipuikolla. Vääntö sivulle noilla on heikko lenkki ja hajoaa kaikissa malleissa tai pudotus...
Suodatin on mielestäni myös melko äänetön ja imukupit ovat "jousituksen" varassa. Imukuppeja saa lisää tarvittaessa, mutta todella parikin vuotta minulla olleet moitteettomassa kunnossa. Yhteen nyt piti vaihtaa uusi setti, maksoi vitosen.
Itse teline on imukupeilla ja suodattimen voi nostaa siitä helposti. Itse pidän suodatinta akvan pohjaa vasten varmuudeksi ja hyvin pysyy seinämässä kiinni imukupit, jotka ovat hyvin pitävät.
Itse pidän sitä jättisuodatuspatruunaa ja keraamisia onttoja makaroneja sisällä. Suodatuspatruuna on sikatehokas keräämään pientäkin likaa. Varovasti pitää nostaa akvasta pois. Partikset tykkäävät rapsutella sen pintaa ja on turvallinen kaloille. Suihkuputken päässä on suutin ja ritilää, mutta ihan pieni kala voisi mennä siiä sisään, kun pois päältä eikä vettä suihkua suihkuputkesta. Sitten se olisi vaarallinen, muuten ei. Partis kerran sinne tunkeutui. Mutta kun suodatin päällä, sinne ei voi mikään kala mennä ja täysin turvallinen.
Minusta myös varsin äänetön vehje.
Suodatinpatruuna kestänyt varmaan pari vuotta. Yhteen modasin mattosuodattimesta patruunan. Uusi patruuna maksaa 15€, joka on mielestäni kiskurihinta (isoon malliin). Sillä rahalla saa lähes uuden suodattimen...
Mielestäni todella hyvä vastine rahalle. Uudesta akvasta kyllä saa varaosia, jos tarvitsee. Myös akvaariokeskus myy mallia, joskin himppu kalliimmalla...
2000l/h on hurja mylly. Metrin kipossa heittää suihkun toiseen päähän (vedenvaihdossa huomaan, kun tovin päällä...toisaalta kannattaa aina vedenvaihdossa ottaa töpseli pois, jos suodatin jää kuiville tai sen moottori). 1500l/h voisi olla yes....Kannattaa ottaa kuitenkin reilu koko....yleensä sisäsuodattimia minulla on molemmissa päädyissä... Tosin haarniskatkaan ei hurjasta myllytyksestä pidä...
Suodatin on mielestäni myös melko äänetön ja imukupit ovat "jousituksen" varassa. Imukuppeja saa lisää tarvittaessa, mutta todella parikin vuotta minulla olleet moitteettomassa kunnossa. Yhteen nyt piti vaihtaa uusi setti, maksoi vitosen.
Itse teline on imukupeilla ja suodattimen voi nostaa siitä helposti. Itse pidän suodatinta akvan pohjaa vasten varmuudeksi ja hyvin pysyy seinämässä kiinni imukupit, jotka ovat hyvin pitävät.
Itse pidän sitä jättisuodatuspatruunaa ja keraamisia onttoja makaroneja sisällä. Suodatuspatruuna on sikatehokas keräämään pientäkin likaa. Varovasti pitää nostaa akvasta pois. Partikset tykkäävät rapsutella sen pintaa ja on turvallinen kaloille. Suihkuputken päässä on suutin ja ritilää, mutta ihan pieni kala voisi mennä siiä sisään, kun pois päältä eikä vettä suihkua suihkuputkesta. Sitten se olisi vaarallinen, muuten ei. Partis kerran sinne tunkeutui. Mutta kun suodatin päällä, sinne ei voi mikään kala mennä ja täysin turvallinen.
Minusta myös varsin äänetön vehje.
Suodatinpatruuna kestänyt varmaan pari vuotta. Yhteen modasin mattosuodattimesta patruunan. Uusi patruuna maksaa 15€, joka on mielestäni kiskurihinta (isoon malliin). Sillä rahalla saa lähes uuden suodattimen...
Mielestäni todella hyvä vastine rahalle. Uudesta akvasta kyllä saa varaosia, jos tarvitsee. Myös akvaariokeskus myy mallia, joskin himppu kalliimmalla...
2000l/h on hurja mylly. Metrin kipossa heittää suihkun toiseen päähän (vedenvaihdossa huomaan, kun tovin päällä...toisaalta kannattaa aina vedenvaihdossa ottaa töpseli pois, jos suodatin jää kuiville tai sen moottori). 1500l/h voisi olla yes....Kannattaa ottaa kuitenkin reilu koko....yleensä sisäsuodattimia minulla on molemmissa päädyissä... Tosin haarniskatkaan ei hurjasta myllytyksestä pidä...
-
- Advanced Member
Ny veti hiljaseksi, hattu päästä ja silleen.. Molemmat päädyt siis täynnä tekniikkaa. Tuolla määrällä jo tulee hiukan ääntäkin.Fisutar10 kirjoitti: Minulla on Juwel 240 litraisessa
2x Bioflow (600l/h ja 1000l/h), 2x Eheim Powerline 2252 (2x1200l/h), 2xFluval4u (2×1000 l/h). Eli melkoinen virtaus ja suodatus eli 6000l/h. 25xakvaarion tilavuus tunnissa. Mutta tässä kipossa kutee helmipalloplekot.
-
- Starting Member
Sama mielessä tekniikan määrästä. Kuva olisi kiva, että ymmärtäisi, miten tuonne mahtuu kalojakinnastamuumio kirjoitti:Ny veti hiljaseksi, hattu päästä ja silleen.. Molemmat päädyt siis täynnä tekniikkaa. Tuolla määrällä jo tulee hiukan ääntäkin.Fisutar10 kirjoitti: Minulla on Juwel 240 litraisessa
2x Bioflow (600l/h ja 1000l/h), 2x Eheim Powerline 2252 (2x1200l/h), 2xFluval4u (2×1000 l/h). Eli melkoinen virtaus ja suodatus eli 6000l/h. 25xakvaarion tilavuus tunnissa. Mutta tässä kipossa kutee helmipalloplekot.

Omassa Juwel 240:ssä alkuperäinen Bioflow parilla lisäkorilla (mukana tulevalla setillä aika paljon tyhjää suodattimessa) ja toisessa päädyssä Eheim Biopower 240 lisäkorilla. Ei hurjaa puhuria, mutta hyvin toiminut. Nyt olen kyllä lisäämässä Bioflown kylkeen JBL Cristalprofia lisäämään virtausta pohjaan (ei niinkään suodatuksen lisäämiseksi).