http://www.zooplus.fi/shop/akvaario/suo ... lit/340340
Bioflow-suodatin on ihan ok. Minulla ei ole ulkkareita lainkaan. Raksut korissa valmiina. Himppu tyyris, mutta todella pitkäikäinen. Raksut ovat siellä laadukkaita ja ovat hyviä erityisesti biosuodatukseen.
Vihreä sieni siellä hoitaa fosfaatin poistoa. Minullaniitä paljon ja vanhoja, joten toimivat vain sitten tavismassana.
Raksuja joihinkin laittanut ihan ostettuun verkkopussiin (tilattu saksalaisesta akvaliikkeestä) ja sinne raksuja (biopallerot). Mutta helpoin tuo oma raksukori. Oikea koko katsottava, että sopii.
Hienosuodatusvanu on näppärä ihan ylinnä. Omia voi ostaa, mutta tilaan valmista hienosuodatusmattoa sopivaan kokoon ja saan homman halvalla. Kerran viikkoon vaihdan sen...kerää tosi hyvin kakkaa ja kerran viikossa heitän sen roskiin ja uusi tilalle.
Hyviin massoihin ja systeemiin kannattaa satsata. Toki itse voi modailla ja leikkailla mattosuodatuslevystä, mutta hyvä aluksi ostaa ehkä valmiina, niin näkee toiminnan hyvin.
Myös lämmitin on usein tuon boksin sisällä. Sitä ei hyvin näy, vaikka kuitenkin reikä, josta kiiluu valo. Sinäänsä hyvä lämppäri ja pitää muistaa katkaista virrat kun tekee huoltoja ja vesi laskee. Kuin myös bioflow-suodattimen....Minulla on noita parikymmentä. Jos ostat partiksen, voin esitellä.
Sukikset herkkiä veden laadulle. Joten nitriitit alas ennen niitä. 0.1 ei hurjan paha, mutta vielä on hieman hutera bakukanta toki.
Aina voi ampulleja lisäillä, mutta veden vaihto sitten parin päivän päästä, että ehtivät kiinnittyä.
Hanavettä voit jossain vaiheessa toki vaihtaa, tee vaikka pienissä osissakin. Hanavedessä kun on nitriittiä usein 0.1 mg/l Hesan alueella. Mutta aika tekee tehtävänsä ja mitä enempi biosuodatusta, sen nopeammin kypsyy. Bioflow ja ulkkari ovat siihen hyviä.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja.
http://www.fisutar.fi