Sunnuntaina nitriitti näytti ekaa kertaa vähän muulta kuin kirkkaan keltaiselta, mutta ajattelin etten vielä huolestu vaan mittaan tiistaina uudelleen. Silloin arvo oli jotain nollan ja 0,3 välillä (Tetran testi). Vaihdoin 40% vedestä. Eilen eli keskiviikkona arvo oli liki 0, joten ajattelin että säikähdyksellä tästä päästiin, mutta tänään arvo jo selkeästi 0,3. Vaihdoin puolen päivän aikaan taas 40% vettä. Nyt illalla arvo taas 0,3, ehkä vähän haaleampi kuin aamupäivällä. Nitraatit koko ajan vähän plussalla, ei kuitenkaan 12,5 asti (etenkään vedenvaihtojen jälkeen).
Platyt ja partis minusta koko ajan käyttäytyneet aika normaalisti, nuo monniset ehkä vähän omituisesti (vaikka kaloista minulla ei siis aiempaa kokemusta, että hankala sanoa). Tonkivat kyllä pohjaa ja makailevat kasassa, mutta minua häiritsee kun pomppivat välillä laumana edestakaisin pohjan ja altaan puolivälin väliä lasia pitkin, ihan kuin haluaisivat pois? Välillä joku (yksi sama kaveri?) hengittelee pitempäänkin pinnalla (toki tekevät niitä nopeitakin keikauksia), joten tiistaina virittelin ilmapumpun ja annoin sen olla yön päällä. Aamulla koko talo haisi akvaariolle (niinkuin keitetyille perunoille?), joten laitoin pumpun pois päältä. Eilen ja tänään pumppu oli vähän aikaa päällä, tänään täällä ei ehkä haise?
Kiinnostaisi tietää, että miksi näin kävi nitriitin kanssa ja etenkin että miten tästä eteenpäin?
Itse mietin näitä:
1) Olenko ruokkinut liikaa? Mielestäni kyllä en... Saavat 2(-3) kertaa päivässä sapuskaa, yksi paastopäivä (maanantai). Hiutaleet syövät heti, pohjatabletit hitaammin mutta eilenkin kun annoin kaksi pientä pohjatabua, olivat kaikki niiden kimpussa kunnes olivat kerralla syöty.
2) Eikö tuo käynnistys jostain syystä toiminutkaan?
3) Mulla on suodattimena vaan Juwelin oma sisäsuodatin, ne siniset + vihreä + valkoinen tyyny + 1xcirax. Ajattelin, että kokeilen tällä pärjätä, mutta liekö nyt tuli raja vastaan?
Kiitoksia kovasti, jos joku joutaa asiaa pohtia!