Eli siis olen palamaassa akvaarioharrastuksen pariin muutamien vuosien taukojen jälkeen, hieman eri merkeissä kuitenkin. Tulossa olisi siis 70l akvaario ja olen miettinyt sinne sisältöä. Koska näin pieneen ei partamonnia levää vastaan taistelemaan voi ottaa, olen ajatellut leväpartioksi leväsukarapuja. Sukarapuja ei ennen minulla ole ollut, joten kaikki kokemukset näistä ovat todella tervetulleita!

Edellinen akvaarioni oli 160l, jossa asusti miljoonakala koiraita ja naaraita, sekä partamonni naaras ja koiras. Ja kaikki varmaan arvaavat mikä koitui ongelmaksi, molemmat lajit lisääntyivät räjähtäen. Nyt siis haluaisin sekä neontetra parven, leväsukaravut sekä monnisten parveen vain koiraspuolisia, ihan varmuuden vuoksi. Onko kokemuksia vain koiraiden muodostamista parvista, "riitelevätkö" paljon keskenään?
Miltä muuten kuulostaa? Tetra parvi tulisi olemaan ehkä 10-15 tetraa, monnisia varmaan kuusi. Kuinka monta sukarapua olisi järkevä? Yleisestihän on olemassa neuvo 1cm kalaa/1l vettä. Lasketaanko sukaravut tähän mukaan? Olen lukenut juttuja, joissa sukurapuja on ollut todella paljon, suurien kalaparvien lisäksi, eli vaikuttaisi että niitä ei lasketa samalla tekniikalla?
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!!