Mulle on tulossa 520l akva lähiaikoina.
Ajattelin tyhjentää 96l akvan ja siitä asukkaat jakaa tähän uuteen ja yhteen 200l altaaseen. Uuteen tulee taisto ja partamonnin poikanen.
Molemmissa pienissä (96l & 200l) on taistelukala.
Joten kysymys kuuluu, pärjääkö taistelukala samassa akvassa, jonne tulee tiikerinuoliaisia?
Tiikerinuoliainen ja taistelukala
Valvoja: Moderaattorit
Re: Tiikerinuoliainen ja taistelukala
Sain tähän toisaalla vastauksen, joten jätän tiikerinuoliaiset vain mietinnän tasolle. 
Olen vasta lähipäivinä niille alkanut lämpenemään, mutta eivät ole se the-kala uuteen akvaan, joten niitä tulee sitten kun voin tuplata uuden altaan litrat.

Olen vasta lähipäivinä niille alkanut lämpenemään, mutta eivät ole se the-kala uuteen akvaan, joten niitä tulee sitten kun voin tuplata uuden altaan litrat.
Melkeen kannattaa unohtaa myös mietintä ja siirtyä vaan haaveiluun
Tiikerinuoliainen on puolimetriseksi kasvava vonkale joka viihtyy parvessa ja tarvitsee ympärilleen paljon tilaa. Vielä tonninenkin tankki on aivan liian pieni. Toki kaloja voi kasvattaa tuossa kokoluokassa, mutta aikuisille kaloille saisi sitä koko olla jo sellanen 5000l vähintään.

Joo, no parempi kyllä on 
Ihmetyttää, että miksi niitä edes myydään akvaarioihin, kun tuskin kovin monella edes on niin suurta allasta?
Järjestäin niitä näkee 400-500l akvoissa.

Ihmetyttää, että miksi niitä edes myydään akvaarioihin, kun tuskin kovin monella edes on niin suurta allasta?

Järjestäin niitä näkee 400-500l akvoissa.
Onneksi niitä näkee myynnissä enää aniharvoin. Ajat muuttuvat. Vielä 20 vuotta sitten tiikeriuoliaiset kuuluivat jokaisen kaupa perusvalikoimaan. Itsellänikin oli ensimmäisessä 40l:n altaassa kaksi tiikerinuoliaista.
Tietoisuus ja ymmärrys lisääntyy ja kunnioitus eläviä eläimiä kohtaan kasvaa. Kyllä meidänkin lapset (jos silloin vielä on akvaarioharrastusta suomessa jäljellä) tulevat ihmettelemään miksi saatoimme pitää sitä, ja sitä kalalajia altaassa.
Tietoisuus ja ymmärrys lisääntyy ja kunnioitus eläviä eläimiä kohtaan kasvaa. Kyllä meidänkin lapset (jos silloin vielä on akvaarioharrastusta suomessa jäljellä) tulevat ihmettelemään miksi saatoimme pitää sitä, ja sitä kalalajia altaassa.