Eli minulla kypsytyspäivä nro8 meneillään, allas 280l, ulkosuodatin 1200l/h, sisäsuodatin 1000l/h, Maxitin hiekkaa pohjalla, miekkakasveja, aika laho kanto, lämpötila on nyt näillä helteillä altaassa 29-30c. Ympiksi laitoin multaa sukkahousuihin ja sitä puristelin vedessä niin että oli vesi ihan mustaa yhden päivän (ensimmäinen akvaario joten parempaa ymppiä ei ollut), kalanruokaa olen laittanut ensimmäisestä päivästä lähtien päivittäin, hirvensarvisuolaa 5.päivänä ja 6.päivänä 5ml ja akvaariopaketin mukana tuli pikkiriikkinen pullo eläviä bakteereita (tarkoitettu 40l altaaseen) jonka kumosin sinne myös ensimmäisenä päivänä.
Nitriitti ja nitraatti ovat edelleen nolla, pH 7, KH 4, GH 3 (JBL tippatestit).
Olen nyt vähän epävarma että pitäisikö sitä hirvensarvisuolaa lisätä vai ei kun tuo nitriitti ei näytä mihinkään nousevan..? Tiedän että jokainen akvaario kypsyy omassa tahdissaan mutta kuinka kauan se yleensä kestää ennenkuin nitriitti alkaa nousta? Kamalaa tällainen odottaminen

Levää kasvaa myös ihan kiitettävästi ja kanto on kaikenlaisen inhan mömmön peitossa... Kuuluu ilmeisesti asiaan?