Kommentoin nyt tähän vanhaan ketjuun, koska tämä tuli mulle ehdotuksena Googlesta kun etsin yrittääkö muidenkin monnit tunkea suodattimeen
Meidän monni siis myös onnistui tunkemaan aina itsensä siihen suodattimen putkeen, pääsi kyllä aina omin avuin pois kun vähän koputti suodatinta, mutta ajattelin että joku kerta se ei pääse. Täällä oli vinkattu sukkahousun palaa, ja se vaikutti kätevältä. Monni kyllä hengaili vielä suodatinputken läheisyydessä, mutta en nähnyt että se olisi yrittänyt enää putkeen.
Kunnes tänään, herätessäni, menen katsomaan akvaariota, ja monni oli kyllä varmasti KAIKKENSA antanut päästäkseen suodatinputkeen. Se oli nimittäin saanut sukkahoususuojan rikki ja saanut itensä sotkettua täysin siihen, on varmaan yrittänyt riehua itsensä irti ja saanut vain pahemman sotkun aikaan, ja arvatkaa kuinka toinen voi sen partansa saada jumiin

Tästä seurasi pelastusoperaatio joka oli traumaattinen niin minulle kuin monnillekin, katsotaan vieläkö se virkustuu vai onko lopetettava. Sai ainakin jonkun pienen haavan, joku yksittäinen säije rikkinäisestä sukkahousun palasta oli kietoutunut sen ympärille ja oli yhdestä kohdasta ihan tiukassa. Ja kyseessä tosiaan ihan vain parin sentin pala sukkahousua, mutta sitkun se on hajonnut ja monni on siinä rimpuillut, niin oli venynyt ihan hirveäksi sotkuksi
En itse aio tuossa enää sukkahousua käyttää, enkä suosittelisi sitä muillekaan. Joku isompireikäinen oikea verkko liene parempi, sellainen josta kalan irrottaminen olisi piece of cake ja jumiin jääminen yleensäkin vaikeaa