Punaturkoosit kiekkokalat

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Tuli muuten mieleen että kävin lauantaina monitorilla ja siellä oli myytävänä kaksi akvaariota ( tai siis sellaisella paperilappu ilmoituksella siinä pääovien luona kassojen vieressä.

Missä päin tuo paikka on? Siis onko se Hyvinkäällä?
En tiedä milloin ilmoitus oli jätetty mutta kai sitä kannattaa kysyä. Vai minkä kokoisia nykyiset altaasi ovat? Mutta kuitenkin, auttanutta ei laiteta.. vai miten se nyt menikään :)
Minultako kysyt?
Kheira
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Timpalta kysyin mielipidettä että onko 200L riittävä tilavuus kiekoille. Tietysti paljon riippuu kuinka monta ajattelit hankkia. Kai se oli jotain 50L/kiekko???

Juu se on Hyvinkäällä. Höh. Mä jotenki luulin et sä asut Hyvinkäällä mut se olikin Lopella. Mut jos Hvnk:llä liikut lähipäivinä niin käy kattoos. Se on siinä ruman tehtaan ( Valvillan takana ).
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Ok. Jep.
Juu se on Hyvinkäällä. Höh. Mä jotenki luulin et sä asut Hyvinkäällä mut se olikin Lopella. Mut jos Hvnk:llä liikut lähipäivinä niin käy kattoos. Se on siinä ruman tehtaan ( Valvillan takana ).
No hyvä juttu että on Hyvinkäällä. Juu mä asun Lopella. Mutta käyn välillä Hyvinkäällä, kun kuulun paikalliseen akvaarioseuraan.
Täytyy jossain vaiheessa käydä katsomassa, kunhan aikaa löytyy.
Kheira
Member
Member

Todennäköisesti tuo akvaario on jo kyl mennyt mut se on niin halpa että kai kannattaa kysyä kuitenkin. Mitä pikimmin sen parempi... .
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

No ei se mitään, vaikka olisikin jo mennyt. Tuleepahan ainakin tuo paikkka katsastettua. Eli se on siis joku lemmikkiliike?
Kheira
Member
Member

Siis ei oo. Siel vaan oli seinällä sellainen ilmoitus. Ääh.. mä taas sählään. Sori.

Mut huomasitko et täälläkin oli 200L myytävänä. Täs linkki sinne http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=1109

On Hyvinkäällä yks toinenkin akvaarioliike. Se taas on siinä uudenmaankadulla. Ulos näyttää pieneltä mutta siel ainakin on ollut tosi paljon akvaarioita, siellä on alakerrassa kaikki akvaariot. Muistaakseni kiekkoja kyllä en ole siellä nähnyt. Kuitenkin olen sieltä mieluummin ostanut kalat kuin Salamanterista. Tosin en enää ostaisi kummastakaan, Tikkurila jyrää! Oikein harmittaa kun ei voi itse ostaa sieltä ku asun Turussa ja autoa ei ole. Matka kestäis liian kauan. Harmi juttu.

Taas tää. Tuli vaan mieleen että kiekkoallas tulisi muistaakseni olla ainakin 50cm korkea jotta kiekot pääsevät kasvamaan kunnolla.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Taas tää. Tuli vaan mieleen että kiekkoallas tulisi muistaakseni olla ainakin 50cm korkea jotta kiekot pääsevät kasvamaan kunnolla.
Ei se "ihan" välttämätön tuo 50 cm korkeus ole, itselläni on tälläkin hetkellä 300 litran kiekkoallas 45 cm korkeana. (Allas tosin siskollani lainassa.) Siinä on 5 kappaletta kiekkokaloja ja sopivat aivan hyvin olemaan siinä vaikka ovat suurinpiirtein täysikasvuisia.

Mutta on tosiasia että kun allas on kohtuullisen korkea ja syvä niin on se näyttävämmän näköinen. Itse pidän henkilökohtaisesti altaista jotka ovat yhtä syvä kuin korkeus on, esimerkkinä 200 x 60 x 60 cm kiekkokala allas joita tehdään standardi mitoilla.

-------------------------
Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

TiHe kirjoitti:
Ei se "ihan" välttämätön tuo 50 cm korkeus ole, itselläni on tälläkin hetkellä 300 litran kiekkoallas 45 cm korkeana. (Allas tosin siskollani lainassa.) Siinä on 5 kappaletta kiekkokaloja ja sopivat aivan hyvin olemaan siinä vaikka ovat suurinpiirtein täysikasvuisia.

Mutta on tosiasia että kun allas on kohtuullisen korkea ja syvä niin on se näyttävämmän näköinen. Itse pidän henkilökohtaisesti altaista jotka ovat yhtä syvä kuin korkeus on, esimerkkinä 200 x 60 x 60 cm kiekkokala allas joita tehdään standardi mitoilla.
Niin, ei kai se ole haitaksi jos se muutaman sentin heittää. Vaikka jäisikin muutaman sentin vajaaksi.
Vaikka onhan se hyvä olla tietysti hiukan isompi.
jouniv
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jouniv »

Sitä voi vaikka varovasti kysyä vaimolta/tyttöystävältä
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Sitä voi vaikka varovasti kysyä vaimolta/tyttöystävältä
Näin yleensä
Varsinkin kun se iso alkaa ajan mittaan aina tuntumaan liian pieneltä...
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Juttuahan tästäkin tuli. Vaikkakin välillä vähän poikkesi aiheesta, mutta ei se mitään.

Kirjoitelkaa lisää vain jos huvittaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”