Pseudotropheus Saulosi
Valvoja: Moderaattorit
Pseudotropheus Saulosi
Ostin kyseisiä kaloja jonkin aikaa sitten 1+4 haaremin. Mutta nyt minusta alkaa tuntua että minulla on kuitenkin useampi uros. Onko malaweilla samantapaista käytöstä kuin esim. miekkapyrstöillä että urokset kypsyvät hitaasti. Ei nimittäin mennyt kauaa, kun yksi naaraista alkoi muuttaa väriään pikkuhiljaa sinisempään päin. Ensin kropastaan ja sitten myös evien väritys muuttui, mustareunainen alaevä jne.
Kyseinen kala ei ole niin sininen kuin kuningas Sauli on. Mutta huomattavasti sinisempi kuin muut "naaraat", joista itse asiassa vain yksi on sellainen kirkkaan keltainen. Ja sitä sitten kosiskelee tämä valenaaras. Kuningas Sauli kaivaa kuoppia, mutta sitten tämä valenaaras kosiskelee sen kauneinta kuningatarta. Mielenkiintoista. .
Sitten jos jollain ois myytävänä malaweja ton haaremin kaveriksi 250 l:seen niin tarjouksia kiitos!!
Katja
Kyseinen kala ei ole niin sininen kuin kuningas Sauli on. Mutta huomattavasti sinisempi kuin muut "naaraat", joista itse asiassa vain yksi on sellainen kirkkaan keltainen. Ja sitä sitten kosiskelee tämä valenaaras. Kuningas Sauli kaivaa kuoppia, mutta sitten tämä valenaaras kosiskelee sen kauneinta kuningatarta. Mielenkiintoista. .
Sitten jos jollain ois myytävänä malaweja ton haaremin kaveriksi 250 l:seen niin tarjouksia kiitos!!
Katja
Onko malaweilla samantapaista käytöstä kuin esim. miekkapyrstöillä että urokset kypsyvät hitaasti. Ei nimittäin mennyt kauaa, kun yksi naaraista alkoi muuttaa väriään pikkuhiljaa sinisempään päin. Ensin kropastaan ja sitten myös evien väritys muuttui, mustareunainen alaevä jne.
. .
Tuo "kypsyminen" on malaweilla suhteellisen normaalia. Itsellänikin on käynyt samantapaisesti juuri Saulosien kanssa. Komea uros Saulosini muuttui muutamassa viikossa ilmiselväksi naaraaksi. Siitä lähtien se on ollutkin "Tranvestiitti-Sauli"
Löydät tietoa ja valokuvia muutoksen vaiheista osoitteesta: http://www.vatoelvis.com/P_saulosi.html
-
MiSt
- Senior Member

Malawien joukossa lienee varsin tavallista, että "alistuneet" tai nuoret koiraat pitävät naaraan väritystä eräänlaisena suojavärinä dominoivalta urokselta. Fiksuja kaloja.Ostin kyseisiä kaloja jonkin aikaa sitten 1+4 haaremin. Mutta nyt minusta alkaa tuntua että minulla on kuitenkin useampi uros. Onko malaweilla samantapaista käytöstä kuin esim. miekkapyrstöillä että urokset kypsyvät hitaasti. Ei nimittäin mennyt kauaa, kun yksi naaraista alkoi muuttaa väriään pikkuhiljaa sinisempään päin. Ensin kropastaan ja sitten myös evien väritys muuttui, mustareunainen alaevä jne.
Katja
4x I. sprengerae
3x L. fuelleborni
4x L. caeruleus
4x Ps. saulosi
Nx L. ocellatus (F0)
Meidän akvassa ainakaan Labidochromis caeruleukset eivät rähistele keskenään vaikka (jos oikein olen tutkinut) on kaksi koirasta + kolme naarasta. Saulosi-pari kyllä kiinnostaisi... 8)
MiSt; L. trewavasaet muuten lopetti rähinöitsemisensä kun sain niille muutaman naaraskalan lisää seuraksi. Sillä pahnanpohjimmaisellakin on taas komea pyrstö
MiSt; L. trewavasaet muuten lopetti rähinöitsemisensä kun sain niille muutaman naaraskalan lisää seuraksi. Sillä pahnanpohjimmaisellakin on taas komea pyrstö
-
MiSt
- Senior Member

Mukava kuulla Mari P. 
Mun Ps. sauloseista yksi naaraaksi luulemani taitaa olla alistettu uros, joka alkaa pikkuhiljaa vaihtaa väriään. On huvittava katsella, kun hallitseva saulosi kosii tätä "feikki naarasta?". No eihän sitä tunnu kiinnostavan
, vaan se vuorostaan kosii naaraita hallitsevan koiraan ollessa muualla. 
Mun Ps. sauloseista yksi naaraaksi luulemani taitaa olla alistettu uros, joka alkaa pikkuhiljaa vaihtaa väriään. On huvittava katsella, kun hallitseva saulosi kosii tätä "feikki naarasta?". No eihän sitä tunnu kiinnostavan
><{{{(*> ><Mikko(*> ><{{{(*>