Ammattinne, koulutuksenne & akvaarioharrastuksenne

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sabri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sabri »

Olen koulutukseltani kemian laborantti ja laboranttina myöskin työskentelen [;)]
Ehkä tuo vesikemia vähän helpommin päähän uppoaa tuon koulutuksen johdosta. Ja silloin tällöin tulee kiikuteltua vettä pH-mittaukseen...

Mutta juuri työpaikalla sain kipinän tähän akvaarioharrastukseen, puolet laboranteista (taitaa olla ylikin) on akva-harrastajia ja luultavasti kaikki ovat alkaneet harrastuksen samalla pienellä altaalla joka on kiertänyt laborantilta toiselle aina edellisen hommatessa isomman altaan... no, nykyään se pieni allas on akaattikotilon kotina, eli se ei enää tartuta ketään tähän harrastukseen...
Naura ittelles ennenku muut kerkiää!
adaina
Member
Member

Viesti Kirjoittaja adaina »

Ammattia ei vielä ole, kokemusta on eläinlääkärin apulaisena olosta, kivenhionnasta & korujen teosta, opiskellut olen tuota korupuolta sekä graafista alaa. Tällä hetkellä työharjoittelussa tekemässä kaikenlaista tietokoneella. Eläinhoitaja/eläinkauppias/3d graafikko on ammattivaihtoehdot, ei vaan osaa päättää...

Eipä nuo muuten taida akva-asioissa auttaa, mutta tietääpä mitä kiviä voi altaaseen laittaa, ja miten aseteltuna näyttää näteimmältä :) .
hs75
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hs75 »

Ei tainnut montaa sairaanhoitajaa löytyä :mrgreen: , kuitenkin pari opiskelevaa. Tsemppiä teille!

Vesikemiaionit hyppää kyllä yli hilseen, mutta velipojat ovat sitä varten että vääntää tarvittaessa rautalangasta [;)] Vai onko kemian opinnoista muutakin hyötyä?

Aviomies saa käytännön taitajana jeesata tekniikan puolella. :roll:
janutzki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja janutzki »

Kauppiksessa datanomiksi on tullut opiskeltua, mutta tällä hetkellä työttömänä. Koulutuksesta akvaarioharrastuksessa se hyöty, että osaa etsiä netistä tietoa [;)]

Akvaarioharrastus oli haave yli 20 vuotta ja toteutui n. 3 kk sitten. Ja innostus senkun lisääntyy 8-)
ryukin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ryukin »

Olen tuleva AMK-insinööri (graafinen tekniikka eli kirjapainoala). Eipä tuosta ammatista ihan hirveästi taida olla akvaarioharrastuksessa hyötyä, lähinnä ehkä se kiinnostus tekniikkaan. Tosin täytyy sanoa, että kun päivittäin joutuu olemaan tekemisissä erilaisten tekniikkaan liittyvien asioiden kanssa, ei enää harrastuksessa jaksaisi niin kauheasti pingottaa. Saa nyt sitten nähdä, miten käy, kun valmistun ja elämä rauhoittuu/stressitaso laskee [;)]
MonnisFani
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja MonnisFani »

Meikäläinen on hoitoalalla. Parhaillaan opiskelen lisää, "päivitän tietoja", työn ohella ja koville ottaa.
Olen tässä ammatissa ollut jo useita vuosia ja huomannut, että hoitoalan ihmisistä aika harvalla on akvaario. Onhan niitä akvoja koristeena sairaaloissa ja yksityisillä terveysasemilla, mutta ei hevillä löydy vapaaehtoisia jotka ottaisivat akvan hoidon vastuulleen.
haiska
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja haiska »

Tradenomi koulutukseltani ja viim. 10v hoitanut hautauspalvelua (viime syksyyn saakka).
a0200303
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja a0200303 »

Lukion jälkeen opiskelin ja valmistuin kosmetologiksi. En kuitenkaan jäänyt alalle vaan ryhdyin opiskelemaan it-tradenomiksi. Koulu on päätöksessä reilun vuoden kuluttua, toivottavasti. Sitten kai tarvitsisi ryhtyä töihin tai vaihtaa alaa ja jatkaa opiskelua. :mrgreen:
Hammaskarppi tyttö
sttl
Senior Member
Senior Member
Viesti:

no..

Viesti Kirjoittaja sttl »

no peruskoulu käyty ja tällä hetkellä opiskelen kauppaoppilaitoksella, olen suuntautunut taloushallintoon, mutta mitään kirjanpitäjää minusta ei tule! Oli vain pakko valita asiakaspalvelun ja taloushallinnon välillä, aattelin sitten jos taloushallinnosta olisi hyötyä, oikeasti en edes olisi missään kauppiksessa jos ei olisi pakko, mutta taidekouluihin ei vielä pääse peruskoulun jälkeen ja niinpä menin sitten kauppikseen ,enään on 1 vuosi edessä, sen jälkeen suuntaankin Helsingin taideteolliseen, ehkä graaffisen suunnittelijan linjalle. KIinostaa nimittäin tehdä itse käsillä jotain ja suunnitella esim julisteita jne.. :D olen harrastanut piirtämistä monta vuotta itse asiassa pienestä pitäen, myös yhden animaation olen tehnyt, sekä maalaillut, muovaillut savesta jne.. Taideteollinen on unelma koulu jos pääsisin sinne, pyrkiminen vaikeaa. :? Ehkä minusta joku päivä vielä graaffikko tulee.. Akvaarion pito aina ollut kiehtova harrastus :D Nyt täytyy alkaa pienentämään kalavalikoimaa sillä en saa kaikkia altaita mukaan raahattua, :( opiskelija kämpissä ei tilaa. Enään vuosi aikaa, enkä tiedä mitä tehdä, kaloista niin vaikea luopua.. Altaita nimittäin aika monta..Mutta uhrauksia pakko tehdä, ehkä sitten tämän opiskelu vaiheen jälkeen palaan taas harrastuksen pariin kunnolla ja allas määrä kasvaa ennalleen :)
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Minä olen opiskellut sekä hevosenhoitajaksi,talliyrittäjäksi ja hierojaksi...
Toimin sekä hierojana että ravihevostenhoitajana.... Mistään ei ole mitään hyötyä akvaarioharrastuksessa... Tulotkin ovat niin pienet että ei edes niistä... [;)]
Maarit_S
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Maarit_S »

Ammatti? Se yksinkertaisin näistä:

Mitä tapahtuu kun kattolamppu palaa?

- Asentaja pyörittää hehkulampun irti ja vaihtaa uuden tilalle.
- Teknikko pitää hehkulampusta kiinni ja pyörittää lampunkantaa kunnes lamppu irtoaa.
- Insinööri pitää lampusta kiinni ja pyörittää taloa kunnes lamppu irtoaa.
- Diplomi-insinööri soittaa asentajan apuun.

Hyötyä akvaarioharrastukselle? Ehkä sitä osais soittaa apua paikalle jos huomaa että akvaariosta on lamppu palanut... :mrgreen:
Voiko kala hukkua?
Nica
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nica »

Opiskelen biologiaa yliopistolla pääaineena hydrobiologia. Eli kyllä pitkästä akvaario-harrastaja urasta (huonoine alkuvuosineen :roll: ) on ollut hyötyä opinnoissa.

Minulla löytyy jo sellainen titteli kuin fotomyyjä. Olen tehnyt erilaista valokuvaukseen liittyvää ja nykyään olen tuotannon puolella kehittämässä valokuvia, luojan kiitos että ei tarvitse olla asiakaspalvelussa! Kehittelen kuvia aina silloin kuin opinnoiltani ehdin. Tästä ei kyllä ole mainittavasti ollut hyötyä akva-harrastuksessa.
Nica

Pallokaloihin täysin hurahtanut.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Täältä löytyy Kokki, Tekstiiliartesaani ja Puutarhuri. Opiskeltu tuossa järjestyksessä. Puutarhurin hommia vain tehnyt, mukavasti liippaa tuo harrastus ammattiani, siis kasvien kohdalla.. 8-)
Plasebo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Plasebo »

Olen koulutukseltani lääketieteen lisensiaatti ja tämänhetkinen ammatti on radiologiaan (röntgeniin) erikoistuva lääkäri. Peruskoulutukseen kuului kohtalaisesti kemiaa ja solutason fysiologiaa, mutta täytyy sanoa, että ne kurssit menivät läpi rimaa hipoen, eivätkä kemia tai sitruunahapposyklit ole kauhean tärkeiksi käytännön työssäkään osoittautuneet. Nyt kuitenkin akvaarioharrastuksen myötä vesikemia on alkanut kiinnostaa. Biologiaakin harkitsin lukion jälkeen vakaasti urana, mutta aika ja energia riittivät vain yksiin pääsykokeisiin, joten se biologia jäi siihen.
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Tällä hetkellä, heh, "vain" ylioppilas, mutta Otaniemen teknillisen korkeakoulun pääsykokeissa tuli käytyä. Tarkoistuksena lähteä lukemaan LVI-tekniikkaa, kunhan ensin saan tuon kohta alkavan armeijan käytyä. 8-)

Työ kokemusta on LVI-alalta noin viiden kesän ajalta Vesijohtoliike Thomanderilta Järvenpäästä. [;)]
Viimeksi muokannut Fisustaja, 21:14, 17.06.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Tarski
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tarski »

Turvallisuusalan perustutkinto suoritettu, nykyiseltä ammatiltani olen vartija.
hmmm... mitään järjin suurta hyötyä tuskin ammattivalinnastani on ollut akvaario harrastukseni saralta, ehkä tuo pitkäjänteisyys on auttanut paljon näiden akvaario hommien kanssa. :roll:
Terppa64
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Terppa64 »

Tietojenkäsittelyn tradenomi, tällä hetkellä työttömänä työnhakijana. Akvaarioharrastukseen liittyy sen verran, jotta osaapahan ainakin tehdä akva-aiheiset kotisivut :) ja hämmentää netissä sujuvasti ja ääliöidä keskustelupalstoilla. Opiskeluaikana yksi opettaja jo pyysi, että ei enää yhtään akvaarioaiheista ryhmätyötä kiitos :D
Dreeverit

"Lääketieteellisesti ihminen ei ole vielä kuollut, jos hän vielä liikkuu."
Tiina_
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiina_ »

Minä taasen pyöritän kait akvaariota kunnes lamppu irtoaa.. (kts. aiempi viesti kohdasta insinööri..) Ainakin kohtapian kun valmistun.

Takana työtä lemmikkieläinkaupassa (keskittyin tuolloin pikemminkin jyrsijöihin ja koiriin. Kaloista en ymmärtänyt mitään.. Enkä niitä myöskään myynyt!) ja lisäksi sähköasentajana. Eli ei ihan tumpelo (ei ensinäkemältä uskoisi..) :mrgreen: vähän vain.

Hyötyä ei kaikesta aina ole ollut akvaarioharrastuksen alalla, edes rahallisesti. Ehkä se tulee vasta sitten kun pääsee kiinni isoihin rahoihin :D

sitä odotellessa...
Tiedotus kansalaisille: Tunnelin päässä näkynyt valo on kustannussyistä päätetty sammuttaa.
Niki
Junior Member
Junior Member
Viesti:

koulutus / ammatti

Viesti Kirjoittaja Niki »

Täällä hoitaa akvaarioita kauppakorkean käynyt hotelliyrittäjä. Sama mies myös petee lasit ja putsaa pohjat ja suodattimet. Kaiken aikaa haaveilen vielä isommista pytyistä ja täysautomaattisista järjestelmistä, missä ei tarttis muuta kuin keskittyä ruokasekoitusten tekoon ja kalojen ihailuun.
Jaska
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Mainostoimistossa pyörittelin mainoksia kymmenisen vuotta jonka jälkeen päätin kerralla vaihtaa alaa ja opiskelin eläintenhoitajaksi.
Kaikkia muita osaan hoitaa paitsi kaloja :mrgreen:
Eli ammatinvalinnasta ei mitään hyötyä.. paitsi tietysti se mielenkiinto kaikkia eläimiä kohtaan.
Han-na
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Han-na »

Biologiaa opiskelen yliopistolla, pääaineena on kasvitiede. Akvaariokasveihin tosin en ole sen kummemmin perehtynyt, vaikka graduaihekin liittyy vesikasveihin. Olen huomannut, että akvaarioharrastus on hyvä keino tajuta käytännössä esimerkiksi typen kierto luonnossa :) Onhan paljon mukavampi lukea tenttiinkin, kun voi mielessään soveltaa tietoja akvaarion kypsytykseeen...
Bilsan ope minusta kai tulee ja luokkaani aion tietysti hankkia jonkinlaisen akvaarion [;)]
ahvenisti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja ahvenisti »

Koulut kesken ja niinpä taitavat jäädäkin kun tämä yrittäminen tuntuu vievän ainakin toistaiseksi leijonan osan ajasta(akvaarioiden jälkeen tietysti). Ehkä sitten joskus isona alan taas harrastaa opiskelua kun on "opintotuki" tullut kasattua ja päätyökseni hoitelen unelma-akvaani :roll:

Hyötyä on kaikesta koulutuksesta ollut kyllä tässä harrastuksessa ja myös päinvastoin - niin ja tietysti ammatissa myös 8O .
outi
Member
Member

liha/KALA mestari

Viesti Kirjoittaja outi »

kalan osaan ainakin fileoida ja valmistaa, mutta omiini en koskisi
Tiarella
Junior Member
Junior Member

minä 8-)

Viesti Kirjoittaja Tiarella »

Bioanalyytikko olen koulutukseltani ja nykyisin opiskelen puhe- ja draamataidetta. (kolme vuotta jäljellä..)

Monia avoimen yliopiston juttuja olen käynyt mm. lääketieteen appro, hoitotieteen appro ja vähän biologian opintoja ja sokerina pohjalla draamapedagogiikan appro.

töitä olen tehnyt hevostalliyrittäjänä, ravitallilla, kahvila apulaisena, yliopistossa tutkimusryhmän laboratoriomestarina, sairaalassa ja nyt yksityisellä lääkäriasemalla iltaisin. Ai niin, ja keikkoja teatteripuolella.
Sonj@
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sonj@ »

En kyllä hyvällä tahdollakaan voi sanoa, että koulutukseni tai tämän hetkinen työni tukisi akvaarioharrastusta. Opiskelen viestintätieteitä ja työskentelen palvelutiedottajana 8-) (lue: vastaan numeropalvelussa :o)
Blue kirjoitti:Niin no on tuosta itse koulusta se hyöty, että sieltä pääsee internettiin :mrgreen:

Tulipas muuten mieleen, että olenhan mä tehnyt muutaman harjoitustyön akvaarioaiheesta. Jotain satelliittimalleja ym.
Minäkin olen tehnyt satelliittimalleja tai itseasiassa kokonaisen (ja varsin helvetillisen) käsiteanalyysin akvaariosta. Niin ja terminologian kurssille täytyisi väkertää levistä looginen käsitejärjestelmä ja määritellä se.
- Kaikkehen tottuu, paitti puukkohon seljäs ja siihenki tottuu, jos makaa vattallansa -
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”