Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

piraja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 13:58, 05.02.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa

Viesti Kirjoittaja piraja »

KajRe kirjoitti:Täältä ääni Akvaariokeskukselle kans! :D Todella hyvää palvelua saannut sieltä aina!
Tsemppiä sinne Ruoholahteen minunkin puolesta!
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Tämä on kyllä uskomatonta taas.
Jättäkää asia näiden kahden tahon väliseksi, pitäkää omat mielipiteenne sellaisina kuin olette ne tähän mennessä luoneet ja nauttikaa kesästä vielä kun sitä on jäljellä.
murto88
Junior Member
Junior Member
Viestit: 95
Liittynyt: 18:21, 13.02.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa

Viesti Kirjoittaja murto88 »

Aika brutaalia tekstiä tässä keskustelussa... Kyllä se on ihan fakta homma ettei sellaista ihmistä maan päältä löydykkään, joka ei virhettä olisi joskus jossain asiassa tehnyt!
Ja kyllä minuakin suuresti ärsyttää lukea tällaisia "asiallisia keskusteluja", syyttellyä ja muuta skeidaa tällä palstalla ettei ole tosikaan, mutta tämä on tietysti vain minun mielipiteeni ja muiden aqua-webbiläisten puolesta en mene puhumaan. Varsinkin kun henkilökohtaisuuksiin mennään näinkin törkeästi, niin voin vain todeta että lapsellista tekstiä ja käytöstä "aikuisilta" ihmisiltä. Se vaan taitaa olla niin vaikea asia pitää joskus mölyt mahassa ja niellä kiukkunsa, että tarvitsee aina täällä avautua muille.
Ja sanoisinkin että terapian tarpeessa taitavatkin olla ne ihmiset jotka eivät edellä mainittuja asioita pysty havainnollistamaan. [;)]
720l Kiekkola
"Kaikkien mieli kalaankin tekee, vaikka ei ole verkkoa eikä venettä."
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Itsekin ajattelin, etten tällaisiin ketjuihin viitsi edes kommentoida, mutta....
jcollan kirjoitti: Tilasin webin kautta Helsingin akvaariokeskukselta Sterazinia 500 ml pullon 23.7.2009. He lupaavat nopean toimituksen 2-4 arkipäivässä. Tiedustelin toimituksen vaiheita viime viikon torstaina 30.7.2009 kun toimitusta ei kuulunut - eikä ole kuulunut vieläkään. Torstaina luvattiin että toimitus lähtee niin että on perillä tiistaina. Soitin sinne äsken siis keskiviikona 5.8.2009 ja nyt minut pannaan juoksemaan heidän toimituksen perässä.
Ihanko totta ihmiset täällä hyväksyvät (tsempityksistä päätellen) em. omalla kohdallaan? Tilaat nettikaupasta tavaraa, joka luvataan toimittaa tietyssä ajassa, mutta ei toimitetakaan eikä edes ilmoiteta, ettei voida toimittaa. Asiakas saa soitella perään ja siltikään ei saa tuotteita edes silloin kun on puhelimessa luvattu. Tässäkin oli ilmeisesti kyseessä suht akuutti tarve ja asiakas on tehnyt tilauksensa kaksi viikkoa sitten. Toki virheitä sattuu, mutta mielestäni pahin virhe on luvata toimitusaika ilman että tavaraa välttämättä on edes varastossa.
En ihmettele, että asiakkaan hermoja saattaa koetella tuollainen "palvelu", vaikka asiattomasti käyttäytymällä ei tietenkään pitäisi asioita hoitaa.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa

Viesti Kirjoittaja jumase »

Mabo kirjoitti: Ihanko totta ihmiset täällä hyväksyvät (tsempityksistä päätellen) em. omalla kohdallaan? Tilaat nettikaupasta tavaraa, joka luvataan toimittaa tietyssä ajassa, mutta ei toimitetakaan eikä edes ilmoiteta, ettei voida toimittaa.
Ei nyt kuitenkaan lähdetä vääristelemään asioita. Suoraan akvaariokeskuksen toimitusehdoista poimittua: "Kaikki varastossa tai myymälän hyllyssä olevat tuotteet postitetaan tai viedään kuljetusyrityksen kuljetettaviksi 1-4 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta."

Ketjun aloittaja sanoin nimenomaan jättäneensä tilauksen netin kautta, joten silloin on huomioitava, että tavaraa ei vältttämättä ole varastossa. Ja puhelinsoittoa seurannut tilauksen viivästyminen johtui inhimillisestä virheestä, kuten varmaankin olet huomannut. Jos on jollekin tuotteelle hälyttävä kiire, niin olisikohan kuitenkin syytä soittaa ja tarkistaa onko tuotetta varastossa ennen tilauksen jättöä. Varsinkin kun palvelusta käy selvästi ilmi, että kaikkia nettipalvelussa olevia tuotteita ei ole jatkuvasti varastossa.

Ja kyllä. Jos minä säästän käyttämällä nettikauppoja, niin olen täysin tietoinen, että välillä toimitukset venyvät, tilauksista on unohtunut tavaraa, tuotteita on saattanut hajota matkalla, luottokorttia on laskutettu väärin jne. Kaikkia edellämainittuja on tapahtunut moneen otteeseen enkä koskaan ole asiasta sen suurempaa numeroa nostanut. Tällaista on nettikauppa, niin akvaariotarvikkeiden kuin kaiken muunkin kanssa. Ystävällinen yhteydenotto myyjään ja asiat on aina saatu kuntoon hyvinkin kivuttomasti. Jos on kriittinen ja kiireellinen tarve, niin on syytä hypätä autoon tai vähintään tarttua puhelimeen.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa

Viesti Kirjoittaja Mabo »

jumase kirjoitti: Suoraan akvaariokeskuksen toimitusehdoista poimittua: "Kaikki varastossa tai myymälän hyllyssä olevat tuotteet postitetaan tai viedään kuljetusyrityksen kuljetettaviksi 1-4 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta."
Olet aivan oikeassa. En ollut ennen tutustunut ko. nettikauppaan, nyt sen tein. Ei tullut pieneen mieleenikään, että kauppa ei ilmoita sivuillaan varastotilannetta, eikä ota yhteyttä asiakkaaseen, jos tuotetta ei varastossa/myymälässä ole ja toimitusaika näin ollen on pidempi. Jollei itse ota erikseen yhteyttä liikkeeseen, ei voi tietää, koska tilaus mahdollisesti toimitetaan. Ei tule mieleeni vastaavasti toimivaa nettikauppaa, vaikka monen kotimaisen ja ulkomaisen kaupan asiakas olenkin.

Toki huomasin, että puhelinsoiton jälkeinen myöhästys johtui inhimillisestä erheestä, enkä sitä kritisoinutkaan.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa

Viesti Kirjoittaja jumase »

Mabo kirjoitti:Ei tule mieleeni vastaavasti toimivaa nettikauppaa, vaikka monen kotimaisen ja ulkomaisen kaupan asiakas olenkin.
Juu, onhan tuo teknisesti hieman vajaavainen, mutta ei nyt suinkaan kovin harvinainen ilmestys. Varsinkin kivijalkaliikkeet, jotka ottavat toiminnan jatkeeksi netin yhtenä toimituskanavana, joutuvat usein tyytymään tällaiseen ratkaisuun, koska olemassaolevia kassajärjestelmiä ei kustannussyistä kannata/voi kytkeä nettikauppaan. Luonnollisestikaan nettikaupan saldo ei pysy ajan tasalla, kun samaa varastoa tyhjennetään kivijalkaliikkeen kassan kautta.

Eipä sen puoleen, vaikka monissa nettikaupoissa on olevinaan ajantasalla oleva varastosaldo, niin silti on useammankin kerran mennyt tilaustavaraksi, vaikka saldoa järjestelmän mukaan olisi pitänyt olla. Eipä ne tunnu aina olevan niin kovin ajantasalla sitten kuitenkaan. Eli en suosittelisi niihinkään luottamaan, jos on kiireellinen tarve esimerkiksi lääkkeelle.
lutrailija
Junior Member
Junior Member
Viestit: 68
Liittynyt: 21:16, 25.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa

Viesti Kirjoittaja lutrailija »

Noin äkkisiltään ajatellen, varsinkin kun mulla on 5 kpl epädiagnosoituja harlekiineja altaassa, jotka saattavat kuolla, ymmärrän toisaalta ketjun aloittajaa.
Jos tietäisin, mikä noita penteleitä riivaa ja keksisin ratkaisun, mutta toimitus vain viipyy, olisin yhtä äkäinen.
Akvaariokeskus voisi ilmoitaa asiakkaalle, että tuotetta ei ole varastossa ja toimituksessa kestää hieman aikaa.
Herra Collan taas voisi miettiä ulosantiaan, tytöttely ei koskaan minun asiakaspalveluaikana ole nopeuttanut/helpottanut/nopeuttanut asioita vaan päinvastoin. Saati sitten se, että pakotat henkilökunnan hoitamaan asioita, joka ei heille kuulu (eli sinun pakettinumerosi perusteella nuuskia, missä se on).
Eli itsesi kannattaa raahata peilin ääreen.
Minun mielestäni Salosen Teemun on turha v*ttuilla, että henkilökunnan tulisi saada kriisiterapiaa, jos ei kestä päänaukomista. Joskus liika on liikaa. Nimim: Riittävästi urpojen urputusta, toivottavasti ei ikinä enää"


Eiköhän tää ollu tässä, siis poikki. -ylläpito
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn!
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”