Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa
Hei Kanssatallaajat!
Tilasin webin kautta Helsingin akvaariokeskukselta Sterazinia 500 ml pullon 23.7.2009. He lupaavat nopean toimituksen 2-4 arkipäivässä. Tiedustelin toimituksen vaiheita viime viikon torstaina 30.7.2009 kun toimitusta ei kuulunut - eikä ole kuulunut vieläkään. Torstaina luvattiin että toimitus lähtee niin että on perillä tiistaina. Soitin sinne äsken siis keskiviikona 5.8.2009 ja nyt minut pannaan juoksemaan heidän toimituksen perässä. Ei lienee tilaajan tehtävänä selvittää toimitusken saapumista jos lähetys on myöhässä.
Tähän viestiin vielä lisää sen verran, että kaikenlisäksi asiaa pannaan selvittämään henkilö, joka ei ole edes työpaikallaan saati nettiyhteyden päässä ja JOUTUVAT soittamaan omalla kännykällään. Onpa säälittävää touhua. Taitaa olla viimeinen asiointi tässä nettikaupassa. Yleensä olen ostanut akvaariokamaa Saksasta aquaristic.netistä. Palvelu on toiminut erinoamisesti ja tavara kotona oven takana vajaassa kahdessa viikossa, parhaimillaan kuudessa päivässä ja ainoastaan parin-kolemkympin toimituskuluin. Jospa ryhdistäytysitte!
Tilasin webin kautta Helsingin akvaariokeskukselta Sterazinia 500 ml pullon 23.7.2009. He lupaavat nopean toimituksen 2-4 arkipäivässä. Tiedustelin toimituksen vaiheita viime viikon torstaina 30.7.2009 kun toimitusta ei kuulunut - eikä ole kuulunut vieläkään. Torstaina luvattiin että toimitus lähtee niin että on perillä tiistaina. Soitin sinne äsken siis keskiviikona 5.8.2009 ja nyt minut pannaan juoksemaan heidän toimituksen perässä. Ei lienee tilaajan tehtävänä selvittää toimitusken saapumista jos lähetys on myöhässä.
Tähän viestiin vielä lisää sen verran, että kaikenlisäksi asiaa pannaan selvittämään henkilö, joka ei ole edes työpaikallaan saati nettiyhteyden päässä ja JOUTUVAT soittamaan omalla kännykällään. Onpa säälittävää touhua. Taitaa olla viimeinen asiointi tässä nettikaupassa. Yleensä olen ostanut akvaariokamaa Saksasta aquaristic.netistä. Palvelu on toiminut erinoamisesti ja tavara kotona oven takana vajaassa kahdessa viikossa, parhaimillaan kuudessa päivässä ja ainoastaan parin-kolemkympin toimituskuluin. Jospa ryhdistäytysitte!
-
- Starting Member
- Viesti:
Re: Helsingin akvaariokeskuksen toiminta arveluttaa
Hei. Harvemmin keskusteluun osallistun, mutta pakkohan tähän on vastata.
Niin. Siis torstaina puhuit Petrin kanssa ja tilasit paketin. Petri lupasi laittaa sen heti postiin, eli käytännössä minulle autoon, josta sen postiin vien. Vein torstain paketit ennen neljää postiin, mutta - ja tässä tapahtui minulla töppäys - yksi paketti, sinun pakettisi, oli jäänyt autoon viikonlopuksi ja huomasin sen vasta viikonlopun jälkeen, kun toimitin seuraavan "satsin" postipaketteja postiin. Syvimmät pahoitteluni tästä, lupaan olla tarkempi jatkossa.
Soitit Petrille ja hän pyysi minua hoitamaan asiaa, koska minun vastuullani on pakettien postiin vieminen. Soitin sinulle heti ja yritin antaa paketin lähetystunnuksen jolla saisit pakettisi heti postista. Tämä ei kuitenkaan riittänyt, vaan halusit, että varmistan paketin olevan postissa. Olin tuolloin ulkona ja kaukana kodin netin äärestä, joten soitin postin asiakaspalveluun omasta kännykästäni (eihän minulla toki firman kännykkää vapaapäivänäni ole) ja n. kymmenen minuutin jonotuksen jälkeen sain varmistuksen, että paketti on noudettavissa kuten pitääkin, mutta asiakkaalla pitäisi olla lähetystunnus ja henkilöllisyystodistus mukanaan, jotta hän paketin saa ilman sitä postin toimittamaa korttia.
Tämän jälkeen soitin välittömästi taas sinulle, yrittäen jälleen turhaan antaa lähetystunnusta, mutta sanoit, että saat sen postista ilmankin.
Se mitä en pitänyt asiallisena puoleltasi, oli se, että välittömästi kun soitin, ennenkuin sain edes selvää mistä on kysymys, sain sinulta sellaista tekstiä, huutoa, tytöttelyä, uhkailua ja aivan järkyttävää käytöstä. Sama toistui seuraavan puhelun aikana. On pakko myöntää, että sellaista tekstiä en ole kuullut keneltäkään asiakkaalta yli kymmenen vuoden aikana.
Tottakai ymmärrän, että tällainen harmittaa ja olen todella vilpittömästi pahoillani, että näin pahasti töppäsin pakettisi kanssa. Myönnän, että olen ehkä keskivertoa herkempi ihminen, mutta puhelusi jälkeen parkkeerasin auton noin varttitunniksi, vain koska itkin. No se siitä, iso tyttö selviää pahemmastakin, mutta todella toivon, ettet enää koskaan reklamaatiotilanteessa unohtaisi, että siellä toisessa päässä on kuitenkin ihminen. Asiallissävyisellä reklamaatiolla saa yleensä muutenkin paremmin asiansa hoidettua.
Toivon kuitenkin, että kalasi parantuvat nyt kun paketti on perillä.
Ja vielä pakko sanoa, että kuitenkin lähes kaikki paketit lähtevät samana päivänä, kun tilaus tulee. Ainoa poikkeus on, jos osa tuotteista puuttuu, jolloin ne lähetetään myöhemmin.
Terveisin: Arna Björkqvist
Helsingin Akvaariokeskus
Niin. Siis torstaina puhuit Petrin kanssa ja tilasit paketin. Petri lupasi laittaa sen heti postiin, eli käytännössä minulle autoon, josta sen postiin vien. Vein torstain paketit ennen neljää postiin, mutta - ja tässä tapahtui minulla töppäys - yksi paketti, sinun pakettisi, oli jäänyt autoon viikonlopuksi ja huomasin sen vasta viikonlopun jälkeen, kun toimitin seuraavan "satsin" postipaketteja postiin. Syvimmät pahoitteluni tästä, lupaan olla tarkempi jatkossa.
Soitit Petrille ja hän pyysi minua hoitamaan asiaa, koska minun vastuullani on pakettien postiin vieminen. Soitin sinulle heti ja yritin antaa paketin lähetystunnuksen jolla saisit pakettisi heti postista. Tämä ei kuitenkaan riittänyt, vaan halusit, että varmistan paketin olevan postissa. Olin tuolloin ulkona ja kaukana kodin netin äärestä, joten soitin postin asiakaspalveluun omasta kännykästäni (eihän minulla toki firman kännykkää vapaapäivänäni ole) ja n. kymmenen minuutin jonotuksen jälkeen sain varmistuksen, että paketti on noudettavissa kuten pitääkin, mutta asiakkaalla pitäisi olla lähetystunnus ja henkilöllisyystodistus mukanaan, jotta hän paketin saa ilman sitä postin toimittamaa korttia.
Tämän jälkeen soitin välittömästi taas sinulle, yrittäen jälleen turhaan antaa lähetystunnusta, mutta sanoit, että saat sen postista ilmankin.
Se mitä en pitänyt asiallisena puoleltasi, oli se, että välittömästi kun soitin, ennenkuin sain edes selvää mistä on kysymys, sain sinulta sellaista tekstiä, huutoa, tytöttelyä, uhkailua ja aivan järkyttävää käytöstä. Sama toistui seuraavan puhelun aikana. On pakko myöntää, että sellaista tekstiä en ole kuullut keneltäkään asiakkaalta yli kymmenen vuoden aikana.
Tottakai ymmärrän, että tällainen harmittaa ja olen todella vilpittömästi pahoillani, että näin pahasti töppäsin pakettisi kanssa. Myönnän, että olen ehkä keskivertoa herkempi ihminen, mutta puhelusi jälkeen parkkeerasin auton noin varttitunniksi, vain koska itkin. No se siitä, iso tyttö selviää pahemmastakin, mutta todella toivon, ettet enää koskaan reklamaatiotilanteessa unohtaisi, että siellä toisessa päässä on kuitenkin ihminen. Asiallissävyisellä reklamaatiolla saa yleensä muutenkin paremmin asiansa hoidettua.
Toivon kuitenkin, että kalasi parantuvat nyt kun paketti on perillä.
Ja vielä pakko sanoa, että kuitenkin lähes kaikki paketit lähtevät samana päivänä, kun tilaus tulee. Ainoa poikkeus on, jos osa tuotteista puuttuu, jolloin ne lähetetään myöhemmin.
Terveisin: Arna Björkqvist
Helsingin Akvaariokeskus
Helsingin Akvaariokeskus Ky
Itämerenkatu 26, 00180 Helsinki
www.akvaariokeskus.com ja www.akvaariokauppa.fi
p. 09 / 586 5861, avoinna Ark 10-18, La 10-15
Itämerenkatu 26, 00180 Helsinki
www.akvaariokeskus.com ja www.akvaariokauppa.fi
p. 09 / 586 5861, avoinna Ark 10-18, La 10-15
-
- Starting Member
Kukaan ei ole uhkaillut ketään, en ainakaan minä. Puheenvuoron saaminen sinnepäin tuntui ylivoimaiselta.
Lukuisista pyynnöistäni huolimatta Sinä jankkasit lähetystunnusta, joka itseasiassa oli jo minulla. Pyysin useaan kertaan Sinua tai edustamaasi firmaa selvittämään, missä paketti oli sillä hetkellä. Se on firmasi velvollisuus, ei minun - asiakkaan. Jotta asia menisi Sinulle perille oli pakko korottaa ääntä ja saada asiakkaan puheenvuoro. Jos olet niin herkkä, kuin väität, suosittelisin lämpimästi ammatinohjausta ja alanvaihtoa.
Jos töppää, on kasvettava sen mukana!
Olisi ollut einomaista toimintaa jos olisin saanut ennakkotiedon "unohtuneesta" paketistani edeltä esim jo viikonlopun aikana. Te, Helsingin Akvaariokeskus, olette pettäneet asiakaan odotukset pahemman kerran. Kokemuksestani tulen nyt sanomaan asiakasuhteeni lopuullisesti yritykseenne irti ja tulen huolehtimaan siitä, että näkemykseni yrityksen huolimattomasta toiminnasta leviää akvaristien piirissä.
Jukka Collan, Kuopio
akvaristi jo kolmen vuosikymmenen ajalta
Lukuisista pyynnöistäni huolimatta Sinä jankkasit lähetystunnusta, joka itseasiassa oli jo minulla. Pyysin useaan kertaan Sinua tai edustamaasi firmaa selvittämään, missä paketti oli sillä hetkellä. Se on firmasi velvollisuus, ei minun - asiakkaan. Jotta asia menisi Sinulle perille oli pakko korottaa ääntä ja saada asiakkaan puheenvuoro. Jos olet niin herkkä, kuin väität, suosittelisin lämpimästi ammatinohjausta ja alanvaihtoa.
Jos töppää, on kasvettava sen mukana!
Olisi ollut einomaista toimintaa jos olisin saanut ennakkotiedon "unohtuneesta" paketistani edeltä esim jo viikonlopun aikana. Te, Helsingin Akvaariokeskus, olette pettäneet asiakaan odotukset pahemman kerran. Kokemuksestani tulen nyt sanomaan asiakasuhteeni lopuullisesti yritykseenne irti ja tulen huolehtimaan siitä, että näkemykseni yrityksen huolimattomasta toiminnasta leviää akvaristien piirissä.
Jukka Collan, Kuopio
akvaristi jo kolmen vuosikymmenen ajalta
Tässä on pakko puolustaa tältä taholta Akvaariokeskusta, koska itse yksityisyrittäjän tyttärenä tiedän virheitä sattuvan, se on INHIMILLISTÄ. Olen "saanut" tehdä töitä koko pienen ikäni ja olen nähnyt kaikenlaista ja kaikkea, asiakkaana itse yritän olla "helppo asiakas". Toivon, että molemmat osapuolet ymmärtäisivät toisiaan, mutta usein kaikki syy menee yrityksen niskaan, vaikka mekin tällä puolella yritämme parhaamme. Olemme kuitenkin vain ihmisiä.
Itse olen kerran vieraillut Akvaariokeskuksen tiloissa ja olin erittäin tyytyväinen saamaani palveluun, joka oli osaavaa ja ystävällistä. Ei yhden kerran jälkeen voi tuomita koko yrityksen toimintaa.
Itse olen kerran vieraillut Akvaariokeskuksen tiloissa ja olin erittäin tyytyväinen saamaani palveluun, joka oli osaavaa ja ystävällistä. Ei yhden kerran jälkeen voi tuomita koko yrityksen toimintaa.
180L
If you can dream it, You can do it - Walt Disney
If you can dream it, You can do it - Walt Disney
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Jos sinulla kerran oli postin lähetystunnus mikset voinut itse tarkistaa postista missä paketti oli? Ei ole kovin hankalaa mennä postin nettisivuille ja katsoa lähetystunnuksella missä paketti kulloinkin liikkuu.jcollan kirjoitti: Lukuisista pyynnöistäni huolimatta Sinä jankkasit lähetystunnusta, joka itseasiassa oli jo minulla. Pyysin useaan kertaan Sinua tai edustamaasi firmaa selvittämään, missä paketti oli sillä hetkellä. Se on firmasi velvollisuus, ei minun - asiakkaan. Jotta asia menisi Sinulle perille oli pakko korottaa ääntä ja saada asiakkaan puheenvuoro.
No huh, millaista lietsontaa!
Tekevälle sattuu, vaikka kyllähän se niin taitaa olla, että tyytymätön asiakas on entinen asiakas.

Tekevälle sattuu, vaikka kyllähän se niin taitaa olla, että tyytymätön asiakas on entinen asiakas.
-
- Starting Member
Ymmärsinkö Suomen Akvaariotekniikan näkemyksen oikein: Näinkö tekin jätätte toimitusten selvittämisen asiakkaan vastuulle? Hyvä tietää jatkossa.skare kirjoitti:Jos sinulla kerran oli postin lähetystunnus mikset voinut itse tarkistaa postista missä paketti oli? Ei ole kovin hankalaa mennä postin nettisivuille ja katsoa lähetystunnuksella missä paketti kulloinkin liikkuu.jcollan kirjoitti: Lukuisista pyynnöistäni huolimatta Sinä jankkasit lähetystunnusta, joka itseasiassa oli jo minulla. Pyysin useaan kertaan Sinua tai edustamaasi firmaa selvittämään, missä paketti oli sillä hetkellä. Se on firmasi velvollisuus, ei minun - asiakkaan. Jotta asia menisi Sinulle perille oli pakko korottaa ääntä ja saada asiakkaan puheenvuoro.
On se kyllä hienoa, että myös yrittäjillä on oikeus valita asiakkaansa.
-Gone fishing-
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Samaa mieltä.hx kirjoitti:On se kyllä hienoa, että myös yrittäjillä on oikeus valita asiakkaansa.
Kertakaikkiaan asiattoman kuuloista rähinää yhden inhimillisen erehdyksen takia. Jos kirjoittajan oma virheiden/erehdysten sietokyky on noin kovin alhaalla, kannattaa varmaan siirtyä kaikessa ihan omavaraiseen tuotantoon.
Hienoa Arna, että vaivauduit vastaamaan tähän ketjuun!
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Itse voin vain todeta saaneeni todella asiallista ja ystävällistä palvelua Helsingin Akvaariokeskukselta. En ole ollut asiakas pitkään, mutta parempaa palvelua en ole vielä saanut missään akvaarioliikkeessä. Minua jaksettiin auttaa kun eteen tuli minulle täysin uusi asia ja yksin ylitsepääsemätön ongelma. Olin laittanut ulkosuodattimen letkut väärinpäin (minäkö rähmäkäpälä?) enkä aluksi sitä tajunnut. Soitin monta kertaa kyseiseen paikkaan ja aina jaksettiin yrittää neuvoa, miettivät jopa että ehtisikö joku heistä tulla auttamaan kun liike oli menossa kiinni. Monen soiton jälkeen ongelma viimein selvisi. Koska liitokset oli laitettu tiukalle, en saanut vaihdettua letkujen paikkoja itse, vein koko letkuviritelmän seuraavana päivänä liikkeeseen jossa ne laitettiin paikoilleen ja varmistettiin vielä pitävyys. Olisin ollut ihan pulassa yksin. Tämän jälkeen olen asioinut pääasiassa Akvaariokeskuksessa. Totta kai inhimillisiä erehdyksiä sattuu kaikille ja ne harmittaa ja vaikka mitä, mutta täytyy ymmärtää ettei kukaan ole erehtymätön. Tämä oli sitten suunnattu ihan kaikille.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Kaikille ei vain mikään riitä. Sinulla oli tieto, milloin paketti on toimitettu postiin. Sinulla oli lähetystunnus, jolla voi lähes reaaliaikaisesti tarkistaa missä lähetys liikkuu. Ja tämän lisäksikö myyjäliikkeen pitäisi vielä raportoida sinulle henkilökohtaisesti missä päin Suomea paketti milläkin hetkellä on.jcollan kirjoitti: Ymmärsinkö Suomen Akvaariotekniikan näkemyksen oikein: Näinkö tekin jätätte toimitusten selvittämisen asiakkaan vastuulle? Hyvä tietää jatkossa.
Kerropa yksikin liike, joka tarjoaa tällaista palvelua. Minäkin haluaisi tekstiviestin myyjältä aina, kun toimituksessa oleva paketti liikahtaa postin logistiikkaketjussa. Mutta enpä ole koskaan moiseen törmännyt. Sitä varten on ne lähetystunnukset, jotta voi itse tarkistaa missä paketti on matkalla. Suurin osa liikkeistähän ei tarjoa edes niitä, vaan paketti viedään postiin, kun ehditään ja jonakin kauniina päivänä luukusta tipahtaa saapumisilmoitus.
Akvaariokeskus on näiden kommenttien mukaan toiminut täysin oikein. Virheitä sattuu, mutta kahden päivän viivästyminen postituksessa ei ole sieltä vakavimmasta päästä. Monet nettikaupat toimittavat lähetykset postiin kerran tai kaksi viikossa, joten sama viive tulee monen toimijan kohdalla eteen, vaikka mitään virhettä ei edes tehtäisi.
Kymmenen pistettä ja papukaija merkki akvaariokeskukselle avoimesta vastineesta. Peukut alas käyttäjälle, jonka vaatimaton viestihistoria keskittyy vain halpojen nettikauppojen etsintään ja sitten parjauskampanjaan, kun kaikki ei sujunutkaan omien epärealististen vaatimusten mukaan.
-
- Starting Member
Käydäänpä tämä asia nyt vielä kerran läpi vaihe vaiheelta ja sitten lopetan kuluttajasuojalain mukaisten oikeuksieni puolesta puhumisen tällä foorumilla:
Tilaus tehtiin 23.7.2009 ja maksettiin saman tien. Helsingin akvaariokeskus lupaa toimituksen 2-4 arkipäivässä
30.7.2009 tilauksesta ei kuulunut mitään joten soitin Helsingin Akvaariokeskukseen ja tiedustelin tilaustani. Oltiin oltu lomilla etc ja että kyseinen tuote on loppunut etc. (Eipä kukaan ilmoittanut varastotilanteesta tilauksen alussa, näin tekee ainakin Tulipyrstö ja Aquaristic.net.)
Kerroin tilanteeni purkkini kannalta ja tiedustelin kuinka nopeasti tuotteen saan, pitää saada viimesitään alkuviikosta eli maanantaina 3.8.. Sieltä luvattiin laittaa viimeistään perjantaina 31.7.postiin. Sain silloin lähetystunnuksen. Maanantaina katsoin postin sivuilta tilanteen - ei merkintää, tiistaina noin klo 9.00 - ei merkintää. Postin palvelin kun ei aina ole ajantasalla. Soitin Arvaariokeskukseen noin klo 16, taas pompotellaan. Missä on tilaukseni, selvittäkääpä! Ai niin kävin ostamassa puolen päivän aikaan siis eilen tiistaina paikallisesta hyvämaineisesta liikkeestä kaksi 120 ml pulloa kipeästi kaipaamaani Sterazinia eli varaston tyhjäksi - näin olisi pitänyt tehdä jo heti alkuunsa.
Sitten rupesi [sensuroitu] ja lopunhan te jo tiedättekin.
Mitä tästä opimme? Miettikääpä sitä
Hyvää kesää kaikille ja terveitä fisuja!
JCo
Tilaus tehtiin 23.7.2009 ja maksettiin saman tien. Helsingin akvaariokeskus lupaa toimituksen 2-4 arkipäivässä
30.7.2009 tilauksesta ei kuulunut mitään joten soitin Helsingin Akvaariokeskukseen ja tiedustelin tilaustani. Oltiin oltu lomilla etc ja että kyseinen tuote on loppunut etc. (Eipä kukaan ilmoittanut varastotilanteesta tilauksen alussa, näin tekee ainakin Tulipyrstö ja Aquaristic.net.)
Kerroin tilanteeni purkkini kannalta ja tiedustelin kuinka nopeasti tuotteen saan, pitää saada viimesitään alkuviikosta eli maanantaina 3.8.. Sieltä luvattiin laittaa viimeistään perjantaina 31.7.postiin. Sain silloin lähetystunnuksen. Maanantaina katsoin postin sivuilta tilanteen - ei merkintää, tiistaina noin klo 9.00 - ei merkintää. Postin palvelin kun ei aina ole ajantasalla. Soitin Arvaariokeskukseen noin klo 16, taas pompotellaan. Missä on tilaukseni, selvittäkääpä! Ai niin kävin ostamassa puolen päivän aikaan siis eilen tiistaina paikallisesta hyvämaineisesta liikkeestä kaksi 120 ml pulloa kipeästi kaipaamaani Sterazinia eli varaston tyhjäksi - näin olisi pitänyt tehdä jo heti alkuunsa.
Sitten rupesi [sensuroitu] ja lopunhan te jo tiedättekin.
Mitä tästä opimme? Miettikääpä sitä
Hyvää kesää kaikille ja terveitä fisuja!
JCo
No sen, että kun metsästää netistä halvinta mahdollista hintaa, niin voi joskus käydä niinkin, että kyseistä tuotetta ei ole juuri sillä hetkellä varastossa. Kun tuotetta varastoon saadaan ja lähetys matkaan, niin posti ei ilmeisesti kirjaa paketin liikkeitä kovin ahkerasti. Ja kun näin sattuu omalle kohdalle, niin ei välttämättä kannata olettaa, että liike päivystää postinvirkailijan ja sinun välilläsi ja raportoi paketin liikkeistä, jos sieltä postista sattuu jotain tietoa saamaan.jcollan kirjoitti: Mitä tästä opimme? Miettikääpä sitä
Kun nyt kerran otit kuluttajasuojalain puheeksi, niin olisitko ystävällinen ja osoittaisit sen kohdan, jossa myyjäliikettä vaaditaan toimimaan postimyynnissä reaaliaikaisena lähetysseurannan välineenä. Myyjällä on paljon vastuita, mutta tämä ei niihin kuulu. Postillakin on käsittääkseni karenssiaika, jota ennen ei edes voi tehdä ilmoitusta kadonneesta lähetyksestä.
-
- Starting Member
Liike on velvollinen selvittämään tilauksen lähetyksen vaiheet, se on kirjattu kuluttajasuojalain henkeen. Ei heidän tarvitse toimia postineitinä enkä ole sitä odottanutkaan. Onneksi olen saanut lääkityksen jatkumaan ja vältyn pahemmalta epidemialta purkissani. Nyt en kommentoi enää asiaa.
Mitvit? Ei ymmärtää.jcollan kirjoitti:kirjattu kuluttajasuojalain henkeen.
Miten siihen henkeen asioita kirjataan? Oikeesti? Näkymättömällä musteella vai savulla?
-Gone fishing-
Tuo tytöttely yleensä paljastaa itsensä jalustalle nostaneet asiakkaat, jotka kuvittelevat kaiken pyörivän heidän ympärillään. Jos asiakas on asennoitunut, että vastapuolella on vain mitätön nuori asiakaspalvelun kastijärjestelmässä pahnanpohjalle jäänyt ressukka, jonka yli voi kävellä voimasanoin ja vastineen jättää huomioimatta, on yleensä täysin turha edes yrittää hoitaa tilannetta rakentavasti.Helsingin Akvaariokeskus kirjoitti:Se mitä en pitänyt asiallisena puoleltasi, oli se, että välittömästi kun soitin, ennenkuin sain edes selvää mistä on kysymys, sain sinulta sellaista tekstiä, huutoa, tytöttelyä, uhkailua ja aivan järkyttävää käytöstä. Sama toistui seuraavan puhelun aikana. On pakko myöntää, että sellaista tekstiä en ole kuullut keneltäkään asiakkaalta yli kymmenen vuoden aikana.
Näitä tytöttelijöitä ja pojittelijoita löytyy varsinkin suuremmista ikäluokista, jotka ovat jossakin historian vaiheessa onnistuneet hukkumaan sellaiseen harhaan kuin koko Suomen hyvinvointi olisi rakennettu heidän selkänahastaan ja heillä on näin ollen Kekkosmaiseen tyyliin sanella asioiden oikea laita, vaikka se olisi täysin irrallaan todellisuudesta.
Niin, Akvaariokeskus kyllä vastineessa vakuutti, että olit tietoinen paketin toimituksen ajankohdasta postille, kun he soittivat sinulle, mutta vaadit vielä erikseen soittamaan postiin ja tarkistamaan lähetyksen statuksen. Tällaista palvelua ei vaadi mikään henki, ei edes pyhä sellainen. Kun puhutaan kadonneistä lähetyksistä myyjällä on selvitysvastuu, mutta todistettavasti kuljetuksessa olevasta paketista ei kuluttajasuoja sano sanaakaan. Mutta silti he tekivät hyvän asiakaspalvelun hengen mukaisesti tämänkin palveluksen sinulle, mutta ei... kaikille tytöttelijöille ei vain mikään riitä.jcollan kirjoitti:Liike on velvollinen selvittämään tilauksen lähetyksen vaiheet, se on kirjattu kuluttajasuojalain henkeen. Ei heidän tarvitse toimia postineitinä enkä ole sitä odottanutkaan. Onneksi olen saanut lääkityksen jatkumaan ja vältyn paahemmalta epidemialta purkissani. Nyt en kommentoi enää asiaa..
-
- Senior Member
Tulevana juristina uskallan olla eri mieltä. Laeissa ei toki ole säännelty kaikkia mahdollisia eteen tulevia tilanteita, mutta jos mennään kovin pitkälle tulkinnassa niin kyllä jonkinasteista oikeuskäytäntöä asiasta pitäisi pystyä osoittamaan. Ja eikös tässä tapauksessa ole sinulle juurikin kerrottu nämä "tilauksen lähetyksen vaiheet" juuri niin tarkasti kuin myyjällä on ollut ne tiedossaan ja on ollut mahdollista kertoa? Eihän mikään liike pysty vaikuttamaan postin logistiikkaan eikä seuraamaan lähetystä yhtään paremmin kuin asiakaskaan (jolle tässä tapauksessa on annettu käyttöön se ainoa mahdollinen keino seurata lähetystä mikä myyjälläkin on, seurantatunnus). Postineidiksi muuntautumistahan sinä juuri olet tässä myyjäliikkeeltä odottanut.jcollan kirjoitti:Liike on velvollinen selvittämään tilauksen lähetyksen vaiheet, se on kirjattu kuluttajasuojalain henkeen.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Jos on lähetystunnus olemassa,niin Itellan netti-sivuilta saa seurattua missä paketti on menossa.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Ja kyllähän tästä jokainen osaa muodostaa mielipiteensä kuka on ja mitä on...
Itse olen saanut akvaariokeskuksesta ainoastaan hyvää palvelua.
Itse olen saanut akvaariokeskuksesta ainoastaan hyvää palvelua.
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
1080L Malawi
Täältä ääni Akvaariokeskukselle kans!
Todella hyvää palvelua saannut sieltä aina!

-
- Advanced Member
Akvaariokeskukselle ääni täältäkin, hyvin on toiminut aina kun olen ko. firman kanssa asioinut ja nytkin on paketti sieltä tulossa.
Aiai, paha moka aloittajalta alkaa kutsua asiakaspalvelijaa TYTÖKSI. Tuo on tuossa tilanteessa niin halventava sana, että ei mitään rajaa, tuo sana ilmaisee niin hyvin sen halveksunnan toisen ammattitaitoa ja sukupuolta kohtaan. "Sä oot vaan tommonen tyttö, mä oon MIES, mä tiedän kyllä miten nämä asiat menee, joten älä TYTTÖ ala kuule mulle yhtään vaan pidä se turpasi kiinni ja kuuntele mitä MIEHELLÄ on sanottavaa". Ja kyllä. Tuota ilmaisua käyttävät pääasiassa ne keski-ikäiset miehet, jotka luulevat olevansa jotain tai haluavat korostaa olevansa asiakaspalvelijan yläpuolella. Ehkä se silloin joskus 60-luvulla ja sitä ennen toimi, mutta ei nykypäivänä kuulu ketään työtilanteessa tytötellä, tai saattaahan ne toimiston keski-ikäiset naiset kikatella, kun heitä tytöttelee. Koko ikäni olen asiakaspalvelualalla ollut ja edes se huutava asiakas ei ole yhtä ärsyttävä kuin tytöttelijä. Olenkin ollut enimmäkseen huomioimatta tuota, "ai anteeksi, en tiennyt että puhuitte minulle".![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Aiai, paha moka aloittajalta alkaa kutsua asiakaspalvelijaa TYTÖKSI. Tuo on tuossa tilanteessa niin halventava sana, että ei mitään rajaa, tuo sana ilmaisee niin hyvin sen halveksunnan toisen ammattitaitoa ja sukupuolta kohtaan. "Sä oot vaan tommonen tyttö, mä oon MIES, mä tiedän kyllä miten nämä asiat menee, joten älä TYTTÖ ala kuule mulle yhtään vaan pidä se turpasi kiinni ja kuuntele mitä MIEHELLÄ on sanottavaa". Ja kyllä. Tuota ilmaisua käyttävät pääasiassa ne keski-ikäiset miehet, jotka luulevat olevansa jotain tai haluavat korostaa olevansa asiakaspalvelijan yläpuolella. Ehkä se silloin joskus 60-luvulla ja sitä ennen toimi, mutta ei nykypäivänä kuulu ketään työtilanteessa tytötellä, tai saattaahan ne toimiston keski-ikäiset naiset kikatella, kun heitä tytöttelee. Koko ikäni olen asiakaspalvelualalla ollut ja edes se huutava asiakas ei ole yhtä ärsyttävä kuin tytöttelijä. Olenkin ollut enimmäkseen huomioimatta tuota, "ai anteeksi, en tiennyt että puhuitte minulle".
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
On surkuteltavaa,että joltain ihmisiltä puuttuu ymmärrys,jos saan sanoa minäkin olisin ollut suuttunut ja loukkaantunut tuollaisesta asiattomasta käytöksestä .Mielestäni huonokäytös asiakkaana on hyvin omituista,kaikkihan tietävät,että tilaukset voivat myöhästyä ym.,etkö ollut varautunut tähän?
650L seura ja taistoakvaario
Viestin sisältö poistettu kirjoittajan pyynnöstä - Ylläpito
-
- Senior Member
Vielä haluan sanoa, että tässä keskustelussa tuskin haetaan häviäjiä tai voittajia (tosin Mandellin tarkoitus varmaan olikin lähinnä kuvaannollinen), vaan sitä että otetaan vastuu sanomisistaan ja tekemisistään. Akvaariokeskus otti heti julkisesti vastuun erehdyksestään ja pahoitteli sitä. Missä on ketjun aloittajan pahoittelut asiattoman käytöksensä johdosta?-Mandell- kirjoitti:no huh huh.. sorry vaa aloittaja, akvaariokeskus voitti sut 6-0
Tällaisille palstoille kun on niin kovin helppo kirjoittaa aivan mitä sattuu p*skaa. Liikkeet eivät välttämättä edes halua ottaa osaa tällaisiin keskusteluihin, vaan antavat mielummin olla. Näin syntyy näppäriä morkkausketjuja, jotka perustuvat pahimmillaan yhden ihmisen täysin subjektiiviseen mielipiteeseen, josta tällä palstalla kuullaan vaan se toinen puoli tarinasta. Jos ei Akvaariokeskuksen taholta olisi ketjuun mitään kommentoitu, sellaiseksi olisi varmaan muodostunut tämäkin keskustelu päätyen loppuviimein tasolle "juu, minäkin näin siellä kerran yhden kuolleen kalan, aivan kamalaa!!" Vähän harkintakykyä sitä olettaisi olevan aikuisilla ihmisillä.
EDIT: Ja vielä lisäyksenä Teemu Saloselle; kenenkään ei tarvitse asiakaspalvelutyössä ottaa mitä tahansa tekstiä asiakkaalta vastaan. Jopa nykyisessä valtion asiakaspalvelutyössäni ilmoitan huutavalle ja nimittelevälle asiakkaalle, että minun ei tarvitse kuunnella tällaista ja aion nyt lopettaa puhelun tähän, ellei asiakas pysty keskustelemaan asioista niin kuin normaaleilla ihmisillä on tapana.
Viimeksi muokannut Fisuliina, 19:31, 06.08.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En kyllä aikonut millään lailla minäkään osallistua tähän keskusteluun, mutta sanompahan nyt kuitenkin.
Miksi on niin että heti jos ihminen, vaikka se asiakaspalvelija, loukkaantuu toisen ihmisen sanomista ja pahoittaa mielensä niin että itkee. Silloinko hän on huono ihminen, heikko ja tarvitsee terapiaa. Eihän sellainen ihminen voi mitenkään sopia asiakaspalvelijaksi, sillä hän on herkkä ja tunteellinen ihminen, hyvin huono näin ollen työssään. En käsitä miksi ihmistä syyllistetään siitä että hänellä on tunteet. Kyllä on ollut vikaa siellä toisessakin päässä jos on saanut toisen itkemään. Toiset ihmiset ovat vaan tunteellisempia kuin toiset. Tiedän erittäin hyvin miltä tuntuu kun yrittää parhaansa mukaan korjata asiaa ja auttaa asiakasta, mutta saakin vain parjausta osakseen. Kyllä, olen herkkä ihminen ja olen itkenyt koska ihmiset osaavat olla todella loukkaavia. Tuntuu että asiakas ei oikein ollut tuossa kovin yhteistyöhaluinen, vaan halusi vain osoittaa olevansa oikeassa ja että toinen on nyt huono työssään. Niin kyllähän tuo tytöttely kertoo jo aika paljon.
Palautetta pitää toki osata ottaa vastaan, mutta jotkut osaavat silti loukata todella henkilökohtaisella tavalla. Ei arvosteta toisia ihmisiä. Kaikenmaailman känniset ja muut kyllä kestää, lähtökohtaisesti asiakashan on aina väärässä ja on lähinnä huvittavaa kun alkavat valittaa jos kertoo heidän esim. olleen väärässä jossain asiassa.
Miksi on niin että heti jos ihminen, vaikka se asiakaspalvelija, loukkaantuu toisen ihmisen sanomista ja pahoittaa mielensä niin että itkee. Silloinko hän on huono ihminen, heikko ja tarvitsee terapiaa. Eihän sellainen ihminen voi mitenkään sopia asiakaspalvelijaksi, sillä hän on herkkä ja tunteellinen ihminen, hyvin huono näin ollen työssään. En käsitä miksi ihmistä syyllistetään siitä että hänellä on tunteet. Kyllä on ollut vikaa siellä toisessakin päässä jos on saanut toisen itkemään. Toiset ihmiset ovat vaan tunteellisempia kuin toiset. Tiedän erittäin hyvin miltä tuntuu kun yrittää parhaansa mukaan korjata asiaa ja auttaa asiakasta, mutta saakin vain parjausta osakseen. Kyllä, olen herkkä ihminen ja olen itkenyt koska ihmiset osaavat olla todella loukkaavia. Tuntuu että asiakas ei oikein ollut tuossa kovin yhteistyöhaluinen, vaan halusi vain osoittaa olevansa oikeassa ja että toinen on nyt huono työssään. Niin kyllähän tuo tytöttely kertoo jo aika paljon.
Palautetta pitää toki osata ottaa vastaan, mutta jotkut osaavat silti loukata todella henkilökohtaisella tavalla. Ei arvosteta toisia ihmisiä. Kaikenmaailman känniset ja muut kyllä kestää, lähtökohtaisesti asiakashan on aina väärässä ja on lähinnä huvittavaa kun alkavat valittaa jos kertoo heidän esim. olleen väärässä jossain asiassa.