Juu, minä olen ristinyt omani Matiksi ja Merviksi, sen verran vauhdikasta on pariskunnan elämämollylady kirjoitti: Tossa jo viimeviikolla huolehdin hiukseni harmaiksi, kun nämä kaksi vain irvistelivät toisilleen eri puolilta akvaariota

Valvoja: Moderaattorit
Juu, minä olen ristinyt omani Matiksi ja Merviksi, sen verran vauhdikasta on pariskunnan elämämollylady kirjoitti: Tossa jo viimeviikolla huolehdin hiukseni harmaiksi, kun nämä kaksi vain irvistelivät toisilleen eri puolilta akvaariota
Minä tein niin, että tyrkkäsin letkun akvaarioon ja imaisin lapolla vauvelit ämpäriin. Saivat elämänsä ensimmäisen (ja ehkäpä ainoan) vuoristorata-ajelun ihan pikkuisinamollylady kirjoitti: ehkäpä sitä voisi noista pienokaisista jos ja kun syntyvät muutaman pihistään vanhemmiltaan (jos onnistuu) ja laittaa omaan kasvattamoon ja loput jättää mamman ja papan huollettaviksi.
Juu, olkaat hyvät vainmollylady kirjoitti:
Piti vaan kiittelemän ketjun aloittajaa, on kiva lukea tälläistä 'poikaspäiväkirjaa'. Tämä ketju on otettu jo uudeksi raamatuksi ja ohjenuoraksi täällä.
Mitäs mollyladyn rusoille kuuluu, saitko pieniä pelastettua poikasakvaan?mollylady kirjoitti:No nyt sain ensisilmäyksen pikkuisista, kun ne oli siirretty ihan akvaarion etulasin viereen kuoppaan. Noita kuoppia onkin tuolla jo koko pohja täynnä.![]()
Mitäs tälle kudulle kuuluu? Ovatko poikaset jo kuoriutuneet?Täälläkin rusot kutivat.
Kyllä juu, on tullu nyt rusoja kasvateltua. Kauhian paljonhan niitä on porukasta tippunut (toivotaan, että se on vaan luonnonvalintaa, eikä laiskaa keinoemoa..Johis kirjoitti: Mitäs mollyladyn rusoille kuuluu, saitko pieniä pelastettua poikasakvaan?
Olisi kai pitänyt manata vähän aikaisemmin, sillä Matti ja Mervi ovat nyt tuolla seura-akvaariossa täydessä työn touhussa. Aamulla vesiä vaihtaessani huomasin, että Mervin kutuputki oli paksuuntunut ja anubiaan lehteä putsailtiin tarkkaan, joten kutu oli odotettavissa.Johis kirjoitti: Rusovanhemmat sensijaan lopettivat kutemisen. Elävät kuin Matti ja Mervi konsanaan (toivottavasti ei tule kunnianloukkaussyytettä ). Kutuputket ulkona jatkuvasti, jahtausta suuntaan ja toiseen, naaras mustankirjava ja uros upeissa väreissä. Näyttää siis siltä, että kutevat juuri nyt, tai viimeistään huomenna... tätä on nyt jatkunut muutaman kuukauden
Nyt olisi parikin 40-litraista tölkkiä vapaina uusille rusovauvoille, joten saisivat puolestani kutea. Olisi mukava koittaa kasvattaa uusi poikue nyt, kun on vähän harjoitellut kasvattamista.
Tuube kirjoitti: Pärjääkö Rusokirjoahvenien kutu "yksin" eli jos kudettaa kalat toisessa akvaariossa, sitten siirtää emokalat pois? Ja kuinka suureksi ne noita poikasiaan kasvattavat ja vahtivat?
Rusovauvat olivat kuoriutuneet aamulla ja äiti oli siirtänyt lapsensa lehden alle kuoppaan. Töistä tullessani lipui äiti etulasissa ilman lapsiaan ja kohta sieltä tuli isäkin. Lapsia en löydä enää mistään, joten taisi muu asujaimisto saada mukavan päiväpalan pikkuisistaJohis kirjoitti:
Olisi kai pitänyt manata vähän aikaisemmin, sillä Matti ja Mervi ovat nyt tuolla seura-akvaariossa täydessä työn touhussa. Aamulla vesiä vaihtaessani huomasin, että Mervin kutuputki oli paksuuntunut ja anubiaan lehteä putsailtiin tarkkaan, joten kutu oli odotettavissa.
Näin noille piruparoille tuntuu vaan kerta toisensa jälkeen pikaisesti käyvän. Ennen kuin edes ehtii ajatella pikkuisten siirtämistä omaan lukaaliin... Hittolainen.Johis kirjoitti:Näyttää olevan rusojen kutu taas altaassa. Nyt en enää jaksa tanssia ripaskaa kudun nähdessäni, koska todennäköisesti poikaset joutuvat kuitenkin parempiin suihin heti kuoriuduttuaan![]()
...