"Kainuun akvaarioseura" osa 2

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
höntti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja höntti »

Mikäs se kalasto sulla olikaan. Kyllähän se varmaan yksin menisi. Mutta kuinka runsas ja vilkas se kalasto sulla oli ennestään. Tykkäävät melko rauhallisesta purkista.
Hanbuktu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Hanbuktu »

No niin! Nyt toimii netti taas, kävi lopultakin se laajakaista äijä laittamassa kaapelit kondikseen, jopa 2 viikkoa etuajassa!

Kävin toissapäivänä kotosalla, ja äiti houkutteli eläintarvikkeeseen..(!) Tosin koiranruoka-asioissa, ja minä haksahdin ostamaan avainkirjoahven pojille tyttöystävät, kun kerrankin oli! Ainakin luulisin niiden olevan tyttöjä.. muuten homojengi vaan kasvaa..

Mulla ois kans pikku mattosuodatinprojektia tulossa, pitäis tehdä pienempi matto tuohon altaaseen kun siinä on vielä se 450l suodatin, joka vie aivan liikaa tilaa. ja sisustaakin vois vähän entrata, kun muutossa vaan nakkelin ne paikalleen.

Käytiin porissa viime viikonloppuna, siellä oli kivan näkönen akvaariokauppa, harmi vaan kun oli kiinni.

Muuttotavaroita lajitellessa näin valokuvia siitä mun 450l altaasta, vähänkö se näytti isolta!! Miten saatoin luopua siitä??? Haloo? Oisitte takonu järkeä mun päähän... Eihän tuo 250l riitä mihinkään.. En silti uskalla ääneen miehen kuullen haaveilla isosta altaasta, kun nyt painostuskampanja menossa astianpesukoneen, sohvan, jääkaapin ja kirjahyllyn suhteen... Ja koirakuumekin iski! Minäkö materialisti...? 8O
minzku
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja minzku »

Hanbuktu: Kiva kuulla sinustakin välillä [;)] :D Näin koiraihmisenä on pakko kysyä, minkäsrotuisesta hauvasta haaveilet? [;)]

höntti: Mulla on neontetroja, partiksia ja monnisia. Ja omppukotilo :)
jellu88
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jellu88 »

Nyt ovat kaikki kultsit kuoriutuneet :) Seuraava ongelma on sitten hunisten poikaset niitä on läjä päin 8O Minni: Mitä syötit omille huniksillesi kun ruskuaispussit olivat käytetty? Laitoin hädissäni 5dl tipan kermaa jotta sinne kasvaisi jotain likoeläimiä :|
Minni
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Minni »

Jellu: haulla löydät ohjeita likoeläinten ja artemian kasvatukseen. Niillä ohjeilla onnistut! Minäkin olen joskus aiheesta kirjoitellut tuolla labyrintit-osastolla eli jos laitat hakusanaksi artemia* ja kirjoittajaksi minni, pitäisi löytää helpot ohjeet. Voin laittaa suoran linkinkin jos nyt ennätän.

Jatkan nyt vielä: Jellulle linkki http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... t=artem%2A

Minzku: neoneiden ja hunisten lämpötilavaatimukset ovat toistensa ääripäivä, eli en suosittele näiden kahden lajin yhdistämistä.

Missä AMH luuraa, kirjoittelehan sinäkin!! Laita vaikka yv:llä puhelinnumerosi minulle niin voidaan informoida jos tapaaminen järjestyy, siirtyy tms. Jos siis haluat :)

Entä se tapaaminen, milloin sitä suunniteltaisiin? Olen edelleen sitä mieltä, että joku kiinteä aika olisi paras.
höntti
Senior Member
Senior Member

Minäkin olen samaa mieltä. Onko teillä yleensä perjantaina muuta ohjelmaa. Oisko joka kolmas tai neljäs perjantai viiden aikaan paha?
minzku
Junior Member
Junior Member

Juu kiinteä tapaaminen olisi ihan hyvä. Ja luulisin että perjantai kävisi ainakin minulle parhaiten. Entäs muut? mikä päivä ja kellon-aika?
Hanbuktu
Junior Member
Junior Member

juu, perjantai varmaan mullekin parhaiten passaisi. ja klo 17 aikoihin ois kans hyvä. kiinteätä kannatan kans, ni ei tartteis aina erikseen suunnitella ja jokainen vois koettaa varautua etukäteen.
minzku
Junior Member
Junior Member

Minni: mitenkän sulla menee monnisten poikasten kanssa?
Itse olen laittanut jo 3 poikasta isoon altaaseen ja kaikki näyttivät olevan hengissä kun eilen niitä katselin. Nyt alkavat jo saada väriä, tosin ovat vähän pilkullisia :D
Minni
Junior Member
Junior Member

Minzku: täplämonnisen poikasia on elossa jotain reilu 20. Hankala laskea kun vipeltävät tuhatta ja sataa :mrgreen: Hyvin ovat kasvaneet ts. kasvuvauhti on ihan toista kuin hunajarihmoilla. Näyttävät jo ihan oikeilta monnisilta harmaine väreineen ja täplineen. Pitänee kysellä akvaariotarvikkeesta ottavatko myyntiin poikasia. Ja jos jotain teistä kiinnostaa, ilmoitelkaa. En itse pysty majoittamaan 30+ monnista.

Tänään pitäisi jollakin ilveellä puhdistella suodattimia ja vaihdella vesiä. Hankalaa yhdellä kädellä :roll: En muista olenko kertonut, mutta onnistuin polttamaan uunissa oikean käteni. Hieman hankaloittaa tätä kirjoittamista ja muutakin elämää (on mulla sitäkin :) ) Jos joku teistä asuisi lähempänä, saisitte tulla auttamaan. Nyt olis tarvetta akvaristin avulle. Täytynee tyytyä miehen vastahakoiseen apuun :)
minzku
Junior Member
Junior Member

Minni: Minunkin pitäisi luultavasti kysyä haluaako eläinkauppa niitä. Tosin en tieäd ovatko kovinkaan hyvälaatuisia, koska ovat saaneet vain pohjatabletteja. Mä en yksinkertaisesti älynnyt miten niitä eläviä ruokia kasvatetaan. Enkä ole käynyt eläinkaupassakaan joten en ole voinut ostaa sitä "valmista" poikasruokaa. Vieläkö sitä kerkeisi hankkia, vai joko on liian myöhäistä :? [;)]
höntti
Senior Member
Senior Member

Minni kirjoitti: En muista olenko kertonut, mutta onnistuin polttamaan uunissa oikean käteni. Hieman hankaloittaa tätä kirjoittamista ja muutakin elämää (on mulla sitäkin :) ) Jos joku teistä asuisi lähempänä, saisitte tulla auttamaan. Nyt olis tarvetta akvaristin avulle. :)
Ai sulla on muutakin elämää, ku määki kerran huomasin että mulla on muutakin kuin akvaariot :mrgreen: :mrgreen:

Minkäslaisessa uunissa sää niin pahasti kätesi poltit? Tulisin mielelläni auttamaan mutaa tosiaan tuota matkaa ei ihan pyörällä jaksais nyt taittaa.

Minzku; kun laitat ne monniset sitte pääaltaaseen niin sieltä ne saa muutakin kuin pohjatabuja aivan itsestään.

Jellu: olitkos tyytyväinen rapuihin?

Nähdäänkö jo tänä perjantaina kun ois tuossa kasveja ylimääräistä. Kellusheinää, jaavansammalta, karvalehteä ja liuskavesitähdikkiä jos tarvetta on. Ja se minnin antama miekkakin on jo melko terhakassa alussa, sekin joutaisi pois.

Huomasin muuten tänää miten paljon tuo hiilari on auttanut. Kasvit on alkaneet jo nyt parin viikon käytön jälkeen taas kasvaa.
minzku
Junior Member
Junior Member

höntti: niin ajattlein, mutta mitenköhän vaikea homma on sitten pyydystää sielä abaut 20 poikasta pois [;)] No taidan laittaa ne silti isoon altaaseen aika pian.
jellu88
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jellu88 »

Kovin pikkuisia, söpöjä ovat ja tuntuu kuin yksi olisi jo hävinnyt jonnekkin :mrgreen: minzku: katselin tässä albiinomonnisten hintoja eläinplaneetassa alle viisi euroa oli, mutta sieltä en kyllä mene ostamaan kun joko altaassa kuollut kala lilluu :roll:
Minni
Junior Member
Junior Member

Höntti: keittelin puolukasta mehuja ja hilloja keittiön puuhellassa ja siinä puita lisätessäni tyrkkäsin myös käteni uuniin. Viime tiistaina sattui ja vieläkin on kipeä ja kääreissä.

Mulle käy perjantai klo 17.00, onko muita tulossa? Otan mielelläni erilaisia kasveja, paitsi karvalehteä joka kasvaa itsellänikin kiitettävästi. Jos jollakin on pistiaa, tuokaa mulle! Multa itseltäni irtoaisi pari nippua tiuhaärviää (todennäköisesti sitä, joka tapauksessa jotakin vihreää ärviää se on).

Meille muuttaa tänään 9vkon ikäinen kaninpoikanen! Kääpiöluppis :)
minzku
Junior Member
Junior Member

Minni: oih, kanivauva :D minäkin olisi saanut kesällä, mutta porukat pistivät vähän hanttiin [}:)]

Mulle ei käy se perjantai, mutta tottakai te sen pidätte [;)]
höntti
Senior Member
Senior Member

Minni: minä voin ainakin tulla, pidettäskö tällä kertaa kirjaston yläkerrassa? Tuon nuo kaikki kasvit ja pistiaakin voin sulle tuoda. Laita sää ne sitten roskiin jos et tarvitse. EIpähän mun tartte nähä tuota raakaa tekoa :mrgreen: [;)] Tuo mulle ne ärviät, vaikka en niitä akvaarioon kunnialla sopimaan saakkaan. Mutta pakko ottaa uusi kasvílaji, nyt kun on taas tämä kasvibuumi mulla alkanut. Voitko myös kysyä pääseekö hanbuktu.
Minni
Junior Member
Junior Member

Tapaamisesta: näillä näkymin tapaamiseen ei ole tulossa kuin minä ja Höntti eli pitäisikö sitä siirtää ensi viikkoon? Kerettäisiin hyvissä ajoin sopia päivä. Minulle ei käy maanantai lasten harrastuksiin kuskaamisten takia. Muuten luulisin käyvän. Ehdotelkaa!
höntti
Senior Member
Senior Member

Mulle käy oikeastaan joka päivä seuraavalla viikolla. Paitti ei ehkä keskiviikko tai torstai kun pitää kokeisiin lukea.

Mites teillä saksantilauksia tulossa. Pitäis mattosuodatinmattoa (kun sitä kerran täältä ei saa) ja siihen pumppu tilata.
Hanbuktu
Junior Member
Junior Member

Me ollaan menossa tiistaina rovaniemelle, ainakin näill' näkymin, ja torstaina kai takas, joten perjantaina vois passata mulle. Mites te? Jos Höntti ei vielä ole hävittänyt/ luopunut liuskavesitähdikistä, niin voisin mieluusti haluta sitä.

Voi toivottavasti minni sun käsi paranee pian. kamalaa tommonen sattuma. :frown:

Saksan tilausta vois tosiaan kehitellä, mullakin vois löytyä jotain tilattavaa.. katotaanko sit kun tavataan, mitä kukanenkin tartteis?
Minni
Junior Member
Junior Member

Mullekin pe passais. Klo 17.00 ja missä? Mä voin hoitaa Saksan tilauksen jos ei muita vapaa-ehtoisia ole. Mullakin olisi jotain mitä pitäisi tilata.

Paranisipa käsi pian, että pääsisi altaaseen lutraamaan.

Hiilarilannoituksesta: miten se on, tuleeko hiilaria liikaa, liian vähän vai sopivasti kún kasvitkin "kuplii"? Entä kun kukkaruukun alta tulee toisessa altaassa isoja kuplia, jotka plopsahtaa pintaan? Sain vihdoinkin rakennettua niin tiiviin korkin pulloon, että kuplia tulee hohkakivestäkin.
minzku
Junior Member
Junior Member

Minullekkin kävisi perjantai [;)] MUlla ei kyllä oli kasvien tarvetta, mutta karvalehteä saapi multa jos joku haluaa.
Eli tapaaminen perjantaina, moneltako ja missä?
höntti
Senior Member
Senior Member

Minni kirjoitti: Hiilarilannoituksesta: miten se on, tuleeko hiilaria liikaa, liian vähän vai sopivasti kún kasvitkin "kuplii"? Entä kun kukkaruukun alta tulee toisessa altaassa isoja kuplia, jotka plopsahtaa pintaan? Sain vihdoinkin rakennettua niin tiiviin korkin pulloon, että kuplia tulee hohkakivestäkin.
Sehän on melko paljon hiilaria jos kasvitkin kuplii paljon ja jatkuvasti (siis tuottavat yhteyttäessään paljon happea joka näkyy kuplina). Tuo hohkakivi on tehokas tapa levittää sitä hiilidioksidia mutta siinä on semmoinen vaara että sitä tulee liikaa ja se pH romahtaa. Olen saanut semmoisen kuvan, että jos käyttää kaasukelloa hiilidioksidia ei voi tulla liikaa.

Eli tapaaminen passaa minullëkkin. perjantaina kello 17.00 ja uutena tapaamispaikkana voisi olla pääkirjaston yläkerta. Vai mitä ootte mieltä?
minzku
Junior Member
Junior Member

höntti: miksi se kirjasto? eikös se mene aika aikaisin kiinni? vai miten on?
höntti
Senior Member
Senior Member

Ajattelin että se kirjasto olisi rauhallisempi paikka mutta en muistanut noita aukioloaikoja ollenkaan. Mennään vaan heseen..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”