Aivan ensimmäiseksi on tarkoitus muuttaa 400-litrainen malawaarioksi. Voi kuulostaa hölmöltä, mutta minulla on ajatuksena tehdä siitä "sininen allas", eli aikomuksena olisi ottaa sinne vain yhtä lajia, hommata iiiso parvi sinisiä kaloja "altaan täydeltä". Kuulostaako aivan järjettömältä?
Hakusessa olisi kääpiömbunia, aikuiskoko siinä 10 cm, kasvis-tai sekasyöjiä. Toiveena olisi vain löytää kalalaji jolla olisi vaaleammalla pohjalla tummempia pystyraitoja. (Minäkö vaikea ihminen?...) Eli, olisiko teillä ehdotuksia asian suhteen? Ensin ajattelin laittaa sinne cyaneorhabdoksia vaikka niillä onkin vaakaviivat kropassaan, mutta niitä minulla on jo 300-litraisessa, niinpä ajatus sitten kääntyi tähän pystyraitaisten kalojen suuntaan. Tarkoitus olisi myös että naaraatkin olisivat sinisiä tai edes sinertäviä, eli yritän saada aikaan altaan jossa ei keltaista väriä pahemmin näkyisi.
Pistäkää rakkaat ystävät jälleen aivoriihenne savuamaan ja kertokaa onko tällainen yhtälö edes toteutettavissa, ja jos on niin mitä lajivaihtoehtoja voisitte minulle antaa? Cichlid-sivustoilla on ahkerasti aikaa vietetty, ja vain sekaisemmaksi olen itseni saanut, lajeja kun on niin paljon. Kiitos ja syvä kumarrus jälleen kerran