Viikonloppuruuat

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Madrecita
Junior Member
Junior Member

Viikonloppuruuat

Viesti Kirjoittaja Madrecita »

Onko noilla viikonloppuruuilla suuria eroja? Voitteko suositella jotain tiettyä merkkiä?

Mulla on ollut käytössä marketin joku halpismerkki, enkä tykkää siitä kyllä yhtään. Mielestäni se lähinnä samentaa vettä ja innostaa leviä... Olenkin välillä jättänyt kalat ruokkimatta viikonloppureissujen ajaksi, mutta hammaskarppilassa on aina poikasiakin, joiden kannalta ruokkimattomuus ei tietysti ole hyvästä.

Yksi vaihtoehto olisi tietysti ruokinta-automaattikin, mutta se ei sitten ruoki partista. Tosin kyllä tuo rouva pärjää lyhyen aikavälin akvaariosta löytyvillä ravinteillakin...
Merri
Senior Member
Senior Member

Re: Viikonloppuruuat

Viesti Kirjoittaja Merri »

Madrecita kirjoitti:Yksi vaihtoehto olisi tietysti ruokinta-automaattikin, mutta se ei sitten ruoki partista.
Miksei? Hommaat mallin, johon saat päiväannokset.
http://www.vaasanelainkeskus.fi/images/ ... 20051x.jpg

Viikonlopuksi voi kyllä jättää ruokinnan väliinkin, ei haitanne mitään.
"I'll rise but I refuse to shine"
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Micke »

Ei partiksesta tarvi viikonlopun yli olla huolissaan yhtään.
Kyllä partiskin ruokaa löytää kun sen on nälkä. Sitten kun on oikein nälkä niin se imuroi pinnasta ruokaa.

Ja kyllä muuten noihin automaatteihin voi laittaa noita tabletteja pieniin osiin paloiteltuina siten että ne putoaa pohjalle. Tai hommaat jotain pienehköä "raemaista" ruokaa joka painuun pohjaan hetimiten.

Muuten onko jollakulla toimiva tuollainen FishMate ruokkija. Mulla on 4 kpl jotka toimii hetken ja sitten pysähty. Kellokoneisto ei jaksa pyörittää niitä.
Ei ole toiminut koskaan luotettavasti.

Lidlin automaatti jos jostain vielä löytyisi, ruokkimaan kerran päivässä täydellä annoksella niin silloin pohjallekin menee ruokaa ainaskin hieman.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Micke kirjoitti:Muuten onko jollakulla toimiva tuollainen FishMate ruokkija.
Täältä löytyy :) Pelittänyt jo pitkään. Hmm, pitääköhän alkaa odottamaan josko heittää toimimasta :|
"I'll rise but I refuse to shine"
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Micke »

Ei kannata odottaa että hajoaa kyllä ne on suunniteltu toimimaan.

Itsellä on ruokkijat käytössä koko ajan eli syy voi olla siinä.
Ja mun laitteet ovat joskun 7-8 vuotta sitten hankittuja joten toivon että malli on parantunut siitä hieman.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kalat voi jättää ruokkimatta kokonaan jos on poissa korkeintaan viikon. Viikonloppu- ja lomaruoista koen itse olevan enemmän haittaa kuin hyötyä ja markettiruoat jättäisin sinne markettiin kokonaan.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Madrecita kirjoitti:hammaskarppilassa on aina poikasiakin, joiden kannalta ruokkimattomuus ei tietysti ole hyvästä.
Hammaskarppit tykkää nyppiä (=syödä) leviä, joten tuskin ne nälkään kuolee.
I'm #1 so why try harder?
Madrecita
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Madrecita »

Merri kirjoitti:
Miksei? Hommaat mallin, johon saat päiväannokset.
Ai sellaisiakin on :) Mä luulin, että ne on vaan sellaisia, että ne jostain säiliöstä mätkäisee tietyn määrän tietyin väliajoin. En ole siis ollenkaan perehtynyt aiheeseen...

Kiitoksia paljon kaikille vastauksista! Mä luulen, että noiden viikonloppupoissaolojen ajaksi jätän tosiaan tankin ilman ruokaa... Akvaario on ollutkin siistimmässä kunnossa joka kerta ruokkimattomuuden jälkeen. Taidan edelleen yleisesti ruokkia kaloja normaalioloissa liikaa. :? Mitenköhän senkin asian oppis?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”