Siihen malliin emo poikasiaan puolusteli ja suht tuloksetta kun on sen verran herkkusuita petoja tuolla altaassa, niin mies rakenteli pikapikaa sukkahousuista ja muovikiposta tilapäistä poikasallasta johon suurin osa poikasista saatiin ongittua. Tosin reilu tunti tämän jälkeen huomasin ison satsin poikasia emon alla pohjahiekan tuntumassa, eli todennäköisesti ovat juuri eilen kuoriutuneet.
Mies ystävällisesti jätti mun harteille poikasten hoidon, toki varmaan apua siltä saan, mutta ensimmäistä kertaa itsekin kunnolla innostuin tuosta akvaariohommasta, niin noista poikasistahan on hyvä aloittaa
Vaihtoehtona ei ole poikasten tuolla altaassa pitäminen, seurana muutama tiikerinuoliainen, niilinhauki ja jokunen rihmakala. Tikrut käyvät jo nyt syömässä noita pikkufisuja tuolta pohjan tuntumasta ja emo raukka on hätää kärsimässä kun yrittää pitää muut poikasista erossa.
Sen verran eilen viritin tuohon viikon vanhaan keskeneräiseen tankkiin ruukkua ja vähän kasvintynkää poikasten suojaksi ja emon avuksi rajaamaan tilaa. Tosiaan reilu puolet poikasista on nyt tuolla poikasallasviritelmässä ja loput emon hoivissa. Tänään pitäisi nyt miettiä että mitä noille tekee. Mies kai antaisi emon hoitaa ittekseen ja katsella vain jääkö mitään eloon, mutta minä voisin kyllä yrittää noita jotenkin kasvatellakin.
Se on selvä että viimeistään kun liikkeelle lähtevät, niin parempiin suihin menevät.
Yksi vaihtoehto on virittää tuosta tyhjästä 40 litraisesta poikasallas, mutta mulla ei ole hajuakaan miten se käytännössä tehdään