Pikkulimaska katosi

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sissie
Junior Member
Junior Member

Pikkulimaska katosi

Viesti Kirjoittaja Sissie »

Hei, kuka tietää minne pikkulimaska akvaariostani katosi? Tappelin sen kanssa pitkään, mutta nyt se otti ja katosi itsekseen. Aivan mahtavaa!
Nyt kuitenkin haluaisin tietää, mitä tapahtui?

Akvassani asustaa:
- 4 papukaijakirjoahventa
- 5 mustatetraa
- miljoonakaloja
- 2 leopardikotiloita
- 6 helmimonnista
- partamonneja (ainakin 2-3?)

Onko mahdollista että joku näistä olisi pistellyt poskeensa tuon rikkakasvin? Suodatin yksistään ei varmasti ole tuhonnut sitä. Ja ravinteita olen antanut veteen ihan niinkuin ennenkin. Ihan vastaisuuden varalle olisi hauskaa tietää, mikä sen hävitti.

Haavilla hävittäminen osoittautui vaikeaksi, sillä kalat hyppivät haaviin mukaan, muutaman kerran piti kaloja onkia roskiksesta takaisin. [:I]
Hurahatanut akvaarionhoitoon...
Mimos
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mimos »

Kalat voivat syödä sitä niin sanottuna salaattina.Minulla seeprakalan poikaset yrittivät syödä niitä ja muutan onnistuivatkin [;)] .
Onnea LIMASKAMATTOMALLE altaalle ! (vaikea sana :roll: )
To be a rock and not to roll.
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marinum »

Meillä ainakin punakääpiöahvennaaras on pistellyt poskeensa pikkulimaskaa, olen ihan itse nähnyt näin tapahtuvan [;)]
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Persevä Lohi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Persevä Lohi »

Höh.. olenkohan ihan outo kun mulla oli pikkuisen limaskaa ja niiden katoaminen harmittaa :? Meillä kalat napsi niitä ja rapuset matkusti villinä niiden matkassa, kuin siinä yhdessä sadussa ikään.
mieletön innostus!
pcm
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pcm »

Mua ei ainakaan harmittaisi moisen rikkaruohon häviävän altaastani. Onnekseni huomasin eilen yhden kongontetran napostelemassa limaskaa, ja toivon muidenkin innostuvan ja tuhoavan koko ällö limaskan pois !
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Meidän sateenkaariahven-tyttösemme (kaksi heitä on) ottivat ja tuhosivat pikkulimaskan altaastaan kokonaan ihan lyhyessä ajassa.

Söivät, mokomat, ihan kuin muuta ruokaa ei olisi koskaan tarjottu !

Minuakin harmittaa, sillä olin tarkoituksellisesti jopa kasvattamassa sitä tuon altaan päällä voidakseni siirtää sitä sitten toisiin altaisiin.
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Mun ei tarvinnut tejdä mitään muuta kuin laittaa pintavedenkierto kovaksi, eli suodatin täysille ja pintaa kohti. Sillä hävitin limaskat ;) ja toimii muuten nykyäänkin, limaska ei selviydy kovassa virtauksessa, ja jos selviytyy niin ei koskaan ainakaan kuin muutaman kymmenen kappaletta.

Eli mitään "limaskan vallankaappausta" ei tapahdu kun pintavedenkierto on hyvä.
Kuvia
317L kalakippo.
2marjaa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

tricolour kirjoitti:Mun ei tarvinnut tejdä mitään muuta kuin laittaa pintavedenkierto kovaksi, eli suodatin täysille ja pintaa kohti. Sillä hävitin limaskat ;) ja toimii muuten nykyäänkin, limaska ei selviydy kovassa virtauksessa, ja jos selviytyy niin ei koskaan ainakaan kuin muutaman kymmenen kappaletta.

Eli mitään "limaskan vallankaappausta" ei tapahdu kun pintavedenkierto on hyvä.
Mulla kans hävis noin.
Leväbarbit kans söivät sitä.
-uusio-harrastaja-
Rulla
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Rulla »

Miulla kuuden sitruunatetran parvi tuhosi limaskan täydellisesti ensin 200-litran akvaariosta ja muuton jälkeen vielä 100-litraisesta. Kai se on sitten hyvää salaattina, kun miun kilpikonnakin sitä on muutaman kerran maistellut... :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”