Katkarapu
Valvoja: Moderaattorit
Katkarapu
ostin altaaseeni katkaravun, tänään ruokkiessani kaloja huomasin että rapu on syöty, sitten se olikin kannonpäällä uudessa nahkassa..olin yllättynyt moisesta, onko kellään tietoa ja voisiko kertoa katkiksista enemmän..
-
- Junior Member
Mulla oli pitkän aikaa aito kotimainen syötävä rapu akvaariossa, ostin niitä keitettäväksi mutta yhden säästin. Rapu oli myös "kuollut", eli luonut nahkansa, tämä oli vähän hämmentävää kun olin ruokkinut sitä vain pohjatableteilla. Oli ilmeisesti sitten viihtynyt.
Sitten Salossa oli joku vesiputkiongelma, vesi desinfioitiin tms. jotta ihmisille ei ole vaaraa, tästä kerrottiin vasta paikallisessa lehdessä pari päivää tapahtuneen jälkeen ---> Kaikki meidän kalat kuoli ja myös tämä kiva "krapu". Voi vee että harmitti...
Eli vastaus kysymykseesi : Kyllä, ravut luovat nahkansa ja se vanha nahka yleensä syödään vanhan asukin toimesta, arvokasta kalkkia vai mitä lie onkaan...
Tästä nahanluontijutusta tietoisena en moneen päivään osannut arvata että meidä "krapu" on delannut, vasta kun vesi alkoi _haisemaan_, arvasin että nyt jokin mättää vastaan eikä rapukaan ole liikkunut moneen päivään
Sitten Salossa oli joku vesiputkiongelma, vesi desinfioitiin tms. jotta ihmisille ei ole vaaraa, tästä kerrottiin vasta paikallisessa lehdessä pari päivää tapahtuneen jälkeen ---> Kaikki meidän kalat kuoli ja myös tämä kiva "krapu". Voi vee että harmitti...
Eli vastaus kysymykseesi : Kyllä, ravut luovat nahkansa ja se vanha nahka yleensä syödään vanhan asukin toimesta, arvokasta kalkkia vai mitä lie onkaan...
Tästä nahanluontijutusta tietoisena en moneen päivään osannut arvata että meidä "krapu" on delannut, vasta kun vesi alkoi _haisemaan_, arvasin että nyt jokin mättää vastaan eikä rapukaan ole liikkunut moneen päivään

katkarapu
yön aikana nahka oli hävinnyt, eli olivat maukkaina paloina popsineet sen...eläinkaupassa rapu oli katkaravun nimellä, täytyy lähteä mielenkiinnosta etsimään kuvia netistä josko löytyisi varmistus onko se mkä lajike..