Miksi karvalehti menee ruskeaksi?
Valvoja: Moderaattorit
Miksi karvalehti menee ruskeaksi?
Miksi mahtaa kyseinen kasvi muuttua kauniin vihreästä ruskeaksi? Minulla on kasvia molemmissa altaissa 180litraa ja 400litraa. Alussa kasvi rehotti oikein kauniin vihreänä ja kasvoi hurjaa vauhtia. Nyt suhteellisen yht'äkkiä etenkin tuon pienemmän altaan karvalehdet ovat ällöttävän ruskeita, ei enää kaunistuksia vaan kauhistuksia. Pienessä altaassa juwelin oma suodatin ja eheim proff. 2026. Lannoitusta pohjaan ja PMDD ohjeen mukaan. Vedenvaihto noin 40% viikossa. Onko kyse piilevästä? Kuinka kiusauksesta päästä eroon?
"se joka pieruaan pirättää, sillä on muutakin salattavaa"
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Oletko lähiaikana laittanut sinne jotakin lääkettä? Karvalehti voi jostain lääkkeistä tykätä pahaa.
Tuokin on toki mahdollista tuo piilevä ja myöskin kasvi on aika roskan kerääjä, sen takia heivasin itseltäni sen pois. Kasvaakin ihan mahdottomasti jo viikossa, voihan se tietysti olla hyväkin asia.
.
Uudessa altaassa se minullakin aluksi oli aika likaisen näköinen.
Tuokin on toki mahdollista tuo piilevä ja myöskin kasvi on aika roskan kerääjä, sen takia heivasin itseltäni sen pois. Kasvaakin ihan mahdottomasti jo viikossa, voihan se tietysti olla hyväkin asia.

Uudessa altaassa se minullakin aluksi oli aika likaisen näköinen.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Akvaarioon ei ole mennyt minkäänlaisia lääkkeitä. Ainoa muutos on PMDD lannoite, jota aloin käyttää aiemman nestemäisen asemesta. Karsin kun kyllästyin juuri suurimman osan veke ja aloin lisätä altaaseen myös easycarboa, pitää katsoa vieläkö levättyy, jos piilevästä on kyse. Tuntuu, kyllä että irtoroskaa ei juuri altaassa "leiju", vain kauniit kakat valkoisella hiekalla
. Seuraillaan tilannetta, nyt tosin olen itse lomilla, poissa altaan ääreltä ja jos mieheltä kysyn, että miltä se karvalehti näyttää niin mä luulen, että vastaus on: "no miltäs sen pitäis näyttää?" 

"se joka pieruaan pirättää, sillä on muutakin salattavaa"