Pikkuplatyja vai pikkumilliksiä

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pahkis
Junior Member
Junior Member

Pikkuplatyja vai pikkumilliksiä

Viesti Kirjoittaja pahkis »

Akvaariossani on ainakin pikkuplatyja, oransseja ja punaisia, osassa vähän mustaa. Väri näkyy jo ihan puolisenttisilläkin poikasilla.

Sitten on yhtä pieniä ja vähän isompiakin poikasia, jotka on harmaita/värittömiä, takaosasta läpinäkyviä. Onko ne milliksiä? Täysikasvuinen naarasmillikseni kuoli n. kuukausi sitten ja nyt on luullakseni vain sellaisia keskenkasvuisia "isompia" milliksiä, joko ne lisääntyy? Ainakin uros ja naaras ajavat vuorotellen toisiaan takaa. Ihan pienet harmaat ei voi kuitenkaan olla sen täysikasvuisen millikseni jälkeläisiä ja kun niitä tulee jatkuvasti lisää.
seovi
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Miliksiä

Viesti Kirjoittaja seovi »

Käsittääkseni milikset tulevat sukukypsiksi parin kuukauden ikäisinä. Ja ainakin meillä milikset ovat harmaita kun syntyvät, värejä saa jännätä paljon kauemmin kuin platyilla. Joko voit erottaa suurempien milisten sukupuolen? Milisten ja platyjen poikaset on muutenkin erinäköisiä rinnakkain. Milikset näyttää vähän nuijapäiltä ylhäältä päin katsottuna :D
Pari karvakorvaa, liian monta litraa vettä ja mies... tärkeysjärjestyksessä ;)
pisaraT
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pisaraT »

Kertokaas, mikä on satalitraisen maksimi miehitys. Olen tosi onnellinen, kun miljoonakalat ja etenkin platyt ovat lisääntyneet, mutta milloin onnemme kääntyy liikakansoituksesta johtuvaksi ahdingoksi ?
100 L
pahkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pahkis »

Mun isommista milliksistä 2 on naarasta ja 2 koirasta. Ja ne on siis varmaankin sukukypsiä jo, kun ne on olleet mulla kesäkuun alkupuolelta ja olivat jo silloin parisenttisiä. Ja ne mun pienet harmaat on siis näiden poikasia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”