Millaiset kalat tällaiseen akvaarioon?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sartsi
Starting Member
Starting Member

Millaiset kalat tällaiseen akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Sartsi »

Heips
Olen aivan uusi fisu intoilija ja 5 vuoden ajan olen suunnitellut akvaarion hankkimista. Nyt pakan kuitenkin sekoitti täysin saamani akvaario. 8O
Sen mitat ovat nimittäin leveys 60, korkeus 70, syvyys 40. Se on tosi kaunis ja loistavassa kunnossa erikoisine puukehyksineen. Mutta mutta millaisia kaloja voin siihen laittaa? Meinaan ton korkeuden takia. Eikös nyt pida tarkkaan miettiä eri vesikerroksissa elävät lajit? Olen todella kiitollinen neuvoista. :)
dr. Axelrod
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja dr. Axelrod »

Voit valita tuohon altaaseen pieniä ja rauhallisia lajeja, kuten tetroja ja monnisia. Pintaveteen voisi sopia seeprakaloja tai pieniä tapparakaloja. Tässä ideoita näin aluksi.
Leivonen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Leivonen »

Mielenkiintoisen mallinen allas. =) Muutaman vinkin eri vesikerroksissa elävistä kaloista saat linkistä

http://millia.aqua-web.org/index.htm

jossa on esitelty taistelukalan seuralaisia.
Etsiminen on verraton keino löytää
Kalallinen
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalallinen »

Seeprakalaa en laittaisi, koska seeprakala tarvii 80 cm pitkän altaan. Pintaan voisit laittaa parven marmoritapparakaloja, keskiveteen sinineontetroja ja pohjalle safiirimonnisia. Lämpötilaksi sopisi 24-26 astetta ja pH 6.5-7.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Erikoinen allas kaipaa erikoisia kaloja? [;)]

Miten olisi suuri porukka kääpiöpallokaloja? Elävät kaikissa kerroksissa ja käyttävät jopa kaiken korkeuden altaassa hyväkseen pörrätessään ylös-alas.

Kuva
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kastanya
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kastanya »

Suosittelen jotain tehokkaasti levää syövää eliötä, sillä noin korkeaan altaaseen luulisi olevan vaikea saada tarpeeksi tehokasta valaistusta. Esim. sukaravut ja omenakotilot raappaavat akvaarion pintoja täyspäiväisesti :)
Omenakotiloiden kanssa kovaan veteen voisi laittaa suuren joukon erivärisiä plätyjä, jotka kyllä elävät veden kaikissa kerroksissa. Pohjalle partamonni naaras (ovat uroksia aktiivisempia) joka myös syö levää ja vaikka jotain kauniita monnisia :)
Sartsi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Sartsi »

Aika jännän näköisiä veijareita nuo pallokalat :) Miten muuten käytännössä hoidatte tuon elävän ruuan antamisen kaloille? Kasvatatteko itse vai onko kaupan antimia?
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Olen kasvatellut kotiloita pallojen ruoaksi itse erillisessä pikkualtaassa. Surviaiset olen ostanut kaupasta, mutta nehän nyt eivät eläviä olekaan.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”