Eli allas on 540-litraa (150*60*60). Olen tutkaillut eri kalojen lämpötilasuosituksia ja oikeastaan minkään lajin lämpötilatoiveet eivät mene kiekkojen kanssa yksiin.
Altaassani on tällä hetkellä
* 4 lehtikalaa
* 4 sinirihmakalaa (joista kaksi keltaista muotoa)
* 20 keltabarbia
* 7 leväbarbia
* tummaleväpleko
* kuparimonnisia (taviksia ja albiinoja)
* 2 aasianmutakalaa
* 2 maatiaispartamonnia
Kysymys kuuluu, mitkä jo altaassa olevista asukeista voisi jäädä sinne elelemään kiekkojen kanssa?
Entä kestääkö kiekko kuinka hyvin 27 asteen lämpötilaa, vai pitääkö olla 28-29?
Kiekkokalojen kaverit?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kiekoille lämpöä vähintään tuo 28astetta.
Samaan altaaseen voisi jättää
-lehtikalat, itse en välttämättä jättäisi, mutta jos ns. pakko niin sitten varma pariskunta
-7leväbarbia, pärjäävät lämpimämmässäkin vedessä kunhan veden happipitoisuudesta huolehditaan
-tummaleväpleko, itse luovuttaisin tämän kaverin kyllä isompaan altaaseen aikuiskoon takia ja hankkisin kiekkolaan vaikka appelsiiniplekon tai pari tilalle
-kuparimonniset
-partamonnit
Samaan altaaseen voisi jättää
-lehtikalat, itse en välttämättä jättäisi, mutta jos ns. pakko niin sitten varma pariskunta
-7leväbarbia, pärjäävät lämpimämmässäkin vedessä kunhan veden happipitoisuudesta huolehditaan
-tummaleväpleko, itse luovuttaisin tämän kaverin kyllä isompaan altaaseen aikuiskoon takia ja hankkisin kiekkolaan vaikka appelsiiniplekon tai pari tilalle
-kuparimonniset
-partamonnit
Kiitos! Ja otanKastanya kirjoitti:Ota tämä kohteliaisuutena:
Minä en ikinä vaihtaisi pois noin ihanaa kalastoaVarsinkaan kiekkokaloihin.

Pidän myös nykyisestä kalastostani, mutta ainahan sitä on mukava ainakin miettiä eri vaihtoehtoja ja toisaalta kiinnostaisi tietää, mitä kaloja voi kiekkojen kanssa "aikuistenoikeesti" pitää