Ihanat keisaritetrat
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Ihanat keisaritetrat
Eilen kotiutin 8 kpl keisaritetroja ja olen aivan myyty
! Tuolla ne juuri muuttaneet nyt käyvät kosioleikkejä kasvitiheiköissä. Todella sopuisia maineestaan huolimatta ainakin nuo minulle osuneet yksilöt ja liikkuvat samassa parvessa kiilakylkien 5 yksilön jämäparven kanssa. Väritkin loistavat täydessä hekussaan. Onko tämä ennenkuulumatonta, että heti muuttoa seuraavana päivänä alkaa kutuleikit? Jakaumakin on eri, mitä täällä vanhemmissa keskusteluissa suositeltiin. Hankin itseasiassa tasaparit, 4 urosta ja 4 naarasta vaikka tarkoitus alunperin oli ottaa ukkovalta.

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Meillä keisarit kuteneet tasaisesti kolmen vuoden ajan
Poikueet on pieniä, mutta kyllä niitä alkaa olla jo viitisenkymmentä alunperin 9 kalan parveen nähden, muutamia on mennyt eteenpäin mutta olen jättänyt niiden metsästämisen nykyään sikseen, kun on iso allas ja kasvia täynnä niin toivotonta puuhaa saada sieltä ketään helpolla kiinni
Kaunis ja näyttävä kala, jännä katsella pienten varttumista aikuiseksi![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Poikueet on pieniä, mutta kyllä niitä alkaa olla jo viitisenkymmentä alunperin 9 kalan parveen nähden, muutamia on mennyt eteenpäin mutta olen jättänyt niiden metsästämisen nykyään sikseen, kun on iso allas ja kasvia täynnä niin toivotonta puuhaa saada sieltä ketään helpolla kiinni

Kaunis ja näyttävä kala, jännä katsella pienten varttumista aikuiseksi
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
-
- Junior Member
-
- Junior Member
Mulla on onneksi vieläpä vesiarvotkin aina olleet tetroille ja rihmakaloille sopivia, ihan suoraan omasta kaivosta...Ei nuo koiraatkaan toistaiseksi osoita mitään reviirinpuolustuksen merkkejä, ihan kiltisti uivat parvessa tai naaraidensa kanssa pareittain. Aivan ihanat värit noilla koirailla kyljissä, oikein hohtaa kun valo osuu sopivasti. Luulenpa vaan, ettei kudusta tule tulosta. Näytti tuo kääpiörihma pitävän tarkasti pariskunnan touhuja silmällä ihan lähietäisyydeltä. Syö varmaan kudun, jos sitä löytyy. On vielä niin ahne yksilö kyseessä, että makupalojen toivossa kärkkyy ruokintaluukun alla välittömästi jos joku ilmestyy akvaariota ihailemaan 

Ostin noin kuukausi sitten akvaario-harrastajalta akvaario paketin ja mukana tuli juuri keisaritetroja. En ole pahemmin huomannut minkään oloista kutemista, onko jossain vika vai päättivätkö pitää selibaattia? Mihin tämä laji sitten munat laskee ja miltä ne näyttävät?
160l: Keisaritetroja, Täplämonnisia ja Purppurasuuhautoja pariskunta
-
- Senior Member
Meillä ne sirottelee kudun jaavansammalryteikköön (kokoluokkaa 30cm*30cm) ja yleensä koiras jää vahtimaan kutua ja alkuun poikasia tosi hyvin, naaras kun lähtee muualle viipottaa, sitä ei kai tuo pienten hoitaminen niin kiinnosta
Poikaset pysyy runsaskasvisessa altaassa hyvin piilossa aika pitkään, pienin mitä oon omassani nähnyt on ollut noin 3-4mm pitkä.
Mulla eivät edellisessä altaassa kuteneet ollenkaan mutta muutto 317->430 litraiseen kai sai kalasten biologisen kellon tikittämään

Poikaset pysyy runsaskasvisessa altaassa hyvin piilossa aika pitkään, pienin mitä oon omassani nähnyt on ollut noin 3-4mm pitkä.
Mulla eivät edellisessä altaassa kuteneet ollenkaan mutta muutto 317->430 litraiseen kai sai kalasten biologisen kellon tikittämään

-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Minulla
Mulla on tuolla nyt pieni parvi noita keisaritetroja ja vissiin kosiot menossa kun vedenvaihdon jälkeen kauhee viipotus tolla isolla koiraalla ja naaraiden perässä. huiske käy evillä ja vissiin tuo taistelukalan kokee uhkana kun sen hätistää välillä mäkeen
Syökä mustatetrat poikaset nopeesti? miten rapu tuhooko esin kasvissa olevan kudun?? uusi harrastaja pikkasen outoo vielä.. Pitääkö heti pelastaa poikas altaaseen ja minkä kokosena pois?

Syökä mustatetrat poikaset nopeesti? miten rapu tuhooko esin kasvissa olevan kudun?? uusi harrastaja pikkasen outoo vielä.. Pitääkö heti pelastaa poikas altaaseen ja minkä kokosena pois?

Mulla kans 9 keisaritetraa, ja on kyl näyttävän näkönen kala
En oo kans pahemmin huomannu omas altaas mitää ihmeempiä kosio menoja(mitä nyt jotai pientä välillä) mut olis se kyl kiva et noillekkin poikasia tulis 

240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
-
- Senior Member
Muikku79: Minkä kokoinen allas sulla on? Ja onko kuinka paljon kasveja?
Mulla on 430 ltr ja paljon kasveja, poikasia säilyy hyvin hengis vaikka muuna kalastona on muita tetroja yms, sammalpöheikössö poikaset viihtyy, samoin vallisnerian seassa. Yhtäkään poikasta en ole poikasaltaaseen erottanut, vaan antanut tavallaan lisääntyä luomuna. Syynä ehkä tuo altaan koko ja kasvien määrä = mahdottomuus metsästää millin kokoisia poikasia talteen
Mulla on 430 ltr ja paljon kasveja, poikasia säilyy hyvin hengis vaikka muuna kalastona on muita tetroja yms, sammalpöheikössö poikaset viihtyy, samoin vallisnerian seassa. Yhtäkään poikasta en ole poikasaltaaseen erottanut, vaan antanut tavallaan lisääntyä luomuna. Syynä ehkä tuo altaan koko ja kasvien määrä = mahdottomuus metsästää millin kokoisia poikasia talteen

-
- Senior Member
En ole kyllä tarkkaillut kuinka kauan kestää kudusta poikasvaiheeseen, mulla kun kutee useampi keisari kerrallaan
Kasveja vain paljon, etenkin jos jostain saat sammalta hankittua kunnon mytyn niin se on ainakin hyvä kutupiilo. Koiras on kyllä aika ärhäkkä vahtimaan jos on kutu jossain, eli voisi aivan hyvinkin olla siellä kivikossa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kasveja vain paljon, etenkin jos jostain saat sammalta hankittua kunnon mytyn niin se on ainakin hyvä kutupiilo. Koiras on kyllä aika ärhäkkä vahtimaan jos on kutu jossain, eli voisi aivan hyvinkin olla siellä kivikossa

-
- Junior Member
Mulla on nyt viikonpäivät nuo tetrat olleet tuossa altaassa ja nyt on havaittavissa selvästi yksi johtaja-koiras, joka ajaa "reviiriltään" pois monniset ja muut keisaritetrat. Ei kuitenkaan ole agressiivinen. Täplämonniset uivat välillä keisaritetrojen parven joukossa avovedessä ihan pokkana. Ja tetrat eivät ole moksiskaan, eli ilmeisesti keisaritetrojakin leimannut raggarinmaine ei aina pidäkään paikkaansa. Minun sydämeni nuo kaunottaret ovat ainakin vieneet. Toivotaan, ettei tuo rihmakala popsinut kaikkea (mahdollista) kutua, kyllä tuossa jaavansammaltiheikössä on ainakin sukaravut selvinneet menestyksellä.