Nyt vaan mietin, että tarviiko noille todella poikasruokaa hankkia, koska olen kuullut että varsinkin nuo "valmiina" syntyneet kalan poikaset pärjäävät ensin ruskuaisen avulla, ja sen jälkeen syövät kalanruokaa jauhettuna aivan pölymäiseksi..? Toki ostan vartavasten poikasruokaa jos on tarvis, mutta kun kuulee niin usein niistä "selviytymistarinoista" joissa kalanpoikaset ovat kasvaneet terveenä, vähän kuin salaa jossain piilossa kyyhötellen, että ovat sitten omistajan yllätykseksi sitten pölähtäneet suurina ja elinvoimaisina piilostaan.. Ja ruokaa ovat ilmiselvästi löytäneet!
Toisaalta, voisin kyhätä jonkin laisen poikasaltaan 5 litran vetoisesta faunaboxista, mutta taitaa olla turhaa puuhaa.. Moni kun on sanonut että varsinaisessa akvassa niiden on parempi elää, ja selviävät kyllä jos on kunnollisia piiloja tarjolla.
Kuten huomaa, olen nyt vähän "bimbona" tämän asian kanssa, koska meidän naaras-platyt ovat itsekin vielä keskenkasvuisia enkä todellakaan osannut odottaa että nyt jo poikasia saisivat (olen kyllä nähnyt niiden parittelevan/yrittävän urosten kanssa).. Mutta mutta; onko MITENKÄÄN mahdollista, että ostamani kasvin mukana olisi tullut poikanen elävänä perille..; Postin kautta tuli minigrip-pussissa mulle vähän vesitähdikkiä, ja siitä on nyt nelisen päivää.. Ei, ei kait sentään tuossa vesimäärässä selviä puoltatoista vuorokautta..?!
No, kumminkin jonkimoista kommenttia tässä kaipaisin kumminkin