Pohjakala 60 litraiseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
joiku*
Starting Member
Starting Member

Pohjakala 60 litraiseen

Viesti Kirjoittaja joiku* »

Mulla on tuossa pikkualtaassa (60 L), n. 3kk:n ikäinen taistopoika kasvamassa ja ensin ajattelin siirtää sen tuohon isoon seura-akvaan, mutta oon aatellu että jospa pidänkin sen tuossa pienemmässä ihan issekseen.Saa isännöidä kaikessa rauhassa :D
Mitähän kaloja voisin laittaa sille tonne kaveriks ? Ainaskin pohjalle haluaisin jotain elämää ja levänsyöjä olis ihan hyödyllinen muutenkin.Toi taitaa olla partikselle aika pikkanen allas...Mut vaikka monnisia, ne on mukavia vipeltäjiä. Vesi on pehmeää ja hapanta, lämmön olen pojulle pitäny n.27-28 asteisena. Suodattimena on Fluval 1.
Kertokaahan vinkkiä, kaikki otetaan kiitollisena vastaan :D
fish_miss
Member
Member

Viesti Kirjoittaja fish_miss »

Piikkisilmiä tai täpläpyrstömonnisia voisi mennä tuonne. Sitten on tietysti sukarapuja, mm. viher ja leväsukarapu. Nekin raaputtaa levää kivasti [;)]
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Täpläpyrstömonninenkin on kyllä aika siinä ja siinä, kuuluuhan se ns. isoihin monnisiin. Nuolimonninen voisi olla parempi vaihtoehto, vaikkei olekaan varsinainen pohjakala, vaan liikkuu paljon avovedessä ja kasvien lehdillä.

Piikkisilmät voisivat sopia, riippuen altaan mitoista. Minkä verran pohja-alaa on? Leväsukarapu on mielestäni tavattoman herttainen akvaarion asukki, kasvaakin vähän isommaksi kuin muut sukarapulajit (naaraat siis jopa 4 cm).
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”