Mitä tuon Saksasta?
Valvoja: Moderaattorit
-
frosti
- Junior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Mitä tuon Saksasta?
Olen ensi kuun alussa lähdössä autolla Saksaan. Autossa olisi tilaa useammallekin styroks laatikolle. Eli kertokaapa mitä minun kannattaisi tuoda mukanani.
-
frosti
- Junior Member

- Viesti:
Heti kun kerrot mitä kasveja pitäisi tuoda niin alan etsimään niitä käsiini.
Pystyn hakemaan kasveja ja kalojakin melko laajalta alueelta. Reittini kulkee Rostockista Berliinin kautta Dresdeniin. Dresdenistä jatkan pieneen kaupunkiin nimeltä Wernigerode ja sieltä palaan sitten takaisin Rostockiin ja Suomeen.
Pystyn hakemaan kasveja ja kalojakin melko laajalta alueelta. Reittini kulkee Rostockista Berliinin kautta Dresdeniin. Dresdenistä jatkan pieneen kaupunkiin nimeltä Wernigerode ja sieltä palaan sitten takaisin Rostockiin ja Suomeen.
-
Junttis
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Auchenoglanis occidentalis, Täpläkissamonni,
Protopterus annectens tai mikä tahansa muu keuhkokala tai jokin Leiarius tai Perrunichthys sukuisista kavereista kun tuot suomeen niin minä olen lompakon kanssa vastassa. Tai onnistuuhan se maksu heti tilisiirrolla jos vaan joku tai vaikka kaikki kaloista löytyy.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Protopterus annectens tai mikä tahansa muu keuhkokala tai jokin Leiarius tai Perrunichthys sukuisista kavereista kun tuot suomeen niin minä olen lompakon kanssa vastassa. Tai onnistuuhan se maksu heti tilisiirrolla jos vaan joku tai vaikka kaikki kaloista löytyy.
-
CrystalCat
- Junior Member

-
Fisuliina
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Totta, seeprojahan sieltä kannattaa tuoda. Saksassakin tosin niiden myyntihinnat yksityisillä ovat mielestäni jonkin verran nousseet verrattuna vaikka vuoden takaiseen tilanteeseen, mutta kyllä ne siellä edelleen ovat edullisempia. Olisi mukava saada uutta verta omaankin joukkoon, mutta kuka on halukas ottamaan riskin siitä että ne tulevat hengissä perille?
Toinen mitä itse etsiskelisin (kasvien lisäksi) olisi laji nimeltään Indostomus crocodilus. Kovasti olisin näihin ihastunut, mutta löytyy tällä hetkellä ainoastaan tuon saksalaisen nettikaupan listalta.
Kolmanneksi toisin ninjasukarapuja ja niitä mustia "Tiger Black"-sukarapuja.
Toinen mitä itse etsiskelisin (kasvien lisäksi) olisi laji nimeltään Indostomus crocodilus. Kovasti olisin näihin ihastunut, mutta löytyy tällä hetkellä ainoastaan tuon saksalaisen nettikaupan listalta.
Kolmanneksi toisin ninjasukarapuja ja niitä mustia "Tiger Black"-sukarapuja.
-
VesiEläin
- Elite Member

- Akvaarioseurat: TAS
Jos sulla on hyvä ilmapumppu joka toimii kenties pattereilla(vetyperoksidia, kanisterillinen puhdasta vedenvaihtovettä ja lämmönlähde) ja asialliset laakeat kuljetusastiat, niin uskaltaisin tuoda useampaakin lajia. Itseäni harmittaa ettei tuotu enempää plekoja, vaikka mukaan olisi mahtunut enemmänkin, koska tulivat niinkin hyvin perille. Eka kerta kun oli, niin ei tietty selviävätkö. Riskinsä siinä on toki ja tuonti tietysti omalla vastuulla. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itse toisin harvinaisia kasveja, joita ei vielä täältä Suomesta ole saatavilla
sekä harvinaisia sukarapuja .
Jos sattuu vastaan tulla joku kauppa, jossa on todella hyvä kasvivalikoima
niin voisit vinkata tänne
ja erityisesti kiinnostaa nuo Berliinin markkinat (ensi kesänä interrailille, joten silloin pystyn penkomaan Saksan akvaariomarkkinoita siinä junailun sivussa
)
Jos sattuu vastaan tulla joku kauppa, jossa on todella hyvä kasvivalikoima
niin voisit vinkata tänne
Rahkeet ku riittäis ja uskaltais ottaa hiukka rahallista riskiä:
http://www.plecofanatics.com/forum/show ... hp?t=42502
http://www.plecofanatics.com/forum/show ... hp?t=42502
8.5.2011 akvaariot tauolle toistaiseksi
-
Kiiki74
- Senior Member

Onks pakko kirjautua? Saiskos muuten osoitetta näkkyy?Hara kirjoitti:http://www.plecofanatics.com/forum/show ... hp?t=42502
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Tuo betta imbelliksiä, mä olisin ottamassa vaiks 5 kappaletta. Naaraita ja pari koirasta. Tietty mieluiten nättejä, ehkä jotain kuparimuunnosta ( http://vanriel.myadsl.nl/Colorgenetics- ... bellis.jpg ), tai hopeita ( http://betta.wz.cz/img/adds/betta_splen ... t_tail.jpg ), tai kunhan jotain missä on väriä ( http://www.atisonbetta.com/picture/gall ... bellis.jpg ). Jos oikeasti kiinnostaa tuoda näitä, niin laita/tai pyydä mua laittamaan yv:tä, niin kerron tarkemmin mitä tahtoisin 
-
CrystalCat
- Junior Member

-
pleko_88
- Advanced Member

Kannattaa muuten ottaa sitten huomioon, että jos haluat naaraan (sukukypsä, jotta tunnistetaan) niin hinta saattaa olla melko kova. Tai no mikä nyt on kova, mutta joku 350euroa voisi olla lähellä yleistä totuutta suomeen tuotuna.CrystalCat kirjoitti:Saako seepraplekoa varata, vai onko ne jo myyty/varattu? Jos ei, niin tämä haluaisi varauksen yhdelle naaraalle(tai tottakai niitä voisi enemmänkin ottaa, mutta ei pidä olla ahne, että muutkin saisivat!)
Ei ne saksassakaan ilmaisia ole.
EDIT: Löytyi jopa yhdestä paikasta myynnistä. Hinta 500euroa ja kun siihen lasken 50eukkaa vaikka vaivanpalkkaa tuosta tuonnista, niin on varmaan hyvä.
Ihan vain sivullisena tuli pieni huoli siitä, onkohan varmasti uskallettu sopia hinnat ja riskit nyt etukäteen? Voipi tulla aikamoisia ihmissuhteita koetteleviä piinoja, jos haaverin tapahduttua ryhdytään sopimaan, kenen riskillä kuljetus tapahtui. (Vrt. vakuutuksen hakeminen sen jälkeen, kun talo jo paloi).
-
pleko_88
- Advanced Member

Juu. Vähintäänkin frank puhelinnumerot kyseisiltä "tilaajilta" mukaan, että voit sitten soittaa mikä on hinta (kaupanhinta + itse päättämäsi vaivanpalkka) akvaristeille täällä suomessa.
Tuppaa vaan olemaan juuri tuon seepraplekon kohdalla esimerkiksi, että alkaa suomesta saamaan samoihin hintoihin viljeltyjä. Ettei sitten tule yllätyksiä, että jäävät kamat omiin käsiisi.
Niin ja kuljetusvälineistöön on tietysti paneuduttava permmin, kuin huolella, kun on noin iso määrä kalaa tulossa.
Tuppaa vaan olemaan juuri tuon seepraplekon kohdalla esimerkiksi, että alkaa suomesta saamaan samoihin hintoihin viljeltyjä. Ettei sitten tule yllätyksiä, että jäävät kamat omiin käsiisi.
Niin ja kuljetusvälineistöön on tietysti paneuduttava permmin, kuin huolella, kun on noin iso määrä kalaa tulossa.
-
VesiEläin
- Elite Member

Maksaako mikään vakuutus matkalla kuolleita kaloja?
Jollei, itse ainakin ottaisin ostajalta etukäteen varausmaksun kalasta(ainakin sen mitä se saksassa maksaa
), jos kala on elossa perillä ja saapuu hyvissä voimissa vielä ostajallakin, niin sitten maksattaisin pienen "hakupalkkion". Hakurille ei tulisi tappiota kaloista jotka kenties kuolevat matkalla ja ostaja on halvan hinnan/uuden lajin lumoissa valmis ottamaan riskin.
Kyllä näistä pelisäännöistä kannattaa sopia jokaisen kanssa etukäteen, ellei tosiaan mikään vakuutus korvaa, jos pahimmillaan koko satsi kuolee.
Ja sitten mustaa valkoiselle, niin ei synny riitatilanteita.
Kysyin omasta vakuutusyhtiöstäni saisiko tuontikaloille vakuutuksen, niin eipä onnistunut.
Jollei, itse ainakin ottaisin ostajalta etukäteen varausmaksun kalasta(ainakin sen mitä se saksassa maksaa
Kyllä näistä pelisäännöistä kannattaa sopia jokaisen kanssa etukäteen, ellei tosiaan mikään vakuutus korvaa, jos pahimmillaan koko satsi kuolee.
Ja sitten mustaa valkoiselle, niin ei synny riitatilanteita.
Kysyin omasta vakuutusyhtiöstäni saisiko tuontikaloille vakuutuksen, niin eipä onnistunut.
-
CrystalCat
- Junior Member

Hoksasin tuossa äsken, että nimimerkki "frosti" omaa jonkinnäköisen firman kalojen ja rapujen myyntiin (www-nappulasta löytyi). Kai sillä on vakuutukset olemassa tuonti-menetysten varalle? Ja sivustosta päätellen uskallan arvata, että plekot tulevat siis tuonne shoppiin myyntiin?optimistx kirjoitti:Ihan vain sivullisena tuli pieni huoli siitä, onkohan varmasti uskallettu sopia hinnat ja riskit nyt etukäteen? Voipi tulla aikamoisia ihmissuhteita koetteleviä piinoja, jos haaverin tapahduttua ryhdytään sopimaan, kenen riskillä kuljetus tapahtui. (Vrt. vakuutuksen hakeminen sen jälkeen, kun talo jo paloi).
Kerrohan 88-plekoseni *kehräystä* millä hinnalla sinä myisit minulle ihan pikkuisen "melko-varmasti-tyttö"-seepran?Kannattaa muuten ottaa sitten huomioon, että jos haluat naaraan (sukukypsä, jotta tunnistetaan) niin hinta saattaa olla melko kova. Tai no mikä nyt on kova, mutta joku 350euroa voisi olla lähellä yleistä totuutta suomeen tuotuna.
-
VesiEläin
- Elite Member

Aaa, no sitten ei varmaan ole mitään onkelmaa tässä asiassa.CrystalCat kirjoitti:Hoksasin tuossa äsken, että nimimerkki "frosti" omaa jonkinnäköisen firman kalojen ja rapujen myyntiin (www-nappulasta löytyi). Kai sillä on vakuutukset olemassa tuonti-menetysten varalle? Ja sivustosta päätellen uskallan arvata, että plekot tulevat siis tuonne shoppiin myyntiin?