Ulkosuodatin käytettynä?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kalat85
Starting Member
Starting Member

Ulkosuodatin käytettynä?

Viesti Kirjoittaja kalat85 »

Kannattaako hankkia käytettyä ulkosuodatinta?
Uudet on niin älyttömän kalliita. Tankin koko on 350 litraa. Minkä kokonen olis hyvä jos lisäks on sisäsuodatin joka pumppaa 1200l/h ?
Uskaltaako ostaa käytettynä esim. lehti-ilmoituksen perusteella vai pitääkö kylmän rauhallisesti vinguttaa pankkikorttia? :frown:
hazaa!!! ;)
Elmiira
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Mulla on 2 ulkosuodatinta vanhana ostettuja ja molemmilla taitaa olla ikää huimat 8v. Jos suodatin on hyvin pidetty ja huollettu niin en näe mitään syytä olla ostamatta. Tosin voihan sieltä ihan susikin tulla jos ihan ilman näkemättä ostaa..
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Ulkosuodatin voisi olla suunnilleen saman tehoinen. Mulla on 220-litraisessa 1000 l/h pumppaava sacem. Maksoi saksassa massoineen ja hanoineen reilu 70e.
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Käytetyn suotimen hankinnassa kannattaa varautua siihen, että joitain kuluvia osia on uusittava. Tietysti tuotteen voi tarkistaa huolellisesti ennen ostoa ja kysyä mitä osia on mahdollisesti jo vaihdettu. Ainakin tiivisteet menevät omien kokemusten mukaan huonoiksi suhteellisen nopeasti. Varaosien saatavuus on myös hyvä varmistaa.
Elmiira
Member
Member

Jos hankit esim. Eheim suotimen, niin niiden varaosat ovat helposti saatavilla. Mm. letkut ovat ajan myötä kovettuvaa tavaraa ja ne joutuu usein ostamaan. Näin ainakin kävi minulle, sillä 8v letkut ei todellakaan taivu haluttuun suuntaan. 8O
subavdi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja subavdi »

Montako vuotta ulkopumpun osien kulumisessa on mielestänne nopeasti?

Oma Eheimini on vain kolme vuotta vanha. Osien uusimistarve ulottuu vain 15 cm letkunpätkään, joka sijaitsee osin vedessä, osin sen päällä. Letkunpätkä on siis se laidan yliviennin ja reikäisen suuttimen välinen. Siitä on tullut jäykkä, mutta vesi kulkee vielä haluamaani suuntaan.

Entä onko tiivisteiden suhteen kestoon vaikutusta sillä vaseniilaako ne aukaisun yhteydessä vai ei?
Elmiira
Member
Member

Jos käyttää vaseliinia tiivisteisiin, niin tuskin niiden kanssa tulee ongelmia. Tietääkseni toinen 8v suodatin on vielä alkuperäisillä osilla ja olen nyt joka aukasukerralla rasvannut tiivisteet. Ja siis kyllä sillä vaseliinilla on tekemistä tiivisteiden iän kanssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”