Floraset:n asennus?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Minni
Junior Member
Junior Member

Floraset:n asennus?

Viesti Kirjoittaja Minni »

Ostin käytettynä Osramin Florasetit, kattoon kiinnitettävät sellaiset. Nyt olen ihan ulalla, miten ihmeessä ne asennetaan. Eli paketissa tuli itse lamppuosa, sellainen painava isohko mötikkä ja pienehkö vaalea osanen. Mikä on mikäkin ja miten saan paketin toimimaan?
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Se painava mötikkä sisältää kuristimen ja piuhaliitännät itse valaisimelle.
Asennuskessa on eri mahdollisuuksia mutta nätein on kun ruuvaa/proppaa tms. ne kuristinosiot kattoon. Ja sen jälkeen johdotetaan välijohto uudestaan akvaarion kanssa niin että valaisin osio jää killumaan oikeaan korkeuteen.
Jotkut on myös laittaneet paketin riippumaan esim. ketjulla kattoon niin että kuristin jää siihen mitä johtopiisaa ja säätö sillä ketjulla yläpuolelta. Ei ole nätti kun on mötikkä keskellä ripustusnyöriä mutta kyllä se silläkin toimii. Myös välitaso hylly kiinnityksiä on harrastettu.
akvaario530
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja akvaario530 »

Olisikohan joillakin kuvia tuosta miten ko. lamput on akvan ylle viritetty?
justiina8
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Meillä oli aikoinaan 80 litraisen päällä floraset. Se laitettiin sellaisella seinä-tsydeemillä roikkumaan. Kuvassa siis sen pienemmän akvan päällä. Taisi olla ihan hyllynkannake. Kannake tuli parilla ruuvilla seinään kiinni. Siisti ja toimiva ratkaisu.
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”