Millia kirjoitti:Tuo olisikin mielenkiintoista jos joku tunnistaisi tuon muiscun C. undulatan, koska se on hieman saman näköinen kuin mitä itse ostin C. albida-nimellä. Olen epäillyt kasvia joksikin lagenandaksi, mutta en nyt sitten tiedä kun Aquarium Plants - The Practical Guide; Pablo Tepoot- kirjasta löytyi saman näköinen kasvi nimellä C. albida 'Green'.
Lagenandran uudet lehdet avautuvat symmetrisesti molemmilta reunoilta yhtä aikaa, avaa kahta rullaa yhtä aikaa. Cryptojen uudet lehdet rullautuvat auki vain yhdeltä reunalta epäsymmetrisesti.
Ihan vaan omana mutuna, näkemättä kuvaa missä nuori lehti olisi avautumassa,
veikkaisin melalehdeksi. Olen muutamaa Lagenandraa vuosien varrella kasvatellut ja ne ovat olleet jotenkin paljon rotevampia. Toki se rotevuus/honteluus on voinut olla yksilökohtaista.
Aquarium Plants - The Practical Guide; Pablo Tepoot -kirja on toki kaunista katseltavaa mutta sisältää feikattujen kuvien lisäksi myös asiavirheitä.
Karen Randall, pitkänlinjan kasviharrastaja joka istui viimeisessäkin AGAn sisustusskaban tuomaristossa, kirjoitti jo sen ilmestyessä 1998 seuraavaa...
http://fins.actwin.com/aquatic-plants/m ... 00512.html
Ps. Jos se on Lagenandraa...saaks ympin?
Yanna