Allas on tulossa asuntomme alakertaan takkahuoneeseen seinää vasten siten, että päädyt ja yksi pitkä sivu jäisi näkyviin. Altaan koko tulee olemaan 200x60x60 (lähtee tilaukseen lähi viikkoina) ja se tullaan kaapittamaan lattiasta kattoon. Toinen pääty altaasta rajoittuu kylpyhuoneen seinään, jossa on ikkuna akvaariota ajatellen. Eli tarkoitus olisi suihkussa ollessa olla mahdollista seurata riutan elämää (oheinen kuva selittää lisää).

Sijoittelussa on huomioitu myös altaan alakertaan jäävä vesipistoke ja lattiaviemäri. Näiden avulla tehdään altaan huollosta ja jatkuvasta hoidosta mahdollisimman helppoa(taas kuva kertoo lisää). Yläpuolella on ilmastoinnin poisto imemässä kuumaa ilmaa pois kaapistosta. Mikäli näistä tulee jotain mieleen niin laita ihmeessä kommenttia.

Itse asia, jonka kanssa tällä hetkellä pähkäilen eniten on altaan alakerta ja sen tekniikat. Eli miten järjestää ala-altaat alla olevaan tilaan, jotta vedenvaihdot tms olisi mahdollisimman helppoa ja automatisoitua? Missä järjestyksessä alaosan vedenkierron kuuluisi kulkea? Miten vetää putket? Miten sijoittaa ylivuodon altaaseen ja monta reikää? Missä pitää olla pinnantasauksen laitteet?... Sitten tietenkin isoin kiistan aihe, mitä tekniikkaa käyttää tämän kokoisen altaan pyörittämiseksi(pumput, vaahdotin, jne)? Ohessa vielä yksi kuva, mitä itse olen tähän mennessä pähkäillyt Kaikki vinkit ja neuvot otetaan nöyrästi vastaan. Esimerkki kuvat olisi hienoja.

Kuten sanoin, alussa ollaan mutta tästä se lähtee...toivottavasti. Toivottavasti jaksatte olla McGyvereitä ja keksiä minulle kaikkea kivaa. Mikäli olen ihan hakoteillä niin kertokaa heti niin säästyy aikaa ja rahaa

-Toni