Suodattimen roottori rikki
Valvoja: Moderaattorit
Suodattimen roottori rikki
http://i108.photobucket.com/albums/n11/ ... 1195751640
Kuvassa näkyvä valkoinen nappi lähti irti, joten suodatin ei toimi, olisiko kenelläkään mitään teeseitse vinkkejä korjaamiseen?
Kuvassa näkyvä valkoinen nappi lähti irti, joten suodatin ei toimi, olisiko kenelläkään mitään teeseitse vinkkejä korjaamiseen?
Nuo muoviosat on varmaan asetaalia joten niiden liimaaminen pitäisi olla mahdollista. Tosin paljoa ei kannata työtä sen eteen tehdä. Uusi ropelli maksaa varmaan siinä 13e ja näytti eheimin vehkeeltä joten pitäisi löytyä varaosana.
Jos nyt leikkiä haluaa niin epoksiliimalla, aralditilla, silikoonilla,sikapleksillä, pikaliimalla tms. voi yrittää tuota liimaamista. Pinnat kannattaa puhdistaa huolellisesti ennen liimausta.
Edit: Lisätty pilkkujen jälkeen välilyönnit.
-Ylläpito
Jos nyt leikkiä haluaa niin epoksiliimalla, aralditilla, silikoonilla,sikapleksillä, pikaliimalla tms. voi yrittää tuota liimaamista. Pinnat kannattaa puhdistaa huolellisesti ennen liimausta.
Edit: Lisätty pilkkujen jälkeen välilyönnit.
-Ylläpito
Minulla irtosi juuri tuo samanlainen "nappi" Shark-suodattimen roottorista, mutta kyllä suodatin toimi ilman sitäkin. Koin kuitenkin turvallisemmaksi ostaa uuden heti kun mahdollista ja se uusi löytyikin helposti ainakin täältä Oulusta, vaikka itse suodatin on n.8v vanha. Saatavuus varmasti vaihtelee paikkakunnan mukaan.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Joo, Sharkin roottoreita saa yllättävän helposti, mutta tuon vanhemman sarjan Seran roottoreita ei enää tehdä. Uuden mallin roottoreiden sopimisesta vanhempiin en ole ihan varma, saattaa ehkä onnistua.
Minulla on käytössä kuusi Sera F-500 - 700 suodatinta, joista jokaisesta on tuo muovipala irti. Ei vähennä tehoa, eikä kuluta konetta.
Minulla on käytössä kuusi Sera F-500 - 700 suodatinta, joista jokaisesta on tuo muovipala irti. Ei vähennä tehoa, eikä kuluta konetta.
-
- Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Minulta irtosi pienen Euro-suodattimen roottorista myöskin tuollainen muovinappula. Aluksi propelli oli magneetissa teipillä kiinni mutta sitten ostin akvaariosilikoonia, truuttasin sitä siihen magneetin reikään ja survoin akselin sisään. Hyvin pysyy ja toimii, ei se muovinpala ole mikään kovin tärkeä osa, se vain pitää roottorin lavat kiinni magneetissa. Voihan sen muovinpalankin tietysti silikoonata sinne päähän kiinni. 

340 l seura-akvaario (loistobarbit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.