Olin laittanut JBL:n Fungus Clearia heti altaaseen (keskiviikkona), kun huomasin toisella noista seeproista suomut pörröllään - ei kuitenkaan auttanut, vaan molemmat olivat menneet eilen pahempaan kuntoon.
Altaassa on myös kardinaalitetroja, joita onkin tippunut tasaisen tappavaan tahtiin
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Olen lukenut, että vesipöhö ei tartu, ellei raatoa päästä syömään. Ennen noita seeprojen sairastumisia poimin akvasta aikast pullean kardinaalitetran (vesipöhö?) kuolleena. Altaassa on paljon kasveja ja niiden sekaan pääsee piiloon raato aika hyvin. Tänään karsin kasveja ja vastaan tuli jo aikaa sitten kuollut kardinaali (homekerros päällä).
Nyt mietinkin, jos tuolla altaassa on ollut kasvien seassa piilossa joku vesipöhöön kuollut kala ja muut ovat päässeet syömään sitä, niin onko mahdollista pysäyttää vesipöhöä vai ovatko kaikki kalat tuhoon tuomittuja?
Allas on n. 85 litrainen, pH 6½, pehmeä vesi, lämpötila n. 25. Vettä olen vaihtanut 30 litraa per viikko. Vedenparannusaineena, kasviravinteena ja nestemäisenä hiilenä käytän EasyLifea (millä tuskin on asian kanssa mitään merkitystä - samat aineet muissakin altaissa käytössä ja ei ongelmia *koputtaa puuta*).
Pohjalla on leopardimonnisia ja sukarapuja.