Platyn ja mollien elinikä

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
onni
Starting Member
Starting Member

Platyn ja mollien elinikä

Viesti Kirjoittaja onni »

Hieman kyllästyneenä ainaiseen vedenkovetukseen, kuinka kauan platyt ja mustamollit elävät, koska voi aloittaa suunnittelemaan pehmeämmän veden kalastoa...?

Sintit ovat nyt noin vuoden ikäisiä ja toistaiseksi niillä pyyhkii vielä luvattoman hyvin... :?
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Ne elävät "juuri niin kauan kuin haluat"... ainahan ne voi antaa vaikka pois jos ei lopettaa halua. Muistaakseni platyt elivät minulla aikoinaan useita vuosia (reilu 3 ehkä) eli niiden kuolemaa saat kyllä odotella.
onni
Starting Member
Starting Member

kuka kumma haluaisi platyja ja molleja!? Tuntuu siltä, että ihmisillä on niitä muutenkin jo purkit tiukassa. Ja lisää tulee jatkuvalla syötöllä...

Ainoa, kuka on aidosti kiinnostunut mokomista on kissani... :twisted:
totoro
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja totoro »

Miä ainakin olen kiinnostunut kanssa sen sun kissas kanssa...
JL
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja JL »

Joo, ja voihan se koirakin ampua enneku lähtee lomalle. :x
Onni, oletko jo kysynyt akvaariokauppiaalta, jos se ottais ne takaisin, vaikka ilmaiseksi? Kerrot vain, että haluaisit ostaa pehmeän veden kaloja, mutta ensin pitäis päästä eroon niistä terveistä, hyvin hoidetuista ja hyvin kasvanneista kovan veden kaloista.
Sen pitäisi onnistua, koska kauppias tajuaa, että vain niin hän pääsee myymään sulle uusia kaloja, ja seuraavalle asiakkaalle sun platyt ja mollit :mrgreen:
onni
Starting Member
Starting Member

jees, win-win-tilanne.

Kalojen tarina on se, että ne tulivat minulle käytetyn altaan mukana. Lisäksi kipassa on mm. lehtikala, sinirihmoja, tiikeribarbeja, leviksiä, partiksia ja yksinäinen piikkisilmä. Kalastoa täytyy siis uusia rajusti, jos mielii pelata taiteen sääntöjen mukaan. Ajattelin aloittaa noista hammaskarpeista. Lehtistä ei varmaan enää kukaan huoli, se on niin syöty että paras päästää väljemmille vesille. Ihmeekseni tikrut ovat jättäneet sinirihmat rauhaan, johtuneekohan se tuon lehtikalan olemassaolosta...?

Ja mitä koiran ampumiseen tulee, minä en sitä ampuisi mutta kissa lähettää sille päivittäin "kuole -NYT" -katseita... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”