Ja nyt ihmettelette miksi tälläinen akva niin syynnä on kehitysvammainen lapsi joka voi jopa kiikkua akvaarion päälle istumaan tai lyödä jollain kovalla esineellä!
Jos on tietoa niin kertokaa toki kiitos teille ja hyvää loppu vuotta!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Olen joskus rakentanut 550l akvaarion 10mm lasista ja testasin sitä ponnistusvaiheessa lyömällä/läiskimällä sitä avokämmenellä ja nyrkillä. En saanut sitä rikki aikuisen kädellä ja päättelin että kestää siinä tapauksessa myös lapsen käden läiskimisetminttuli_81 kirjoitti:Eli mistä olisi mahdollista tilata erikois akvaarion? Esim: lasin pitäisi olla iskun kestävää, vaikka löisi kovallakin esineellä (panssarilasia) , ja myös pitäisi olla kestävää vaikka istuisi akvan päällä. Niin ja pitäisi saada seinään pultattua kiinni!! Ja letkut yms tavarat pitäisi olla ns.huoltokuilussa, ettei lapsi pääse käsiksi!
Ja nyt ihmettelette miksi tälläinen akva niin syynnä on kehitysvammainen lapsi joka voi jopa kiikkua akvaarion päälle istumaan tai lyödä jollain kovalla esineellä!
- kaikki kovat esineet (vasarat...kattilat jne.) täytyy laittaa lukkojen taakse mutta luulempa että tuolla akvaariolla saattaisi olla rauhoittava vaikutus viilliinkin vekaraanminttuli_81 kirjoitti:syynä on kehitysvammainen lapsi joka voi jopa kiikkua akvaarion päälle istumaan tai lyödä jollain kovalla esineellä![;)]
Itsekkin altaita katselleena (ihan perus mitoilla) voin sanoa että "litrahinta" ei kyllä monessakaan paikassa maksanut yli 1€/litra. Itse ostin oman 180litraisen JuTan kesällä 85€ (uutena).marDH kirjoitti: Uuden akvaarion litrahinta on siinä 1,3 - 1,6 €uroa, erikois tilaukset maksavat ekstraa, tuo 830l 15mm lasista teetetty on todellakin halpa, kerro ihmeessä valmistaja, se saa tarjouksia taatusti tän jutun jälkeen. Asia on aikas ajankohtainen meilläkin tällä hetkellä.
Ooteetä pukkaa.. Eipä niin, olen kehitysvammaisten kanssa työskennellyt avustajana ja voin sanoa että varsinkin jos sattuu kaiken muun lisäksi olemaan ADHD, niin lapsen perään ei voi yksinkertaisesti katsoa. Helppohan se on terveen lapsen vanhemmilla, kun lapsi voi tuntikausia leikkiä yksinään kun aikuinen vain viereisessä huoneessa nörttää tietokoneella. Toista se on kehitysvammaisen kanssa, sillä heillä on aivan erilainen mielikuvitus ja järjenkulku vammasta riippuen. He voivat minuutissakin keksiä jotain aivan hulluaviivis kirjoitti: Näiden erityislasten kanssa ei päde ihan tavalliset lasten kasvatuksen metodit.
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla? Luulisi että silloin huolehditaan ja katsotaan vielä enemmän perään?naatti kirjoitti:Ooteetä pukkaa.. Eipä niin, olen kehitysvammaisten kanssa työskennellyt avustajana ja voin sanoa että varsinkin jos sattuu kaiken muun lisäksi olemaan ADHD, niin lapsen perään ei voi yksinkertaisesti katsoa.viivis kirjoitti: Näiden erityislasten kanssa ei päde ihan tavalliset lasten kasvatuksen metodit.