Nyt on uusi akvaario saatu kotia. Mitat: 120cm x 35 x 45
Lämpö tulee olemaan 23-24 astetta.
Akvaariota ei kypsytetty uudelleen. Vanha likainen suodatin ja vanhaa soraa sukkiksissa on tällä hetkellä ja toivotaan parasta.(plus vanhoja kiviä jne.) Muuttomatka oli lyhyt n.15 min.
Nitriitti arvoja olen testaillut ja näyttää nollaa.
Pohja on hienoa hiekkapuhallushiekkaa.
Asukkaina siis on 19 neontetraa. Pohjalle on tulossa kuparimonnisia. Pikkuakvaariosta on tarkoitus siirtää tähän 3 ottoa, Viherimunuoliainen ja avainkirjoahven pariskunta. Onko ok?
Aluksi kaavailin pientä parvea keisaritetroja mutta taitaa tulla kaloilla liian ahtaat oltavat.
Elikkäs ehdotuksia pinnalla uivista kaloista.
Enpä ite ole keksiny oikeen muita kuin seeprakalat.
Toivottavasti joku jaksais vastata. Kaipaa aloittelijana mielipiteitä ettei mee ihan kalasopaksi koko purkki.
Neuvoja 180l kalastoon
Valvoja: Moderaattorit
-
penna
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Neuvoja 180l kalastoon
"Juuri se mitä itsessäni ihmettelen, olen minä itse."
-
marinum
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Kalasto on ihan OK, mielestäni keisaritetrat voisivat vielä mennä, parempi vaihtoehto tosin olisi ottaa joku pintaparvi, seeprakalat ovat siihen oikein sopivia tai esim. smaragdirasborat, kääpiörasborat..
Imunuoliaisia ottaisin lisääkin, ne kyllä tykkäävät sähläillä keskenään pitkin kivikkoa ja laseja
.
Keisaritetroja jos laittaisin, niin vaihtaisin tuon avainkirjoahvenen johonkin vähän pienempään ahveneen, esim. keltakääpiö,- punakääpiö- tai juovakääpiöahvenpariin.
Tai keisareiden tilalle ottaisin muutaman kirsikkabarbin
.
Vaikea sanoa näkemättä näyttäisikö sopivalta tai ahtaalta, yhdessä näkemässäni 180 l altaassa on 20 seeprakalaa, 15 neontetraa, 6 kirsikkabarbia, partis ja 8 albiinoa kuparimonnista ja hyvin on tilaa, harkinnassa vielä lisäksi pari palettikalanaarasta
.
Imunuoliaisia ottaisin lisääkin, ne kyllä tykkäävät sähläillä keskenään pitkin kivikkoa ja laseja
Keisaritetroja jos laittaisin, niin vaihtaisin tuon avainkirjoahvenen johonkin vähän pienempään ahveneen, esim. keltakääpiö,- punakääpiö- tai juovakääpiöahvenpariin.
Tai keisareiden tilalle ottaisin muutaman kirsikkabarbin
Vaikea sanoa näkemättä näyttäisikö sopivalta tai ahtaalta, yhdessä näkemässäni 180 l altaassa on 20 seeprakalaa, 15 neontetraa, 6 kirsikkabarbia, partis ja 8 albiinoa kuparimonnista ja hyvin on tilaa, harkinnassa vielä lisäksi pari palettikalanaarasta
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO