Mikä ulkosuodatinmerkki on paras?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kardanaali
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 13:35, 18.01.2008

Mikä ulkosuodatinmerkki on paras?

Viesti Kirjoittaja Kardanaali »

220 litrainen akvaario ja haluan siihen ulkosuodattimen. Mikä merkki on hyvä? Hyvä suodatus, helppo purkaa ja koota, hiljainen....
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 14:20, 05.11.2006
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Mulla on vastaavan kokoisessa altaassa Tetratec EX1200. Siinä on kyllä hinta - laatu suhde hyvä. Löytyy jonkin verran keskusteluja, jos hakua käyttää.
Minari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 17:56, 09.12.2006
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Minari »

Meiltä löytyy myös Tetratec EX1200 240 litraisessa ja on ollut todella hiljainen ja helppo käyttää.
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Näitäkin keskusteluja on jo varmasti monta, haulla löytyy siis lisää kokemuksia.
Minä suosittelen Eheimin Classic sarjaa. Ehdottomasti paras hinta-laatu suhde, helppoja käyttää, hiljaisia ja yksinkertaisia rakenteeltaan = vähemmän hajoavia osia. Lisäksi jos osia nyt sattuisi hajoamaan, niin Eheimilla on paras varaosa palvelu ja osia saa myös todella vanhoihin suodattimiin. 2215 tai 2217 olisi sopiva tuohon altaaseen. Minä ottaisin 2217.

Jos nyt sitten välttämättä haluaa hoitoa "helpottavia" lisävarusteita, niin sitten Professional 2026. Noilla käynnistyspumpuilla ym. ei tosin oikeasti käytössä tee yhtään mitään ja rikki meneviä ja huollettavia osia on vaan enemmän.

Muita merkkejä en edes harkitsisi, niistäkin on lähes kaikista henkilökohtaista kokemusta.
janma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1039
Liittynyt: 21:14, 06.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja janma »

Itse olen tutustunut Eheim Ecco sarjaan vastikään ja tänään hain toisen semmoisen. Ovat helppokäyttöisiä, massat sisältyy pakettiin, tosi hiljaisia ja ovat halpoja.
"A day without sunshine is like, you know, night."
Kardanaali
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 13:35, 18.01.2008

Viesti Kirjoittaja Kardanaali »

Onko kokemuksia Fluvalista?
w85
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 15:59, 13.04.2006

Viesti Kirjoittaja w85 »

ei suoranaisesti fluvallin ulkosuodattimista kokemusta. mut jos sisäsuorattiminakin on paska niin miksi sit ulkosuorattimena hyvä.
Eheimiä suosittelisin maksaa vähän enemmän kun muut mut jos halua hyvän ja eikä halua takuta niin eheim.
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 20:12, 12.06.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Unimaxit (unifiler-sarjaa) ovat aivan älyttömän hiljaisia, hintaa löytyy ehkä vähän enemmän, kuin TetreTecista (mikä on todella hyvä myöskin) mutta on todellakin hintansa arvoinen. Mahdollisuus ostaa "lisäosana" uv-valo em. Unimax-suodattimiin.
RHODESIAN
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 17:26, 13.11.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Minulla oli Fluval 204 käytössä vielä vuosi sitten. Ei moitteen sanaa ko. laitteesta, kuten ei Fluvaleista yleensäkään :D
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Kardanaali kirjoitti:Onko kokemuksia Fluvalista?
On. Sisäsuodattimet on vielä ihan kohtalaisia, mutta ulkosuodattimia ei voi kyllä suositella. Paitsi niitä vanhoja pyöreitä malleja, joita ei enää tehdä.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Viesti Kirjoittaja f_isu »

w85 kirjoitti:mut jos sisäsuorattiminakin on paska niin miksi sit ulkosuorattimena hyvä.
Minulla on ollut vuosia Fluvalin suodattimia ja nimenomaan sisä-sellaisia. Fluval plussiin olen ollut pelkästään tyytyväinen, vanhempi mallisto sitä vastoin kränäsi.

Vaikka olisiki huonoja kokemuksia jostain yksittäisestä suodattimesta (vai onko sinulla ollut monta huonoa Fluvalia ja monta eri mallia?), niin ei ole mielestäni järkevää lynkata koko suodatinmallistoa.

***
Itselläni ulkosuodattimina Eheim Classikkeja, ihan tyytyväinen olen ollut. Jos yhden ainoan suodattimen meinaat laittaa, niin sitten näistä classic-malleista 2217.
janma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1039
Liittynyt: 21:14, 06.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja janma »

Eheim classic mallisto taitaa olla ainut jota vielä Saksassa valmistetaan, muut tehdään sitten Kiinassa. Moni valitsee juuri tästä syystä Eheim classicin.
"A day without sunshine is like, you know, night."
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1413
Liittynyt: 12:02, 23.06.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Malys »

Minä annan ääneni Eheimin professional-sarjalle. Ne massakorit on vaan niin kätevät. Yksi Classic löytyy ja siitä massakorista (yksi iso kori, johon ladotaan kaikki massat) huolimatta sitä on hankalampi putsata ja ainakin minä saan hampaat irvessä vääntää, jotta saan korin kannen auki. Silloin iso plussa on se, jos en ole saanut puolia koriin kertyneestä moskasta päälleni.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Malys kirjoitti:Minä annan ääneni Eheimin professional-sarjalle. Ne massakorit on vaan niin kätevät.
Massakoreista pisteet myös tetratecille! Kätevät korit massoille nostokahvoineen.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Kardanaali
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 13:35, 18.01.2008

Viesti Kirjoittaja Kardanaali »

Kiitti vastauksista! Tuli paljon uutta tietoa!
deMastro
Member
Member
Viestit: 272
Liittynyt: 16:41, 09.11.2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja deMastro »

Onko kokemuksia JBL ulkosuodattimista. Tuolla aquaristic.net kaupassa kovasti hehkuttivat sitä.
DonJFO
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 14:34, 21.01.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki, Konala metropolitan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DonJFO »

minkä kokoseen tankkiin oot hommaamas ?
Don't drive, drink.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”