Minulla on lähes 600l:n akva ja siellä on kalastona 2 lehtikalaa, n-määrä kiilakylkiä, 4 seeprakirjoahventa, 5 leväbarbia, 5 raitanuoliaista, 2 tiikerinuoliaista ja partaimumonneja.
Nämä kalat jotka minulla nyt on tulevat hyvin toimeen keskenään, paitsi silloin kun seeprakirjoahvenilla on poikaset toiset kalat saavat kyllä kyytiä.
Nyt kysymys kuuluu tuleekohan tällaisen kalaston kanssa juovaokamonni toimeen, okat ovat noin 10cm.
Olisin todella kiiitollinen jos saisin apua.
Juovaokamonnit
Valvoja: Moderaattorit
Juovaokamonnit
575l:n akva, kaksi maatiaiskissaa (Syltty 14v. Figaro 7v.), sekarotuinen koira ja kaneja
-
- Junior Member
Re: Juovaokamonnit
Meidän kaks juovista on aika rauhallisia läskipalleroita. Tulee koloistaan esiin yleensä vaan ruoka-aikaan valosalla. Joskus öisin niitä näkee muutenkin. Kuulemma voi syödä pikkukaloja, mitkä suuhun mahtuu, kun ne on nukkumassa, mut ei meillä ainakaan oo yhtään kardinaalitetraa tai muuta pikkusta hävinnyt yön hämyssä. Mä ainakin laittaisin tohon sun jengin sekaan vaan huoletta.
Itellä möngertää niiden kanssa pohjalla raita- ja harlekiininuoliaisia sekä partamonneja. Lisäksi mulla on myös levänuoliaisia ja erilaisia tetroja. Pienimpinä niistä kardinaalit. Ja pinnalla uiskentelee seeprakaloja, eivätkä nekään ole tulleet syödyksi.
Itellä möngertää niiden kanssa pohjalla raita- ja harlekiininuoliaisia sekä partamonneja. Lisäksi mulla on myös levänuoliaisia ja erilaisia tetroja. Pienimpinä niistä kardinaalit. Ja pinnalla uiskentelee seeprakaloja, eivätkä nekään ole tulleet syödyksi.
Altaat: 50l, 100l ja 1000l (upotettuna tauluksi seinään omalla hoitohuoneella). Lisäksi 6 kissaa, 2 koiraa, 2 kuttua, 10 kanaa ja kukko, viiriäisiä, rottia, käärmeitä ja aviomies.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Jep, ihan huoletta minustakin sopivat porukan jatkoksi.
Juovaokamonnit eivät omatoimisesti oikeastaan koskaan hyökkää muiden kalojen kimppuun, ja lisäksi ne ovat hyvin panssaroituja muiden kalojen äkäilyä vastaan. Oma parikymmensenttinen yksilöni asustaa mm. ripsimonnien,partamonnien ja harlekiininuoliaisten kanssa. Vain ison sulkaripsimonnin kanssa on satunnaista kränää siitä, kuka sen kannon alla taas saakaan nukkua.
Jopa parisenttiset pikkukalat ovat saaneet olla rauhassa, joten mikään peto tämä ei ole ellei sitä pidä nälässä.

Juovaokamonnit eivät omatoimisesti oikeastaan koskaan hyökkää muiden kalojen kimppuun, ja lisäksi ne ovat hyvin panssaroituja muiden kalojen äkäilyä vastaan. Oma parikymmensenttinen yksilöni asustaa mm. ripsimonnien,partamonnien ja harlekiininuoliaisten kanssa. Vain ison sulkaripsimonnin kanssa on satunnaista kränää siitä, kuka sen kannon alla taas saakaan nukkua.

520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!