Tarviiko leikata hampaita?Lisääntyykö helposti?Kun säikähtävät tai jotain sellaista tuleeko siitä pallo?
-Kiitos vastauksista ja neuvoista-

Valvoja: Moderaattorit
Virkeitä ovat, saattavat näykkiä muiden kalojen eviä. Hampaita ei tarvitse leikata, en ole koskaan kuullut kenenkään saavan kääpiöpallokaloja lisääntymään. Voivat vetää vettä tai ilmaa sisäänsä ja muuttua palloksi, mutta tekevät tätä hyvin harvoin. Jos vetävät ilmaa sisäänsä voi olla ettei saa poistettua kaikkea ilmaa kunnolla joka taas voi johtaa kalan kuolemiseen.Japsuti kirjoitti:No niin olen hankkimassa kääpiöpallokaloja.Akvaario on 84l.Ovat nämä pikkuiset veitikat virkeitä ja seurallisia vai miten asia on?
Tarviiko leikata hampaita?Lisääntyykö helposti?Kun säikähtävät tai jotain sellaista tuleeko siitä pallo?
-Kiitos vastauksista ja neuvoista-
Minulla ei ole kuvia, mutta voit tulla tänne katsomaan.Japsuti kirjoitti:Kiitos vastauksista!voisiko joku laittaa kenties omia kuvia kääpiöpallokaloistaan?
Ja tiedättekö mistä sellaisia pikku otuksia saa?Tiedättekö mitään paikkaa Hyvinkään läheltä?
Onko sinulla laji akvaario vai seura-akvaario?narm kirjoitti:Minulla ei ole kuvia, mutta voit tulla tänne katsomaan.Japsuti kirjoitti:Kiitos vastauksista!voisiko joku laittaa kenties omia kuvia kääpiöpallokaloistaan?
Ja tiedättekö mistä sellaisia pikku otuksia saa?Tiedättekö mitään paikkaa Hyvinkään läheltä?
Hyvinkään Akvaariokulmasta hain nuo pallerot ja ovat aika edullisia siellä. Kannattaa kysyä, jos sinne ei yhtään jäänyt....
Seura akvassa ovat. Kaikki muut fisut isompia kuin nämä.Japsuti kirjoitti:Onko sinulla laji akvaario vai seura-akvaario?narm kirjoitti:Minulla ei ole kuvia, mutta voit tulla tänne katsomaan.Japsuti kirjoitti:Kiitos vastauksista!voisiko joku laittaa kenties omia kuvia kääpiöpallokaloistaan?
Hyvinkään Akvaariokulmasta hain nuo pallerot ja ovat aika edullisia siellä. Kannattaa kysyä, jos sinne ei yhtään jäänyt....
itselläni on seura-akvaario monella on lukenut että tulevat ihan hyvin toimeen jne.
Samaa mieltä olen, lisään vielä, että anna altaan olla pelkästään pallokala-allas, älä laita muita kaloja.narm kirjoitti:Itse laittasin tuohon altaaseen 1k+3n. En yhtään enempää, kun allaskin on noin pieni.
Minulta katosivat sukaravut, joten..miljoonakala84 kirjoitti:Entäs kun tuolla 40L akvassa on noita sukarapuja syökö nuo kääpiöpallot myös täysikasvuisia sukarapuja, poikaset varmaan katoaa alta aikayksikön nälkäisiin kitoihin, mutta käykö nuo pallurat oman kokonsa kokoisten rapusten kimpuun?
Mitenkäs noitten käppänä pallojen ruokinta pitää yleensä järjestää, niillekkö siis syötetään kotiloita, surviaista/muita toukkia ja kuiva ruokaan eivät koske, vai?
Entäpä akvaarion sisustus, olen ymmärtäny että tykkäävät runsaasta kasvillisuudesta, mutta täytyykö niille ola myös vapaata uinitilaa, onko nuo miten eteviä uimareita?
Olen antanut itseni ymmärtää, että hammasongelmat eivät koske kääpiöpalloja. Välillä annan omilleni roskakotiloita - mikä on kyllä veikeän näköistä..ihania ilmeitä fisusillamiljoonakala84 kirjoitti:Eikös noille tuu hammasongelmia jos ne ei syö / saa syötäväksi kovakuorisia otuksia?
Siulahan näyttäs olevan kanssa noita kääpiöpallokaloja myytävänä, mutta et vissiin uskalla ruveta postittamaan noita vai?narm kirjoitti:Kannattaa yrittää, jos vaikka tilaisivat niitä sinulle.