Sopivatko kalani yhteen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Taistelukala_
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 23:40, 29.07.2006

Sopivatko kalani yhteen?

Viesti Kirjoittaja Taistelukala_ »

Olen juuri saanut perustettua akvaarioni ja nyt on mietinnässä kaloja samalla kun akvaario tuossa kypsyy.. Vesiarvot sitten laitan niin, että kaloille on sopiva.. Akvaario on 100lt
Tahdon altaaseen Taistelukalakoiraan, mutta sopisivatko mitkään näistä sen kanssa samaan altaaseen.

Kiilakyki
Kääpiösuppusuu
kardinaalikala
Albiinomonninen
Pikkumonninen
Nuolimonninen?

Joitakin noita tahtoisin mutta sopisivatko yksikäään taiston kaveriksi? (tottakai parven.. en yksitäisiä kappaleita)
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 18:32, 05.07.2005

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

Kardinaalikala vaatii viileämpää vettä, joten se ei käy. Kiilakylki taas menee oikeinkin hyvin ja siitä saa näyttävän parven taiston kaveriksi:D
Syvaniem
Junior Member
Junior Member
Viestit: 75
Liittynyt: 15:54, 16.03.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syvaniem »

Tarkoititkohan kardinaaliTETRAA? Se sopii taiston kanssa samaan altaaseen :)
Pikkumonninen vaatii viileämpää vettä, joten se ei käy. Nuolimonninen on rajoilla, max.lämpö 27... Albiinomonniset ovat joko kupari- tai täplämonnisen muotoja. Kuparimonniselle sopii 22-28 asteinen lämpö, joten sen albiinomuoto menisi lämpötilan puolesta, mutta allas on kooltaan siinä rajoilla. (Varjon mukaan väh. 85-l).
Tykkäätko piikkisilmistä? Olen joskus itse suunnitellut aasialaiseen seura-akvaarioon tälläistä kokoonpanoa (suluissa sinun altaaseen sopivat määrät):
taistoukko
kiilakylkiparvi (n.15 kpl)
piikkisilmiä (n.6kpl)
Lämpö n.27-28 astetta.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Onhan aloittajan altaassa hiekkapohja? Monniset ja piikkisilmät eivät tykkää karkeasta sorasta.
Tavallista kiilakylkeä kauniimpia ruso- tai hohtokiilakylkiä menisi helposti 20 yksilön parvi, ne kun jäävät pienemmiksi.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
Taistelukala_
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 23:40, 29.07.2006

Viesti Kirjoittaja Taistelukala_ »

Mites nuo kääpiösuppusuut tai Nuolimonniset niin tai ne albiinomonniset? Kiilakyljet olisi kyllä varmaan ihan mukavia kaloja. hmm.. Kyllä on valinnan vaikeus
perunahillo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 17:22, 05.04.2008
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja perunahillo »

Mulla on yhessä taistoaltaassani nimenomaan noita kiilakylkiä ja piikkisilmiä. Olen todennut kokoonpanon erittäin toimivaksi ja mielenkiintoiseksi :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”