Tunnistatko levän?(nyt linkki isompiin kuviin)

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS veepeejii

Tunnistatko levän?(nyt linkki isompiin kuviin)

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Akvaariossani on Vedesuosikeissa harmahtavaa levää. Levää ei pahemmin muissa kasveissa ole. osaatteko kertoa, mitä tämä levä mahdollisesti olisi ja voiko sen hävittää, muutoin kuin biojätteisiin laittamalla?

Kuvat ovat vähän huonoja huonon kameran ja kuvaajan takia, mutta jospa näistä jotain osviittaa saisi. :D

Kuva

Kuva

Linkki kuviin: http://picasaweb.google.fi/heidiriika/Akvaario
Chisantha
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

Tjaa, vähän vaikea tosiaan sanoa kuvien perusteella. Mutta mikäli levä on harsomaisesti/kelmumaisesti kasvin pinnalla ja irtoaa melko helposti esim. sormin hieraisemalla niin epäilin piilevää. Sen kasvua aiheuttaa näin keväisin yleensä lisääntynyt luonnonvalo, eli jos altaaseesi (tai viereen) pääsee paistamaan aurinko niin siinä syyllinen. Vedensuosikkiin piilevää ainakin oman kokemuksen mukaan tulee aika helposti.
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
hyrymi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hyrymi »

Tässä minun nimetön leväongelmani.

On mustaa ja tosi tiukassa, lehtien reunalla karvaisena, osin tekee rihmaa. Tietääkö kukaan mikä on nimi?
Olen nyt reilun viikon laittanut nestehiiltä, ja hankin juuri nopeakasvuista köynnöskasvia, koska kaikki kasvini olivat aika hidaskasvuisia.
mb5165
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mb5165 »

Mulla samaa levää ilmestynyt uuteen altaaseen. Vinkkejä otetaan vastaan!
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Tunnistatko levän?(nyt linkki isompiin kuviin)

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

iomeron kirjoitti:Akvaariossani on Vedesuosikeissa harmahtavaa levää. Levää ei pahemmin muissa kasveissa ole. osaatteko kertoa, mitä tämä levä mahdollisesti olisi ja voiko sen hävittää, muutoin kuin biojätteisiin laittamalla?

Kuvat ovat vähän huonoja huonon kameran ja kuvaajan takia, mutta jospa näistä jotain osviittaa saisi. :D

Kuva

Kuva

Linkki kuviin: http://picasaweb.google.fi/heidiriika/Akvaario
Minun silmääni tuo näyttäisi rihmalevältä, jos siis kyse on tuosta karvaisesta rihmamaisena kasvavasta. Tuntuu käteen sellaiselta karhealta... Onko näin?

Kerää kaikki mahdollinen ja näkyvä pois ja muuta suodattimen kierron suuntaa.

----------------------
hyrymi kirjoitti:Tässä minun nimetön leväongelmani.

On mustaa ja tosi tiukassa, lehtien reunalla karvaisena, osin tekee rihmaa. Tietääkö kukaan mikä on nimi?
Olen nyt reilun viikon laittanut nestehiiltä, ja hankin juuri nopeakasvuista köynnöskasvia, koska kaikki kasvini olivat aika hidaskasvuisia.
Oiskoos tässä sitten kyse ihan alkavasta karvalevästä. Itselläni on samaa juurikin noissa himputin Anubioissa, kasvaa niiiiin kauniisti ja tasaisesti lehtien reunoilla [}:)] .
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”