K-raudasta hiekkaa?
Valvoja: Moderaattorit
K-raudasta hiekkaa?
eli oletko ostanut k-raudasta akvaasi hiekkaa? millä nimellä sitä myydään siellä? mikä raekoko? ja paljonko noin mittakaavassa tarvitsen kun akva on 180l? kiitos vastauksista jo etukäteen... 

Kaverin altaaseen käytiin joskus hakemassa K-Raudasta hiekkaa. Oli mun mielestä raekooltaan isompaa kuin Biltemat, mutta ihan akvaarioon sopivaa kuitenkin ja mukavan punaista väriltään. Oli jopa halpaa, vielä halvempaa kuin Bilteman. Mutta se oli ihan törkeän likaista! Pesemisessä oli ihan hirveä homma. Siis aivan järkyttävä. Ite mieluummin ajelen 50km:n päähän lähimpään Biltemaan ja haen sieltä hivenen kalliimpaa ja vaaleampaa hiekkaa, jonka voi paiskata vaikka suoraan altaaseen, ilman kammottavaa pesemis-rumbaa.
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
-
- Starting Member
Itse kävin ostamassa Joensuun k-raudasta keväällä omaan 400-litraiseeni kvartsihiekkaa. Se on sellaista tosi vaaleaa, lähes valkoista. Muistaakseeni 20-25 kg säkki raekokoa 1-3mm maksoi 8€ eli ei ne kalliita ole. Lisäksi pesemisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa, mielestäni jopa bilteman hiekat ovat likaisempia, joita olen edellisiin akvaarioihin laittanut. Kvartsihiekan lisäksi siellä on todella paljon erilaisia hiekkoja ja puhallushiekkoja.
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
-
- Junior Member
Itse olen ostanut K-Raudasta hiekkaa kooltaan 0,2mm- 0,1mm. 40g säkki ei paljoa maksanut, mies muisteli, että "muutamia euroja" 
Aivan perusteellisesti en hiekkaa pessyt ja tässä oli tulos, joten suosittelen näkemään hieman vaivaa K-Raudan hiekan pesun kanssa....
Klik klik

Aivan perusteellisesti en hiekkaa pessyt ja tässä oli tulos, joten suosittelen näkemään hieman vaivaa K-Raudan hiekan pesun kanssa....
Klik klik
Mulle kävi samoin kuin koran_ille. Koska allas oli uusi, suodatin oli niin puhdas, että pöly meni siitä pitkään suoraan lävitse. Ja koska suodatin kierrätti vettä, pöly ei meinannut laskeutuakaan. Vesi kuitenkin kirkastui hyvissä ajoin ennen kuin allas kypsyi, joten sain kalat kirkkaaseen veteen.
Se hienojakoinen osa, joka oli hiekkakerroksen pinnalla, pöllähteli vielä jonkun aikaa, kun monniset tonkivat pohjaa. Pian kuitenkin suodatin moskaantui sen verran, että se imaisi kaiken irtopölyn ja nykyään hiekkaa saa pöllyttää ihan reilusti eikä siitä nouse mitään hiukkasia. Ei edes silloin, kun nostaa kasveja juurineen siirtoa varten.
Jonkun aikaa kyllä mietin koko hiekan uudelleen pesua, mutta hyvä tuosta tuli näinkin.
Se hienojakoinen osa, joka oli hiekkakerroksen pinnalla, pöllähteli vielä jonkun aikaa, kun monniset tonkivat pohjaa. Pian kuitenkin suodatin moskaantui sen verran, että se imaisi kaiken irtopölyn ja nykyään hiekkaa saa pöllyttää ihan reilusti eikä siitä nouse mitään hiukkasia. Ei edes silloin, kun nostaa kasveja juurineen siirtoa varten.
Jonkun aikaa kyllä mietin koko hiekan uudelleen pesua, mutta hyvä tuosta tuli näinkin.
Mihin tv:tä tarvitaan, kun akvaario on keksitty?
-
- Starting Member
- Viesti:
K-raudan puhallushiekka
K-raudasta mie ainakin ostin sen 40kg säkin.. Samaa hintaluokkaa se oli kuin aikaisemmatkin kirjottajat mainitsi.
Hyvin se on tuonne akvaan soveltunut eikä juuri pölise veden vaihdossa (tosiaan kun on pessyt sen useampaan kertaan ja antanut rauhassa laskeutua ensimmäisen täytön jälkeen)
Jäi vain mieleen tässä kun käytiin sitä ostamassa niin yllättäen miehelle puhui se myyjä jannu..
Eihän naiset voi käydä rautakaupassa ostamassa puhallushiekka? eihän? 
Hyvin se on tuonne akvaan soveltunut eikä juuri pölise veden vaihdossa (tosiaan kun on pessyt sen useampaan kertaan ja antanut rauhassa laskeutua ensimmäisen täytön jälkeen)

Jäi vain mieleen tässä kun käytiin sitä ostamassa niin yllättäen miehelle puhui se myyjä jannu..

-
- Member
- Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
Nimenomaan ei voi! On se kumma!
Miekin kun kävin syksyllä ostamassa ITELLENI akkuporakonetta ja mies nyt oli muuten vaan mukava, niin kyllä myyjä yritti useampaan kertaan miehelleni puhua eikä mulle, vaikka mie siitä koneesta muuten kyselin, ei mies...
Onneksi osasin kysellä kaikenlaisia teknisiä tietoja, niin kyllä sit myyjä vakuuttui lopulta, että voi se mulle sen myydä
Mutta ostin kuitenkin punaisen! Kö joka naisellahan pitää olla punainen akkuporakone!
Miekin kun kävin syksyllä ostamassa ITELLENI akkuporakonetta ja mies nyt oli muuten vaan mukava, niin kyllä myyjä yritti useampaan kertaan miehelleni puhua eikä mulle, vaikka mie siitä koneesta muuten kyselin, ei mies...
Onneksi osasin kysellä kaikenlaisia teknisiä tietoja, niin kyllä sit myyjä vakuuttui lopulta, että voi se mulle sen myydä
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta ostin kuitenkin punaisen! Kö joka naisellahan pitää olla punainen akkuporakone!

720l sekola + 2 pientä kissua pitämässä kaloille seuraa
Elämä on onnellisten maa!
Elämä on onnellisten maa!
Kauniston soraa ostin k-raudasta viimeks. Ja paskasinta hiekkaa on mitä olen nähnyt. Miljoona kertaa joutuu pesee. Nyt on testattu sit biltema (->suoraa altaaseen), Maxit (muutama pesu) ja toi Kauniston sora... Hienon väristä mut pesemistä on.
No meidän perheessä molemmat kyselee noita asioita, kun harrastetaan kummatkin tätä kala hommaa, mut yleensä katsotaan aina mua.
No meidän perheessä molemmat kyselee noita asioita, kun harrastetaan kummatkin tätä kala hommaa, mut yleensä katsotaan aina mua.

---325---325---144---100---85---58---40---
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Re: K-raudasta hiekkaa?
Minä en suosittele K-raudasta sitä ihan hienointa hiekkaa. Tukkoon meni pohja. 

Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
minä vaan kirjoitti:eli oletko ostanut k-raudasta akvaasi hiekkaa? millä nimellä sitä myydään siellä? mikä raekoko? ja paljonko noin mittakaavassa tarvitsen kun akva on 180l? kiitos vastauksista jo etukäteen...
Olen ja pessyt lujasti, kuten jo ketjussa kävi ilmi. 25kg säkillä pärjäät pitkälle! Jos mahdollista, niin suunnista Biltemaan!
Hei vokaalimeron! Saitko altaasi tukkoon kierteisten kera? Ja tarvitko muuten vielä sitä poikashäkkyrää...

Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
kekkilän koristekvartsia ostanu rautakaupasta. Aikas isoa on, mutta hyvin sopii pohjaan vähän pienemmän raekoon seuraksi. Vaan himputin likasta oli. ja meinas pinna palaa kun putsailin.
ahistaa ko ei oo mitää onkelmia
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Kyllä on tukossa, täynnä mustaa paskaa. Nyt on bilteman hiekka kokeilussa.. ja karkeempi k-raudan hiekka.Deicide kirjoitti:minä vaan kirjoitti:eli oletko ostanut k-raudasta akvaasi hiekkaa? millä nimellä sitä myydään siellä? mikä raekoko? ja paljonko noin mittakaavassa tarvitsen kun akva on 180l? kiitos vastauksista jo etukäteen...
Olen ja pessyt lujasti, kuten jo ketjussa kävi ilmi. 25kg säkillä pärjäät pitkälle! Jos mahdollista, niin suunnista Biltemaan!
Hei vokaalimeron! Saitko altaasi tukkoon kierteisten kera? Ja tarvitko muuten vielä sitä poikashäkkyrää...
Häkkyrästä yv.tä

Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä