Helmirihmakalojen sukupuolista

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Savis
Starting Member
Starting Member

Helmirihmakalojen sukupuolista

Viesti Kirjoittaja Savis »

Ostin tässä jokin aika sitten kaksi helmirihmakala"naarasta" ja olin aikeissa ostaa myös uroksen kun niitä kauppaan saapunee. Nyt kumminkin toinen kaloista on alkanut näyttää paljon komeammalta kuin toinen, ja ihmettelenkin onko toinen uros. :D

http://i297.photobucket.com/albums/mm22 ... G_2629.jpg
http://i297.photobucket.com/albums/mm22 ... G_2624.jpg
http://i297.photobucket.com/albums/mm22 ... G_2638.jpg

Pahoittelen kuvien huonoa laatua, mutta nuo kaksi ovat kaikista kaloista eniten varuillansa heti jos näkevät kameran :D

Eli pitäisikö kaupasta hakea sittenkin toinen naaras?

Tietääkö kukaan muuten saako tuota lasissa näkyvää levää millään muulla pois kuin itse raaputtamalla? Monnit kyllä imeskelevät laseja, mutteivat näytä saavan levää irti :(

Kiitokset avusta
RHODESIAN
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Minusta näyttää, että sinulla on sievä pariskunta :D Itse olen pitänyt helmirihmakaloja aina trion 1u+2n ja hyvin ovat toimeen tulleet.
Ja missä sitä levää oli [;)] (Näkisitpä mun altaan lasit!)
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Helmirihmakalojen sukupuolista

Viesti Kirjoittaja Sami »

Savis kirjoitti:Ostin tässä jokin aika sitten kaksi helmirihmakala"naarasta" ja olin aikeissa ostaa myös uroksen kun niitä kauppaan saapunee. Nyt kumminkin toinen kaloista on alkanut näyttää paljon komeammalta kuin toinen, ja ihmettelenkin onko toinen uros. :D

Eli pitäisikö kaupasta hakea sittenkin toinen naaras?
Näyttäisivät tosiaan olevan koiras ja naaras. Jos pariskunnan yhteiselo ei näytä erityisen eripuraiselta, en välttämättä näe syytä hankkia kolmatta pyörää.
Tietääkö kukaan muuten saako tuota lasissa näkyvää levää millään muulla pois kuin itse raaputtamalla? Monnit kyllä imeskelevät laseja, mutteivat näytä saavan levää irti :(
Vanhalla luottokortilla tai Handy -ikkunanpuhdistusterällä tulee puhdasta jälkeä.
-Sami-
Anniina
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Anniina »

Pariskuntahan nuo näyttävät olevan, nimimerkillä "kokemusta on helmirihmojen sukupuolioikuista" :D. No, jos pelaat varman päälle niin annat noiden elää (toivon mukaan) sopuista yhteiseloaan mutta jos kolmannen päätät hankkia niin naaraan tietysti. Levään en minäkään kiinnittänyt huomiota [;)] .
85-litrainen seura-akvaario.
tilli85
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tilli85 »

Itselläni on 1u ja 2n :) aluksi en tajunnut noista sukupuoli eroista nmitään mutta nykyään olen oppinut heidät erottamaan. Uroksella paljon pitempi selkäevä jos olen käsittänyt oikein tai siis kaarevampi vois kuvata paremmin :D
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
Savis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Savis »

No hyvä että selvisi :D Kyllä toi koiras jonkun verran naarasta härnää. Etenkin nyt kun ovat värit vahvistuneet. Ja muutenkin muita kaloja kohtaan aika röyhkeä. Taistelukalat kutivat ja helmirihmakala saapui paikalle ja napsi kudun pinnalta parempiin suihin. Taistot siinä sitten vieressä ihmetteli kun ei pullistelusta ollut mitään hyötyä :D
Anniina
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Anniina »

Helmirihmaukot olivat minullakin välillä röyhkeitä. Oma yhdistelmäni oli 2 koirasta + naaras (toinen koiras ostettiin naaraana mutta herra päättikin venähtää miehen mittoihin) ja komeampi ukko pomotti myös toista koirasta. Röyhkimyskoiras oli naaraankin perässä jatkuvasti mutta luojan kiitos alistetumpi ukko ei paljoa naarasta piitannut :) . Muut akvaarion asukit helmirihmakoiraat kyllä jättivät rauhaan.
Niin ja nuo helmirihmakoiraat senkun vain komistuvat iän myötä [;)] . Ovat tosi nättejä kun vatsan seutu alkaa punertaa voimakkaasti!
85-litrainen seura-akvaario.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”