Tässä sitä putsaillaan vallisnerian lehteä. Innokkaampi tyyppi koko kututapahtumassa on tähän asti ollut tuo pienempi, oletettu uros. Tuo isompi lähti välillä jo kälppimään koko lemmenpesästä (=2 metrisen kiekkoaltaan vasemmasta nurkasta). Nyt hoidellaan jälkikasvunalkua yhteistuumin ja ukkeli hätistelee uteliaat kanssa-asukit rivakasti kauemmaksi.
Isukki ja muutamat kutupallerot.
Uutuuden viehätystä ja onnistumisen riemua, mutta tarvitsisin nyt vähän neuvoja (jos ja toivottavasti kun tuo kutu säilyy nyt edes aamuun). Onko siinä mitään järkeä, että eristäisin nuo vanhemmat kutunsa kanssa tuohon altaan vasempaan nurkkaan suodatinmatolla (eli heille 1/4 osa altaasta omaksi valtakunnaksi)? Kuinka paljon uskallan häiritä, ilman että syövät kudun naamaansa, tohdinko esim. raivata eristetystä alueesta kasveja pois ettei olisi kovin viidakkoa?
Kyyhkysten kutu
Valvoja: Moderaattorit
Re: Kyyhkysten kutu
Itse en alkaisi allasta nyt pahemmin ronkkimaan, kiekot saattaisivat häiriintyä ja tuhota itse kutunsa. Kannattaisi ehkä antaa kaiken sujua nyt omalla painollaan. Onnittelut kudun johdosta, toivottavasti saavat kudun pienokaisiksi asti
!

Re: Kyyhkysten kutu
Onni oli lyhytaikaista, yön aikana (huolimatta yövalosta) oli joku, kenties lyhytpinnaiset vanhemmat, syönyt kudun.Suomu kirjoitti:Itse en alkaisi allasta nyt pahemmin ronkkimaan, kiekot saattaisivat häiriintyä ja tuhota itse kutunsa. Kannattaisi ehkä antaa kaiken sujua nyt omalla painollaan. Onnittelut kudun johdosta, toivottavasti saavat kudun pienokaisiksi asti!
Toivottavasti tuo kuturumba nyt tästä alkaisi, mietityttää vain tuo altaan tausta (musta), kun kyseessä kuitenkin on värimuoto, mikä ei saa raitoja aikaiseksi. Eikö ne pienet hakeudu mustaa kohti?