Apua otolle!

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
stiigo
Junior Member
Junior Member

Apua otolle!

Viesti Kirjoittaja stiigo »

Huomasin juuri että yksi otoistani on aika huonossa jamassa. Sen vatsa on turvonnut valtavaksi! Suurempi kuin sen pää, huomattavasti. Mikä kalalla? Lopetanko? Muut kalat ulkosesti ok.

Kuva:
Kuva
190L akvaario, 2 risteytyskania, New Forestin poni ja Welsh corgi pembroke uros (11/07)
jake91
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Apua otolle!

Viesti Kirjoittaja jake91 »

Onko kalan suomut "törröllään" Pullotaako silmät jos vertaa muihin ottoihin. Tuosta kuvasta on vaikea saada selvää nuista ominaisuuksista, Jos nuo sopivat tuohon kalaan. Kyseessä voi olla vesipöhö. Tuo ainakin tuli minuolla heti meleen, kun näin tuon mahan.
Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
nurkassa pienen pieni 180l
stiigo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja stiigo »

Vatsan kohdalta suomut ovat törröllään, mutta senkin näkee vain kun kala on kuivilla. Minusta silmät eivät pullota, en kyllä mene takaamaan, voivat olla hieman. Eivät mitenkään selvästi. Pitää tarkkaan katsoa.
190L akvaario, 2 risteytyskania, New Forestin poni ja Welsh corgi pembroke uros (11/07)
affenainen80
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenainen80 »

Itselläni on nimenomaan juuri nuo "Negrokset" (tai osa niistä) turvonneet tuollaisiksi kuvan kaltaisiksi. Pari on pysynyt hoikkana, kolme turvonnut pallomahoiksi. Nämä pallomahat ovat muutenkin kookkaampia. Kaikki oikein virkeitä, touhuavia ja terveen oloisia. Millään muilla kaloilla ei ole mitään ongelmia. Olen itse pienesä päässäni päätellyt, että pullukat on akkoja ja laihat ukkoja, ja akat ehkä mätiä täynnä... Ainakaan kukaan ei ole kuollut. :mrgreen:
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

affenainen80 kirjoitti:Olen itse pienesä päässäni päätellyt, että pullukat on akkoja ja laihat ukkoja, ja akat ehkä mätiä täynnä...
Juurikin näin se menee! :)
affenainen80
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenainen80 »

VesiEläin kirjoitti:
affenainen80 kirjoitti:Olen itse pienesä päässäni päätellyt, että pullukat on akkoja ja laihat ukkoja, ja akat ehkä mätiä täynnä...
Juurikin näin se menee! :)
Saisivat kyllä ruveta lisääntymään sitten kanssa. Turha sitä mätiä olis pantata... Mutta mites mä sen niille selitän? :?

:mrgreen:
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Äläs kiroa, pian sulla on mustia "ottoja" maanvaivaksi asti(niin tapahtui mulle). Poikasia ei tarvinnut edes yrittää kasvattaa, niitä vaan tuli ja tuli.
Onneksi kuitenkin helppo saada uusiin koteihin, kun syövät hyvin levää ja sopivat pikkusiinkin altaisiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”