Voiko helmirihma naaraat "turhautua" ilman urosta?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miltsu
Starting Member
Starting Member

Voiko helmirihma naaraat "turhautua" ilman urosta?

Viesti Kirjoittaja Miltsu »

Hei! Eli meillä on siis kolme helmirihmakalaa ja ilmeisesti kaikki ovat naaraita. Keväällä, kun akvan ostimme mukana näitä kaloja oli vielä 4, mutta ilmeisesti se oli juuri uros, joka muutossa kuoli. Ei kestänyt muuttoa, kun oli jo ilmeisen iäkäs. Nämä kolme olivat silloiselle omistajalle aika tuoreita tapauksia ja siis nuoria ja kaikki menikin tähän asti hyvin.

Kunnes nyt ovat kalat ruvenneet uhittelemaan toisilleen. Yksi kaikkein pullein (ja ahnein) jallittaa kahta muuta vähän väliä ja välissä ollaan huulet vastakkain ja röyhistellään ja sitten mennään yhdessä hakemaan happea. Ja kohta jatkuu taas. Ja nyt kun oon täältä yrittänyt helmirihmakalojen sielunelämää opiskella, oon miettinyt, että ovatko nyt "aikuistuessaan" huomanneet miehen puuttuvan? Aika varma olen kyllä siitä, että ovat kaikki naaraita, vaikka värit ovat kirkkaat, mutta evät ovat suht. lyhyet. Ja punaista on vaan mahaevän kärjissä. Ja siis tällä rökittäjä-naaraalla on nykyään tosi pullea vatsa, voisi luulla että synnyttää kohta, jos eläviä poikasia tulisi...:)

Eli siis saako tästä lähteä neideille urosta metsästämään vai...?
240l ja 60 l sekä 2 pientä akvaarioapulaista :)
Miltsu
Starting Member
Starting Member

Re: Voiko helmirihma naaraat "turhautua" ilman urosta?

Viesti Kirjoittaja Miltsu »

Jatkanpas tähän omaan ketjuuni, kun ei kukaan vastaillut.. Mutta nyt on siis viikko sitten leideille hankittu mies ja nyt kysymys kuuluukin, että koskahan olisi todennäköistä alkaa odottelemaan kutumenoja? Kun ukkosen laiton altaaseen, niin naaraat oikein keikuttelivat ukon edessä ja monta tuntia hierottiin kylkiä yhteen. Ja nyt vaan kaikki neljä hengailee yhdessä pitkin allasta, mutta muuta ei tapahdu... Enhän mä yhtään kärsimätön ole, mutta kuitenkin.. :D

Ja kun näyttäs tuo koiras jo aika hyvin kotituneeltakin. Eilen vaihdoin vettä runsaammin ja muutaman asteen viileämmällä vedellä, jos vaikka kohta se kuplapesä ilmestyisi. :roll:
240l ja 60 l sekä 2 pientä akvaarioapulaista :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”