Keltabarbien kuteminen

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
_janina_
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 12:35, 25.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Korpilahti

Keltabarbien kuteminen

Viesti Kirjoittaja _janina_ »

Minulla on kolme keltabarbia (kaksi urosta ja yksi naaras) ja seuraillessani niiden touhuja alkoi vaikuttaa siltä, että pariutumisriitti meneillään, toinen uroksista ajoi toista koko ajan pois, ja oli naaraan kimpussa. Sitten naaras paisui yhtäkkiä ja nyt taas normaalin kokoinen ja väri haalistunut, onko tämä normalia? Ja kutua ei näy missään ja mihin keltabarbit yleensä kutevat? Huoli myös siitä, kun ne on vasta n. sentin kokoisia, että ovatko edes sukukypsiä?


Lisätty isot kirjaimet ja poistettu kysymysmerkkien tulva -ylläpito
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viestit: 574
Liittynyt: 18:41, 08.04.2006
Paikkakunta: Myyrmäki (juu se on Vantaalla)
Viesti:

Re: Keltabarbien kuteminen

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Keltabarbit ovat ns. ripottelijoita. Eli koiras ja naaras syöksyvät kasvipöheikön läpi, tänä aikana ne kutevat ja ne munat leijailevat irrallaan vapaana vedessä millon minnekkin. Ne munat ovat tosi pieniä, läpinäkyviä ja vaan noin millin paksuisia, jos sitäkään joten niitä on vaikea nähdä.

Itselläni 4 naarasta ja 1 uros. Isommmilla naarailla läpimittaa noi 10cm. Tiedäthän, että tuo sukupuolijakauma altaassasi on vinksallaan? Pitää olla vähintään 2 naarasta per uros, koska ainakin meillä tuo yksi ja ainut koiras tykkää kutea kerralla kaikkien neljän naaraan kanssa (aloittaa aamulla ja lopettaa illalla) ja tämä on silminnähden raskasta naaraille vaikka niitä onkin 4.
Kuvia
317L kalakippo.
kalaario_81
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 20:58, 16.01.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Keltabarbien kuteminen

Viesti Kirjoittaja kalaario_81 »

entäpä kun mun sukupuoli jakauma on niin vinksallaan et mulla taitaa olla 4 ukkoa ja yks räjähtämis pisteessä oleva naaras mut eivät vaan kude vaikka mä vähän sitä odotan niiltä oon jo ajatellu niille omaa kutu lammikkoa rakennella kun kiinostaa toi kalojen viljely..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”