Tulievä suunnitelmissa

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Applemiina
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Tulievä suunnitelmissa

Viesti Kirjoittaja Applemiina »

Olen aikeissa hankkia n. 500-600 litraisen akvaarion. Kalastoa olen miettinyt tiikerinuoliaisten pohjalta. Kävikin niin että akvaarioliikkeessä törmäsin vanhaan nimituttuun tulievään ja varmaan jo arvaattekin miten kävi. Ihastus<3 Eli saattaako tulievä höykyttää tiikerinuoliaisia? Tulipyrstöistä olen täällä ympäriinsä lueskellut ja ymmärsin että tulievä olisi vähän rauhallisempi. Ajattelin myös pitää vanhat timanttitetrani. Mahtavatko ne saada kyytiä?
Pihka
Junior Member
Junior Member

Re: Tulievä suunnitelmissa

Viesti Kirjoittaja Pihka »

Oikeastaan samaa kyselen. Eli mitenhän käy yhteiselon, kun kyseessä olisi tulipyrstö tai tulievä, sekä liuta mustia monnisia (näitä "black venezuela"). Ei kai ne pienet mustat monniset ole tulievän/prstön mielestä liian samanoloisa, ja joudu hyökkäilyn kohteeksi?
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Taitavat olla tulievät ja pyrstöt niin paljon yksilöitä, ettei niiden suhteen voi oikein mitään luvata. Altaan kokokin vaikuttaa paljon. Uskaltaisin tosin sanoa, että 500-600-litraisessa altaassa itseään isompien tiikerinuoliaisten kanssa tulievälle ei ongelmia tule. Monnisetkaan eivät varsinaisesti kovin paljon tulievää/pyrstöä muistuta. Kerran olen kuullut tulievästä, joka teurasti altaansa albiinomonniset, mutta kyseessä oli alle satalitrainen allas.

Oma tulipyrstöni on tuolla kolmisatasessa kiltisti, vaikka seurana on sitä pienempiä harlekiininuoliaisia, pikkulasimonneja ja paratiisikaloja. Välillä se ruoka-aikaan niitä hätistelee, mutta muulloin jättää rauhaan. Myös timanttitetrat saivat aikanaan olla rauhassa.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Lisäksi kannattaa järjestää sopivasti piilopaikkoja. Muten aikalailla samaa mieltä 7330:n kanssa. Tulievä on yleensä hieman säyseämpi kuin tulipyrstö vaikkakin yksilöitä ovat tosin.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
discusdream
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja discusdream »

Joo tulieva on ihana kalam mulla oli ihana yksilo 120 cm akvaariossa lehtikalojen, kiilakylkien, kuparimonnisten, partiksen ja palettikalojen kanssa ja yhteiselo sujui mainiosti!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”