Väkersin koulussa tämmöisen kala-hakuohjelman.
Ainakin toistaiseksi haku toimii vain altaan tilavuuden perusteella.
http://www.annaahtiahvenia.figgy.eu/Ann ... hvenia.php
Jos löytyy virheitä, niin antakaa kuulua.
Kyllä, tiedän että monnit puuttuu listalta, asia korjaantuu jossain vaiheessa.
Kalatietokanta
Valvoja: Moderaattorit
-
Kisu74
- Senior Member

- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Kalatietokanta
Hienoa, että mainitset ettei kalat välttämättä sovi keskenään samaan altaaseen. Ehkä kannattaisi korostaa sitälausetta vaikka eri värillä?
Muuten ihan näppärät sivut.
Muuten ihan näppärät sivut.
Olisipa hauskaa, jos tuommoiseen voisi antaa useita hakuehtoja, mm. lämpötilan, pH:n, veden kovuuden ja mantereen. Eli saisi tulokseksi osviittaa, mitä kaikkea voisi samaan purkkiin laittaa. Lisäksi voisi väsätä lisätieto-sarakkeen, jossa olisi vaikkapa luonnekuvaus, esim. "ei eviä nyppivien kalojen seuraan" tai "ei pienten tetrojen seuraan" tai "taipumus nyppiä eviä" tai "reviiritietoinen". Se rajaisi sitten joukosta pois perusehtojen mukaan listatut, mutta luonteeltaan / muuten vain epäsopivat kalat (jos omaa vähän sisälukutaitoa). 
Itse en löytänyt tuota mainintaa "kaikki kalat eivät välttämättä sovi keskenään samaan altaaseen"?
//lisäys. Jaa, se oli tuolla ohje-sivulla. Kannattaisi kyllä ehkä laittaa ihan etusivulle, itse en testailuissani edes katsonut koko ohjeita, kun on niin simppeli käyttää tuo haku.
Itse en löytänyt tuota mainintaa "kaikki kalat eivät välttämättä sovi keskenään samaan altaaseen"?
//lisäys. Jaa, se oli tuolla ohje-sivulla. Kannattaisi kyllä ehkä laittaa ihan etusivulle, itse en testailuissani edes katsonut koko ohjeita, kun on niin simppeli käyttää tuo haku.
240 l wannabe Aasia-allas & 720 l Etelä-Amerikka surraamassa ^_^
Tällainen on olemassa, tosin kielenä on englanti: KLIK.JenniH kirjoitti:Olisipa hauskaa, jos tuommoiseen voisi antaa useita hakuehtoja, mm. lämpötilan, pH:n, veden kovuuden ja mantereen. Eli saisi tulokseksi osviittaa, mitä kaikkea voisi samaan purkkiin laittaa. Lisäksi voisi väsätä lisätieto-sarakkeen, jossa olisi vaikkapa luonnekuvaus, esim. "ei eviä nyppivien kalojen seuraan" tai "ei pienten tetrojen seuraan" tai "taipumus nyppiä eviä" tai "reviiritietoinen".
Tuleviin versioihin tulee enemmän hakuehtoja. (Jos motivaatio riittää koodaamiseen) Tein tämän koulussa harjoitustyönä ja aika tahtoi olla vähän vähissä.
Toistaiseksi olen ajatellut pitäytyä numeerisen tiedon vertailuun. Luonne-erot ja käyttäytyminen on kuitenkin aika pitkälti yksilöllisiä asioita. Toki lisätiedoissa voisi mainita esimerkiksi kalan olevan petokala, mutta olen tarkoituksella jättänyt tämän pois jotta käyttäjät joutuisi etsimään tietoa myös muualta.
Koitan välttää tilannetta jossa kalahakuohjelmaa joku pitäisi absoluttisena totuuteta, koska näin ei ole eikä voi koskaan olla.
Toistaiseksi olen ajatellut pitäytyä numeerisen tiedon vertailuun. Luonne-erot ja käyttäytyminen on kuitenkin aika pitkälti yksilöllisiä asioita. Toki lisätiedoissa voisi mainita esimerkiksi kalan olevan petokala, mutta olen tarkoituksella jättänyt tämän pois jotta käyttäjät joutuisi etsimään tietoa myös muualta.
Koitan välttää tilannetta jossa kalahakuohjelmaa joku pitäisi absoluttisena totuuteta, koska näin ei ole eikä voi koskaan olla.
Nyt myös pH ja lämpötila hakujen pitäisi toimia.
http://www.annaahtiahvenia.figgy.eu johtaa myös perille.
http://www.annaahtiahvenia.figgy.eu johtaa myös perille.