Männynkaarna akvaariossa?
Valvoja: Moderaattorit
-
miljoonakala84
- Elite Member

Männynkaarna akvaariossa?
Elikkä aatelin kysästä tämmöstä, kun luvin hyvin vanhasta akvaario lehdestä että joku kysy ongelmapalstalla että voiko männynkaarnaa käyttää akvaariossa koristeena, vastausta en kyllä muista. Mutta mitenkä on voisko männynkaarnaa käyttää akvaariossa koristeena?
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Re: Männynkaarna akvaariossa?
Mäntyä ja muita havupuita yleisesti ei suositella laitettavaksi akvaarioon, sillä niistä voi liueta hiukka tujuja aineita.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
miljoonakala84
- Elite Member

Juu, niinhän nuo täällä sanovat että niistä liukenee tai voi liuveta haitallisia aineita.
Mutta miusta ainakii katajaa on ihan turvallista laittaa akvaarioon vaikka tuoreeltaan, ei ainakaan miun akvassa ilmenny mitään ongelmia vaikka sinne yhteen aikaan laitoin tuoreen kuoritun katajan latvuksen. Ja eikös kuiva ja keloutunu havupuukii kelpaa ihan hyvin akvaarioon laitettavaksi, silloinhan niistä ei pitäisi enää mitään liueta.
Mutta miusta ainakii katajaa on ihan turvallista laittaa akvaarioon vaikka tuoreeltaan, ei ainakaan miun akvassa ilmenny mitään ongelmia vaikka sinne yhteen aikaan laitoin tuoreen kuoritun katajan latvuksen. Ja eikös kuiva ja keloutunu havupuukii kelpaa ihan hyvin akvaarioon laitettavaksi, silloinhan niistä ei pitäisi enää mitään liueta.
-
VesiEläin
- Elite Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Voihan sitä kokeilla, mutta ei passaa tulla itkemään jos kalat kuolee. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itse oon tunkenu altaaseen vain lehtipuuta(mm. omenapuu) ja kaupan mangrovea.
Itse oon tunkenu altaaseen vain lehtipuuta(mm. omenapuu) ja kaupan mangrovea.
-
allablaze
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
Minulla on ollut altaassa sekä kuusen- että männynoksia kaarnoineen. Ei kuolleita kaloja. Plekot rapsuttivat kaarnat aika tehokkaasti irti.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
-
koran_
- Junior Member

Mulla on kelottunutta mäntyä akvaariossa. Mä luotan siihen, että niin kuivahtaneista oksista ei mitään enää irtoa. Tähän saakka ainakin kaikki mennyt oikein hyvin, muuttuvat vielä kauniin värisiksi kun oikein vettyvät.
-
hupsukki
- Junior Member

Kuusenkanto, kelottunut sellainen oli meillä pitkään akvassa. Piti ottaa pois, kun kasvit tarvitsivat lisää tilaa. Muuttui tosi hyvänväriseksi/näköiseksi aikansa liottuaan ja lopultakin myös upposi.. 
sekalat: 400l + 180l + 98l
Näillä mennään tällä hetkellä..
Näillä mennään tällä hetkellä..
-
miljoonakala84
- Elite Member

Kyllähän mie tiijän että tuo mänty/kuusi/katja puu kestää akvassa hyvin pitkään hyvänä, mutta kysymys kuulukin että jos vaikka löytää metästä pystyyn kuolleen männyn ja ottaa siitä semmosen isohkon kaarnan kappaleen ja laittaa sen akvaarioon koristeeksi, niin kestääköhän se kaarna miten pitkään mätänemättä?
-
Taavetti
- Advanced Member

Haulla löytyy useita keskusteluja aiheesta. Laitapa hakusanaksi vaikka kaarna.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Täällä tuoreita männynoksia akvaariossa ilman ongelmia. Kaarna lähtee itsellään hiljakseen irtoilemaan. Mahdollisesti partisten avustuksella.
*laa la laa*